“2012” bringer på ingen måde nyt til katastrofefilmene, tværtimod disker den op med så mange velkendte formularer, at man ofte ikke ved, om man skal grine eller græde. Jeg grinte for det meste og tog filmen for, hvad den er: Et stykke Hollywood ekstravaganza, der er lige så opfindsomt som et bæger popcorn, men som trods alt leverer de kalorier, man forventer.

”Sid ned og spænd dig fast,” råber en af filmens ligegyldige papfigurer på et tidspunkt. Man får lyst til at tilføje: ”Og husk at lade hjernen blive derhjemme.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 filmz-Bruce 15 år siden

Lord Beef Jerky (70) skrev:
Jeg kan bare ikke støtte opfattelsen af, at en nation er bedre end andre, og dermed skal påtvinge andre de samme meninger og holdninger.

Jeg er fuldstændig enig. Men det har så heller intet med at være nationalist at gøre.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#72 gi-jones 15 år siden

Der er da ikke noget galt i at være stolt af, at være dansker. Det er ikke kædet sammen med fremmedhad eller manglende respekt for andre. Jeg er også stolt af mit efternavn (selvom det ikke er noget specielt), fordi det tilhører min familie, men det gør da ikke at jeg har problemer med folk der hedder Hansen.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#73 Lord Beef Jerky 15 år siden

#71 Ikke i følge dig har jeg i hvert fald forstået på det hele.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#74 gi-jones 15 år siden

#73: Buzz? Er det nu dig igen? :-)
Gravatar

#75 PredatorX 15 år siden

heTTeh (57) skrev:
Men han er vel ikke analfabet?

Hvis man har lavet Winnie og Karina må man nødvendigvis være det.

thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#76 PredatorX 15 år siden

Så fik jeg set 2012.

Jeg tror faktisk aldrig jeg har set en så stor omgang melo drama sød-suppe bestrøet med sukker før. Jeg troede filmen ville være OND, og måske hård at se... I denne film er verdens undergng simpelthen en side ntoe, og måske endda bare en undskyldning for at fyre den ene latterlige kliché af efter den anden.

Gode effekter? Joo da, de er fine. Men historien, og ISÆR dialogen, halter så meget at effekterne ikke kan redde denne katastrofe af en film. Jeg sad flere gange og følte mig pinlig berørt på de kære manuskript forfatteres vegne.

Yderst ufrivillig komisk film.

1/6.
Gravatar

#77 PredatorX 15 år siden

Narniabæver (48) skrev:
Hvornår kan vi så se en 5 minutters version af 2012?

I traileren.
Gravatar

#78 Lord Beef Jerky 15 år siden

#74 Selvom Buzz er min gud, kan jeg sgu ikke se sammenligningen. Ligesom jeg er fuldstændigt uforstående overfor din sammenligning med at være stolt over at være dansker og over sit efternavn med nationalisme. Der er fandens til forskel. Lige bortset fra bruces egne forklaringer. Igen må jeg påpege, at de historikere/forfattere jeg har læst (Michael Ignatieff og Henry Thoreau af dem jeg lige kan huske, men hvis jeg finder papirerne frem, kan jeg nok komme frem til 4-5 mere) bestemt ikke beskriver det så banalt som patrionisme og åbenhed for andre kulturer hvis der er gensidig respekt. De påpeger alle at begrebet har udviklet sig til en noget mere skræmmende virkelighed fra Napoleons besættelser og frem, indtil murens fald blev en form for symbol for nationalismens fald. Det har dog blomstret noget op i Europa igen efterfølgende. Men jeg må snart lære at ignorere de mange provokationer der bliver smidt i hovedet på mig herinde, for det er egentligt ikke det jeg er her for at diskutere.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#79 gi-jones 15 år siden

#78: For det første var #74 en joke. Jeg forstod, og forstår stadig, ikke hvad den sætning du skrev skulle betyde.

Derudover så læs mit indlæg igen. Jeg bruger ikke ordet nationalisme. Tværtimod var min pointe blot at jeg ikke mener, at stolthed over det at være dansk er en dårlig ting. Hvad den akademiske definition af nationalisme er interesserer mig ikke synderligt.
Gravatar

#80 Patriarch 15 år siden

Shit den var ringe. Decideret kedelig. Det overraskede.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: