Man kunne bruge rigtig lang tid på at diskutere, hvorfor “After Earth” er en virkelig, virkelig ringe film, men man gider næsten ikke. Filmen er så uinspireret, at man bliver træt af bare at tale om den. Selv de (mange) dårlige Syamalan-film havde i det mindste et tåbeligt twist, man kunne fnise lidt af, men ikke engang et håbløst forsøg på at overraske forekommer i “After Earth”, hvor hele menneskehedens historie, hele Jordens ‘post-menneske’-æra og alt andet, der kunne have været spændende, viser sig ikke at have bare antydningen af et payoff. Derfor går filmen fluks i glemmebogen, så snart man har forladt biografen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

BN (17) skrev:
Bare lige for god ordens skyld:

Det er ikke korrekt, at man skal helt tilbage til 'The Sixth Sense' for at finde en Shyamalan-film, som flertallet fandt god:

Med hensyn til det der med, at 'Unbreakable' har "en lille, loyal fanskare", så har 73% af publikum givet den en positiv bedømmelse, ifølge rottentomatoes.com. D.v.s. at henved 3 ud af 4 kan lide filmen. Det er faktisk flertallet - og altså ikke kun en lille fanskare. Og 68% af anmelderne giver den også positive bedømmelser, hvilket igen er flertallet.

I forbindelse med 'Signs' har 74% af anmelderne givet positive bedømmelser - det er igen-igen flertallet. Og her kan 65% af publikum lide filmen, hvilket ganske vist kun er et snævert flertal - men det er stadig flertallet.

På samme måde er det også flertallet af publikum, der på imdb.com har givet både 'Unbreakable' og 'Signs' en positiv bedømmelse i form af en karakter, der ligger over gennemsnittet, nemlig henholdsvis 7.2/10 og 6.7/10. Ikke at det er vildt imponerende, men det er stadig et tegn på, at flertallet finder filmene gode.

Havde anmelderen derimod skrevet, at 'The Sixth Sense' stadig er Shyamalans mest populære og bedst bedømte film, ville det være fuldstændig korrekt. (Personligt synes jeg dog, at 'The Village' er hans mesterværk, ja, hans mest gribende film.)


BN taler du her som matematiker, som linguist eller som en blanding heraf? Hø :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#22 BN 10 år siden

DocDoom (21) skrev:

BN taler du her som matematiker, som linguist eller som en blanding heraf? Hø :-)


Næh. Jeg taler som filmfan. Halm ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#23 Inferisin 10 år siden

Nu kan Tarantrier jo heller ikke rigtigt lide nogle film. Jeg forstår ikke hvorfor han anmelder typer af film han generelt ikke er glad for. Hvorfor ikke få en Sci-Fi fan til at anmelde filmen? Dem må der da være nogle af hos Filmz.

Hans profil skriver: "Min akademiske interesse gør mig til en sucker for film, der har dybere filosofiske eller politiske budskaber/overvejelser. Derfor er er folk som Trier, Bergman, Tarkovsky og Kubrick mine absolutte yndlingsinstruktører, og det er under deres kærlige behandling, at jeg fascineres over film-mediets kunnen."

Men nu tager jeg altid anmeldelser med et gran salt, og danner mig mine egne meninger. Anmeldere er tit så selvhøjtidelige, de ser tit alt for dybt og tager ikke bare film som 90-180 minutters underholdning i godt selskab.

Hav en god eftermiddag :)

Gravatar

#24 Lehrmann 10 år siden

Nu kan anmelderens akademiske selvforståelse ligge et vist sted, men derfor skal man ikke underkende det mulige faktum, at der her drejer sig om en film, som nærmer sig den uopnåelige objektive sandhed af være et makværk.
Gravatar

#25 Tarantrier 10 år siden

@23: Og umiddelbart efter det, som du har citeret, skriver jeg: "Det rykker dog ikke en millimeter ved det faktum, at selv det dummeste actionbrag, den mest cheasy kærlighedsfilm eller det groveste voldshorror kan, hvis det er godt lavet, sikre et par timers næsten meditativ eskapisme - altså give en en dybt stimulerende og berigende oplevelse alene i kraft af det forførende indpas, den gør på ens sjæl!"

Jeg elsker sci-fi, og jeg ved ikke, hvad der gør, at du tror, at det kan jeg ikke? Du må gerne lige smide et link, hvis der er nogen, der går og spreder falske rygter ;)

Mht. at filmen får 2 og ikke kun 1 stjerne, så skyldes det, at 1 stjerne i mine øjne bør være en næsten ligeså uopnåelig karakter som 6 stjerner. Hvis jeg kun skal give en film 1 stjerne, så skal den ikke bare være dårlig, men den skal decideret fornærme og frastøde. Sådan havde jeg det ikke efter "After Earth" - det var den simpelthen for ligegyldig til! Plus, som Insider siger, så er der småting, der er fine nok. Men altså, det er sgu ikke fordi, den ikke er tæt på bundkarakter! :)
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#26 JesperW.Lindberg 10 år siden

The Insider (14) skrev:
Andreas fremhæver jo begyndelsen som okay og præmissen som relativt interessant. Det må have været nok til at forhindre en bundkarakter.


Tarantrier (25) skrev:
Mht. at filmen får 2 og ikke kun 1 stjerne, så skyldes det, at 1 stjerne i mine øjne bør være en næsten ligeså uopnåelig karakter som 6 stjerner. Hvis jeg kun skal give en film 1 stjerne, så skal den ikke bare være dårlig, men den skal decideret fornærme og frastøde. Sådan havde jeg det ikke efter "After Earth" - det var den simpelthen for ligegyldig til! Plus, som Insider siger, så er der småting, der er fine nok. Men altså, det er sgu ikke fordi, den ikke er tæt på bundkarakter! :)


Ah, det er sgu' også fair nok. Det bør nok bare have stået i anmeldelsen :-p
Gravatar

#27 Kiksmann 10 år siden

Som jeg har forstået det, det en film som er lavet til alle fans af Battlefield Earth!
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#28 buddinge 10 år siden

Kiksmann (27) skrev:
Som jeg har forstået det, det en film som er lavet til alle fans af Battlefield Earth!


SÅ ER JEG PÅ VEJ!
Honestly, have you ever seen anything like this?
Gravatar

#29 wiseguy 10 år siden

Endnu et søm i kisten for Shyamalan's fremtidige filmkarriere!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#30 BN 10 år siden

wiseguy (29) skrev:
Endnu et søm i kisten for Shyamalan's fremtidige filmkarriere!


Ikke hvis den på trods af de dårlige anmeldelser tjener kassen!

Jeg har ikke set filmen, og jeg har heller ikke rigtig tiltro til, at den er et biografbesøg værd.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: