Med mindre man fra start har set sig sur på Cronenberg, fordi “A History of Violence” ikke indeholder talende skrivemaskiner, betontung symbolik eller muterende mænd, er der ikke meget man vil kunne sætte fingeren på. Men det vil der nok blive gjort under alle omstændigheder, for som bekendt er det eneste, som fans elsker mere end at rose deres idoler til skyerne, at trække dem rundt i mudderet. Fred være med dem. Så kan vi andre nyde denne lille guldklump, som kun sjældent ikke formår at holde balancen imellem det tragiske og det komiske, før den endelige, mageløse scene, af den slags man sjældent finder i moderne amerikanske film.

På mange måder er det her, ligesom “The Fly”, eftertænksom og nuanceret underholdning maskeret som typisk Hollywood guf. Hvis filmens misledende ydre skyldes et ønske om større finansiel indtjening, er det helt okay med undertegnede. Alt for at Cronenberg endnu en gang kan få hænderne op af lommen, gribe fat om filmmediets strube og give det et lille, fast ryst.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Kadann 18 år siden

Jeg må nok erkende at jeg glæder mig til at se denne film. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#12 azathoth 18 år siden

Så, kan i lige lade være med at misbruge spoiler markeringerne. Det gør den jo værdiløs! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#13 Outbound Sith 18 år siden

As you wish, master. ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#14 wiseguy 18 år siden

Jeg har længe glædet mig til denne film. Håber at jeg får tid til at se den i biffen.

Mht. anmeldelser og spoilers, så læser jeg aldrig en anmeldelse af en film, jeg gerne vil se. Her på Filmz læser jeg konklusionen i bunden af anmeldelsen og ellers tjekker jeg bare stjerner, eller hvad der nu bliver uddelt af de diverse anmeldere.

#6 LOL :o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#15 McPeter 18 år siden

Var inde og se den til Gallapremieren for et par uger siden... nåede lige akkurat ikke ind i Imperial før Viggo og David skulle ankomme, så måtte pænt stå og vente i 30-45 minutter mens de skrev autografer og gik lige forbi mig. Sjovt nok, men alligevel lige lang nok tid! :-)
Morede mig også lidt over Viggos dårlige timing - det var dagen efter at vi definitivt havde mistet muligheden for at komme med i VM og så havde han en landsholdstrøje på! :-D

Nå, men alt i alt synes jeg rigtigt godt om filmen - havde ikke rigtigt nogen forventninger til handlingen og blev som mange andre også narret en smule, hvilket jeg altid synes er fedt når det sker. :-)

Desuden sublime skuespilpræstationer og var hel vild med den måde den er filmet på!

Personligt tror jeg at denne film godt kunne gå hen og være Oscar-materiale.

5-5.5 / 6 herfra (skal lige have set den et par gange til...) :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#16 Outbound Sith 18 år siden

#15 Hans landsholdstrøje var ikke udtryk for dårlig timing. Det var med fuldt overlæg for at vise, at han i hvert fald stadig støtter landsholdet - på trods af den glippede VM-kval.

Det forklarede han i hvert fald i Palladium! :)
Fox Mulder
Gravatar

#17 duuk74 18 år siden

God solid film, hvor man virkelig kan mærke hvor meget en god instruktør gør en stor forskel, da materialet (historien) ikke er verdens mest komplicerede. Måske lige i overkanten med 5/6, på min skala ligger den til 7.5-8/10.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#18 filmz-yoshimura 18 år siden

#16 Så vidt jeg har forstået det, sagde han noget i stil med, at det var vigtig at huske "2010", dvs. næste VM, så han havde den altså på, fordi han ville vise sin støtte til landsholdet PÅ TRODS AF, at vi ikke var gået videre.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#19 Outbound Sith 18 år siden

#18 Var det ikke ca. det, jeg skrev? :-/
Fox Mulder
Gravatar

#20 filmz-helltrucker 18 år siden

Det var en virkelig god anmeldelse! Eminent skrevet - det virker i den grad, som om anmelderen mener hvert et velvalgt ord helt ind til marven. :)
Klart!

Skriv ny kommentar: