Man kunne bruge rigtig lang tid på at diskutere, hvorfor “After Earth” er en virkelig, virkelig ringe film, men man gider næsten ikke. Filmen er så uinspireret, at man bliver træt af bare at tale om den. Selv de (mange) dårlige Syamalan-film havde i det mindste et tåbeligt twist, man kunne fnise lidt af, men ikke engang et håbløst forsøg på at overraske forekommer i “After Earth”, hvor hele menneskehedens historie, hele Jordens ‘post-menneske’-æra og alt andet, der kunne have været spændende, viser sig ikke at have bare antydningen af et payoff. Derfor går filmen fluks i glemmebogen, så snart man har forladt biografen.
#21 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
BN taler du her som matematiker, som linguist eller som en blanding heraf? Hø :-)
#22 BN 11 år siden
Næh. Jeg taler som filmfan. Halm ;-)
#23 Inferisin 11 år siden
Hans profil skriver: "Min akademiske interesse gør mig til en sucker for film, der har dybere filosofiske eller politiske budskaber/overvejelser. Derfor er er folk som Trier, Bergman, Tarkovsky og Kubrick mine absolutte yndlingsinstruktører, og det er under deres kærlige behandling, at jeg fascineres over film-mediets kunnen."
Men nu tager jeg altid anmeldelser med et gran salt, og danner mig mine egne meninger. Anmeldere er tit så selvhøjtidelige, de ser tit alt for dybt og tager ikke bare film som 90-180 minutters underholdning i godt selskab.
Hav en god eftermiddag :)
#24 Lehrmann 11 år siden
#25 Tarantrier 11 år siden
Jeg elsker sci-fi, og jeg ved ikke, hvad der gør, at du tror, at det kan jeg ikke? Du må gerne lige smide et link, hvis der er nogen, der går og spreder falske rygter ;)
Mht. at filmen får 2 og ikke kun 1 stjerne, så skyldes det, at 1 stjerne i mine øjne bør være en næsten ligeså uopnåelig karakter som 6 stjerner. Hvis jeg kun skal give en film 1 stjerne, så skal den ikke bare være dårlig, men den skal decideret fornærme og frastøde. Sådan havde jeg det ikke efter "After Earth" - det var den simpelthen for ligegyldig til! Plus, som Insider siger, så er der småting, der er fine nok. Men altså, det er sgu ikke fordi, den ikke er tæt på bundkarakter! :)
#26 JesperW.Lindberg 11 år siden
Ah, det er sgu' også fair nok. Det bør nok bare have stået i anmeldelsen :-p
#27 Kiksmann 11 år siden
#28 buddinge 11 år siden
SÅ ER JEG PÅ VEJ!
#29 wiseguy 11 år siden
#30 BN 11 år siden
Ikke hvis den på trods af de dårlige anmeldelser tjener kassen!
Jeg har ikke set filmen, og jeg har heller ikke rigtig tiltro til, at den er et biografbesøg værd.