Med mindre man fra start har set sig sur på Cronenberg, fordi “A History of Violence” ikke indeholder talende skrivemaskiner, betontung symbolik eller muterende mænd, er der ikke meget man vil kunne sætte fingeren på. Men det vil der nok blive gjort under alle omstændigheder, for som bekendt er det eneste, som fans elsker mere end at rose deres idoler til skyerne, at trække dem rundt i mudderet. Fred være med dem. Så kan vi andre nyde denne lille guldklump, som kun sjældent ikke formår at holde balancen imellem det tragiske og det komiske, før den endelige, mageløse scene, af den slags man sjældent finder i moderne amerikanske film.

På mange måder er det her, ligesom “The Fly”, eftertænksom og nuanceret underholdning maskeret som typisk Hollywood guf. Hvis filmens misledende ydre skyldes et ønske om større finansiel indtjening, er det helt okay med undertegnede. Alt for at Cronenberg endnu en gang kan få hænderne op af lommen, gribe fat om filmmediets strube og give det et lille, fast ryst.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-sanjo 18 år siden

#49
En mærkeligt karaktergivning :) Den får simpelthen top karakter fra dig.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#52 filmz-Munk 18 år siden

En rigtig god film, med Viggo Mortensen i fantastisk form.. Elsker film der går fra at være underholdning til det højere indholdsmæssige stadie som denne film befinder sig på..

5/6
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#53 filmz-mr. larsen 18 år siden

for fed Viggo er fremragene,
han gi'r den gas...!!!

6/6 fra mig
Gravatar

#54 pulse83 18 år siden

En noget atypisk film, som jeg har svært ved at forholde mig til. Viggo gør det godt. Ja, det gør hele castet faktisk. Umiddelbart efterlader den meget at ønske i form af mere personligt drama. Der er simpelthen så meget potentiale i den situation som Tom Stall befinder sig i, så jeg syntes at jeg sidder med en lidt tom fornemmelse bagefter. En spilletid på en halv time mere, med flere følelser ville måske have gavnet filmen. Men den får 4/6 og en forsikring om et gensyn. Det er en film der har godt af at blive set flere gange kan jeg forestille mig.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#55 Fable 18 år siden

Jeg synes den stank - kort og godt
Gravatar

#56 Bobby Singer 18 år siden

ku godt være man skulle gi den en chance når den kommer på dvd,
jeg fik den ikke set da den var i biografen.
Idjit
Gravatar

#57 filmz-Angel Eyes 18 år siden

#56: Kan du så se at komme afsted til en videobutik d. 14/3 og få fat i den film! :) Den må man ikke gå glip af!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#58 dolphinfriendly 18 år siden

#56 Den er absolut fremragende - måske den bedste amerikanske film sidste år.

Gravatar

#59 filmz-ab 14 år siden

Et mesterværk af Cronenberg. Ganske enkelt. På overfladen ganske ordinær, men lad dig ikke narre, for denne film gemmer på meget mere. Fantastisk spillet og blæret underholdning oveni.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#60 BN 14 år siden

a@babo (59) skrev:
Et mesterværk af Cronenberg. Ganske enkelt. På overfladen ganske ordinær, men lad dig ikke narre, for denne film gemmer på meget mere. Fantastisk spillet og blæret underholdning oveni.


Helt enig. Det er en perfekt "lille" film.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: