Man kunne bruge rigtig lang tid på at diskutere, hvorfor “After Earth” er en virkelig, virkelig ringe film, men man gider næsten ikke. Filmen er så uinspireret, at man bliver træt af bare at tale om den. Selv de (mange) dårlige Syamalan-film havde i det mindste et tåbeligt twist, man kunne fnise lidt af, men ikke engang et håbløst forsøg på at overraske forekommer i “After Earth”, hvor hele menneskehedens historie, hele Jordens ‘post-menneske’-æra og alt andet, der kunne have været spændende, viser sig ikke at have bare antydningen af et payoff. Derfor går filmen fluks i glemmebogen, så snart man har forladt biografen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Ispep 10 år siden

Det er dog alligevel vildt, at man forsøger at undgå at nævne hans navn, samtidig med man giver manden jobbet til at instruere? Det giver vist ingen mening. Så det utrolige er vel, at manden stadig har et job. Men drønærgerligt at så lovende en instruktør er blevet så pivringe, og hvordan kommer man ovenpå efter så mange nederlag?

Her er et spøjst interview med Night og hans svar på kritik, i forbindelse med Last Airbender.

Gravatar

#12 Terning 10 år siden

Vil starte med og sige at jeg har ikke set filmen.

Men hvis den er så virkelig virkelig ringe.. hvordan kan den så få 2 stjerner? For hvis den er så ringe så burde den vel ikke få nogle?

Eller er jeg helt galt på den`?
Gravatar

#13 JesperW.Lindberg 10 år siden

Jeg undrede mig også over at anmelder giver filmen 2 stjerner, når anmelder samtidig mener at den er så forfærdelig ringe!? Det synes ikke umiddelbart at hænge sammen!? Eller har jeg misforstået jeres skala? Hvad dækker de to stjerner over?
Gravatar

#14 The Insider 10 år siden

Andreas fremhæver jo begyndelsen som okay og præmissen som relativt interessant. Det må have været nok til at forhindre en bundkarakter.
War. War never changes.
Gravatar

#15 buddinge 10 år siden

Bruno (6) skrev:
Spørger du mig? I så fald, mener jeg PR-kampagnen, man har virkelig gjort et stort nummer ud af, at lade være med at nævne hans navn. :)



Ja sry..det gjorde jeg :)
Ja okay de har måske ikke trykket så meget på den "knap". Men følger man bare lidt med i filmverdenen/news ( Ikke personligt ment overhovedet) så var det jo ingen nyhed at han kom med denne film..
Har ikke set den endu men bliver sgu helst trist..Syamalan havde fat i noget godt med sin fortællestil via kameraet osv. Det var i sin tid nyt og anderledes med fede historier..
Det er bare slut!
Honestly, have you ever seen anything like this?
Gravatar

#16 bjarke 10 år siden

Jeg er helt enig i anmeldelsen - det her er virkelig en fuser, der ikke en gang er mildt underholdende som actionfilm. Will Smith leverer en flad præstation og sønnike er ligeså kedelig. Jeg giver den også 2 ud af 6 stjerner - der er jo trods alt en kæmpeørn med.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#17 BN 10 år siden

fra anmeldelsen:

Kun få kan tilsyneladende lide "The Village", en del kan lide "Signs", og "Unbreakable" har tilegnet sig en lille, loyal fanskare. Men når det kommer til stykket, skal man nok helt tilbage til "Den sjette sans" for at finde en Shyamalan-film, som flertallet fandt god og gribende.


Bare lige for god ordens skyld:

Det er ikke korrekt, at man skal helt tilbage til 'The Sixth Sense' for at finde en Shyamalan-film, som flertallet fandt god:

Med hensyn til det der med, at 'Unbreakable' har "en lille, loyal fanskare", så har 73% af publikum givet den en positiv bedømmelse, ifølge rottentomatoes.com. D.v.s. at henved 3 ud af 4 kan lide filmen. Det er faktisk flertallet - og altså ikke kun en lille fanskare. Og 68% af anmelderne giver den også positive bedømmelser, hvilket igen er flertallet.

I forbindelse med 'Signs' har 74% af anmelderne givet positive bedømmelser - det er igen-igen flertallet. Og her kan 65% af publikum lide filmen, hvilket ganske vist kun er et snævert flertal - men det er stadig flertallet.

På samme måde er det også flertallet af publikum, der på imdb.com har givet både 'Unbreakable' og 'Signs' en positiv bedømmelse i form af en karakter, der ligger over gennemsnittet, nemlig henholdsvis 7.2/10 og 6.7/10. Ikke at det er vildt imponerende, men det er stadig et tegn på, at flertallet finder filmene gode.

Havde anmelderen derimod skrevet, at 'The Sixth Sense' stadig er Shyamalans mest populære og bedst bedømte film, ville det være fuldstændig korrekt. (Personligt synes jeg dog, at 'The Village' er hans mesterværk, ja, hans mest gribende film.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#18 Slettet Bruger [2910927201] 10 år siden

#15 -

Jeg følger ret meget med i film, altså, jeg har en profil på en filmside, det burde jo sige lidt, ikke? ;)

Som du kan se ovenfor, er jeg ikke den eneste, der er blevet overrasket og det er faktisk den samme reaktion, jeg har hørt i podcasts mv. om film, at folk ganske enkelt ikke har opdaget det, fordi PR-maskinen ikke har gjort opmærksom på det.

Jo, det kan ses på enkelte af filmplakaterne, dog ikke "manden bag.. bla bla" og de fleste plakater, viser kun Will og Jaden Smiths navne.
Gravatar

#19 BN 10 år siden

BN (17) skrev:
en positiv bedømmelse, så de kommer op på en karakter, der ligger over gennemsnittet


Fixed.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#20 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Jeg må sige, at selv klippe-manden der har sakset traileren har ikke kunnet skjule filmens ringhed. Slap af den ser sløv ud. Hvis jeg vil se en bavian, der ikke stinker af 90'er cgi, så går jeg i zoo.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: