“2012” bringer på ingen måde nyt til katastrofefilmene, tværtimod disker den op med så mange velkendte formularer, at man ofte ikke ved, om man skal grine eller græde. Jeg grinte for det meste og tog filmen for, hvad den er: Et stykke Hollywood ekstravaganza, der er lige så opfindsomt som et bæger popcorn, men som trods alt leverer de kalorier, man forventer.

”Sid ned og spænd dig fast,” råber en af filmens ligegyldige papfigurer på et tidspunkt. Man får lyst til at tilføje: ”Og husk at lade hjernen blive derhjemme.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Nicki52 14 år siden

mr gaijin (45) skrev:
#44 Hvis du har dansk pas, er du dansker. Længere er den ikke. Der er ikke noget regelsæt for, hvordan man skal være dansker. Det eneste regelsæt, vi har, er vore love. Hvis du har dansk statsborgerskab, så opfølger du alle kriterier for at være dansk.


keitel (44) skrev:
Zlatko gjorde det skide godt, og tror sgu nok han kunne få nogle fede roller over there, men nej, han er ikke dansker og så kan have hundred vis af danske statsborger pas, Prins gemalen er heller ikke dansker. For det kan de jo være gode nok.


Nej, mr gaijin. Han er dansk-kroatiensk statsborger. Så er han heller ikke hel dansker, kun halvdansker. Men hvis han var født i Danmark var han dansker. Det hele er meget indviklet.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#52 Nicki52 14 år siden

Søren Fauli gav "2012" fire stjerner og så gav han "Julefrokosten" fem stjerner! Hvad fejler han?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#53 filmz-Utyske 14 år siden

#52 -

Han har lavet "De skrigende halse" og kan derfor ikke kritiseres. EOD! :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#54 Highland Park 14 år siden

#52: Ja, det er tåbeligt af ham, når nu han slet ikke bryder sig om "Julefrokosten".
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#55 Kruse 14 år siden

#53: Men han har også lavet Winnie og Karina....
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#56 Nicki52 14 år siden

#55
Kun instrueret den, men det er manuskriptet som ikke var godt, og det er svært at instruere til det manuskript.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#57 Kruse 14 år siden

#56: Men han er vel ikke analfabet? Han kan vel læse? Så kendte han jo godt til mauskriptets kvalitet inden at han sagde ja til at lave den.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#58 Nicki52 14 år siden

#57
Så har han dårlig humor, ligesom Regnar Grasten.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#59 Kruse 14 år siden

#58: Det er jeg bestemt heller ikke i tvivl om ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#60 filmz-Bruce 14 år siden

Lord Beef Jerky (49) skrev:
#44 Ligesom man troede at nationalismen var bekæmpet med murens fald, kommer den ene nationalist efter den anden frem det mest uventede sted.


Jeg håber da sandelig ikke nationalismen er død, for jeg skal da gerne bekende, at jeg er nationalist. At andre mennesker konstant tager ordet som gidsel og sidestiller det med at være nazist og racist, det kan jeg kun have hån til overs for. Det kommer der af, ikke at gå dybt ned i historien, men kun sluge de fraser, som medierne og politikerne gerne vil fokusere på. Oh ve oh skræk da, hvis man nu er så uheldig at kunne lidt Wagner musik, så må man sgu da nærmest have været medlem af Thule selskabet!

Nationalismen kendetegnes af dens indpakning og fortolkningen man lægger i ordet. Som udgangspunkt ser jeg Danmark som eet af verdens mest velfungerende demokratier, hvor befolkningen nyder mest frihed. Skabt på baggrund af værdier, som andre har kæmpet hårdt for i Danmark, ikke mindst siden monarkiets ophør. Er det ikke nationalisme som udgangspunkt at være stolt af det vi har opnået i dette land og at Danmark åbenbart også i det store udland sætter nationer grå hår i hovedet over, at vi er det mest tilfredse folk, mest glade folk og og at vi som folk faktisk har vist os i stand til at forholde os kritiske, men ikke upåvirkelige, af udefra kommende strømninger?

Der er sgu meget at være stolt over i Danmarks historie, men jeg er ikke stolt af dem, som gerne vil have mig til at glemme den!

Denne nationalist står stadig!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: