Med mindre man fra start har set sig sur på Cronenberg, fordi “A History of Violence” ikke indeholder talende skrivemaskiner, betontung symbolik eller muterende mænd, er der ikke meget man vil kunne sætte fingeren på. Men det vil der nok blive gjort under alle omstændigheder, for som bekendt er det eneste, som fans elsker mere end at rose deres idoler til skyerne, at trække dem rundt i mudderet. Fred være med dem. Så kan vi andre nyde denne lille guldklump, som kun sjældent ikke formår at holde balancen imellem det tragiske og det komiske, før den endelige, mageløse scene, af den slags man sjældent finder i moderne amerikanske film.

På mange måder er det her, ligesom “The Fly”, eftertænksom og nuanceret underholdning maskeret som typisk Hollywood guf. Hvis filmens misledende ydre skyldes et ønske om større finansiel indtjening, er det helt okay med undertegnede. Alt for at Cronenberg endnu en gang kan få hænderne op af lommen, gribe fat om filmmediets strube og give det et lille, fast ryst.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 jessup 18 år siden

Fik endeligt set den - en rigtig god film - god slutning - lang tid siden jeg har set sexscener brugt så godt narrativt set.

4,5/6
This is just until June
Gravatar

#42 tiny 18 år siden

Lidt off-topic. Men Viggo er blevet kåret én af verdens mest sexede mænd (han er nr. 4). Og det kan vi jo godt forstå :) Men hvor er Johnny Depp???
Se artiklen i People Magazine her: http://people.aol.com/people/galleries/0,19884,111...

Personligt glæder jeg mig meget til filmen finder vej til provinsen. Jeg glæder mig især til at se Viggo... Især hans fysiske skuespil skulle være helt exceptionelt.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#43 filmz-michael_l 18 år siden

Jeg må tilslutte mig den del, der ikke kan se den dybde, som andre giver udtryk for at filmen har. Jeg synes, at historien var lige ud af landevejen og tja, ærlig talt kan jeg ikke rigtig se, at filmen stiller nogle spørgsmål, der ikke er stillet 1000 gange før. Grunden til at jeg alligevel godt kan lide den er pga. de ekstremt eksplicitte voldsscener, der virker usædvanligt stærke, da filmen netop ikke er en voldsfilm, hvor det bare gælder om at slå så mange ihjel som muligt. Og så kunne jeg godt lide brormand... :-)
Gravatar

#44 jessup 18 år siden

# 43 ja det er ikke så tit man ser Hurt give den lidt flødebolle i hans roller.

---------------------------------------------------------------
Your shit and i'm champagne
This is just until June
Gravatar

#45 filmz-Dennis 18 år siden

En rigtig god film

Som #43 siger, virker filmen ved sine extremt eksplicitte voldsscener og den langsomme historie. Kameraarbejdet er sublimt, men er der gået infaltion i lange "takes". Troede kun det var de Palma, der havde disse meget lange scener, men det kan David også. Især startscenen, fedt lavet.

Men der er en ting der undrer mig.:

Sidehistorien om sønnen og ham bøllen, er den relevant?. Hvis det er for at give personen noget dybde, hvorfor skal han så pludselig ændre sig fra at være en pacifist, til pludselig at kunne smadre alle? Er det for at vise at han er søn af en morder?




"Say hello to my little friend"
Gravatar

#46 weebs 18 år siden

#45
eller at voldelige tendenser går i arv?
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
Gravatar

#47 jessup 18 år siden

#45 , #46 - jeg synes der er et hiraki af vold i filmen og selvfølgelig går vold som legitim handling i arv.
This is just until June
Gravatar

#48 Patriarch 18 år siden

Spoiler? Håber det ikke
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#49 [email protected] 18 år siden

En Okay Film

Skuespil er Super især fra Viggo!
4/4 (God hanling)

Gravatar

#50 Kiksmann 18 år siden

En flot film af Cronenberg, jeg glæder mig allerede til hans næste projekt. Ser man traileren til denne film, opdager man hurtigt dette ikke er en "rigtig" Cronenberg, men derimod Cronenberg på Hollywood, men han gør det fremragende, jeg har givet 6 til denne film, for skuespillerne gør det godt, enkelte gør det fremragende, og jeg spår Viggo eller Harris store Oscar chancer.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

Skriv ny kommentar: