Med mindre man fra start har set sig sur på Cronenberg, fordi “A History of Violence” ikke indeholder talende skrivemaskiner, betontung symbolik eller muterende mænd, er der ikke meget man vil kunne sætte fingeren på. Men det vil der nok blive gjort under alle omstændigheder, for som bekendt er det eneste, som fans elsker mere end at rose deres idoler til skyerne, at trække dem rundt i mudderet. Fred være med dem. Så kan vi andre nyde denne lille guldklump, som kun sjældent ikke formår at holde balancen imellem det tragiske og det komiske, før den endelige, mageløse scene, af den slags man sjældent finder i moderne amerikanske film.
På mange måder er det her, ligesom “The Fly”, eftertænksom og nuanceret underholdning maskeret som typisk Hollywood guf. Hvis filmens misledende ydre skyldes et ønske om større finansiel indtjening, er det helt okay med undertegnede. Alt for at Cronenberg endnu en gang kan få hænderne op af lommen, gribe fat om filmmediets strube og give det et lille, fast ryst.
#41 jessup 18 år siden
4,5/6
#42 tiny 18 år siden
Se artiklen i People Magazine her: http://people.aol.com/people/galleries/0,19884,111...
Personligt glæder jeg mig meget til filmen finder vej til provinsen. Jeg glæder mig især til at se Viggo... Især hans fysiske skuespil skulle være helt exceptionelt.
#43 filmz-michael_l 18 år siden
#44 jessup 18 år siden
---------------------------------------------------------------
Your shit and i'm champagne
#45 filmz-Dennis 18 år siden
Som #43 siger, virker filmen ved sine extremt eksplicitte voldsscener og den langsomme historie. Kameraarbejdet er sublimt, men er der gået infaltion i lange "takes". Troede kun det var de Palma, der havde disse meget lange scener, men det kan David også. Især startscenen, fedt lavet.
Men der er en ting der undrer mig.:
#46 weebs 18 år siden
#47 jessup 18 år siden
#48 Patriarch 18 år siden
#49 [email protected] 18 år siden
Skuespil er Super især fra Viggo!
4/4 (God hanling)
#50 Kiksmann 18 år siden