“2012” bringer på ingen måde nyt til katastrofefilmene, tværtimod disker den op med så mange velkendte formularer, at man ofte ikke ved, om man skal grine eller græde. Jeg grinte for det meste og tog filmen for, hvad den er: Et stykke Hollywood ekstravaganza, der er lige så opfindsomt som et bæger popcorn, men som trods alt leverer de kalorier, man forventer.
”Sid ned og spænd dig fast,” råber en af filmens ligegyldige papfigurer på et tidspunkt. Man får lyst til at tilføje: ”Og husk at lade hjernen blive derhjemme.”
#71 filmz-Bruce 15 år siden
Jeg er fuldstændig enig. Men det har så heller intet med at være nationalist at gøre.
#72 gi-jones 15 år siden
#73 Lord Beef Jerky 15 år siden
#74 gi-jones 15 år siden
#75 PredatorX 15 år siden
Hvis man har lavet Winnie og Karina må man nødvendigvis være det.
#76 PredatorX 15 år siden
Jeg tror faktisk aldrig jeg har set en så stor omgang melo drama sød-suppe bestrøet med sukker før. Jeg troede filmen ville være OND, og måske hård at se... I denne film er verdens undergng simpelthen en side ntoe, og måske endda bare en undskyldning for at fyre den ene latterlige kliché af efter den anden.
Gode effekter? Joo da, de er fine. Men historien, og ISÆR dialogen, halter så meget at effekterne ikke kan redde denne katastrofe af en film. Jeg sad flere gange og følte mig pinlig berørt på de kære manuskript forfatteres vegne.
Yderst ufrivillig komisk film.
1/6.
#77 PredatorX 15 år siden
I traileren.
#78 Lord Beef Jerky 15 år siden
#79 gi-jones 15 år siden
Derudover så læs mit indlæg igen. Jeg bruger ikke ordet nationalisme. Tværtimod var min pointe blot at jeg ikke mener, at stolthed over det at være dansk er en dårlig ting. Hvad den akademiske definition af nationalisme er interesserer mig ikke synderligt.
#80 Patriarch 15 år siden