Alene længden af denne anmeldelse siger alt, hvad der bør siges. Uanset hvad man synes om “Alien 3” og “Alien Resurrection”, er der ingen vej udenom. Dette er en serie imponerende, flotte og iøjefaldende spillefilm, og denne DVD-boks er en mageløs og ekstremt gennemført udgivelse. Den mest imponerende og uundværlige DVD-udgivelse nogensinde.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-Oettinger 20 år siden

#39 og #40
I anmeldelsen stod der:
"Al ekstramaterialet er præsenteret i 4:3 fullscreen-format, med mindre andet er anført. Desuden er der lige et par mangler på Region-2 udgaven af boksen, som bør fremhæves. Der er kommentarspor på alle fire film, men i modsætning til Region-1 udgaven er der kun kommentarspor på en udgave af hver film. På "Alien", "Alien 3" og "Alien Resurrection" er der kun kommentarspor på biograf-udgaverne af filmene, og på "Aliens" er der kun kommentarspor på "Special Edition" udgaven. Hardcore fans vil måske føle sig lidt stødt, da de på grund af dette mister en masse interessante kommentarer fra seriens bagmænd, især på "Alien 3" DVD'en, hvor man misser hele 30 minutters kommentarspor i forhold til på Region-1 udgaven. Man har på Region-1 udgaven også mulighed for at slå en undertekst-funktion til, som gør seeren opmærksom på, hvornår man er vidne til nogle særlige scener, som ikke var med i de oprindelige biograf-udgaver af alle 4 film. Men der er stadigvæk tale om en ubeskriveligt imponerende DVD-udgivelse."

Man kan vel godt sige at dvd udgivelsen i region 2 er kortere. Da der mangler mange minuters underholdning!
Men det er i et hvert tilfælde det her jeg mener!

#39 tak for hjælpen

-Oettinger
Johan Oettinger
Gravatar

#42 filmz-Alex De Large 20 år siden

Ah, ja ok, den kunne så misforstås. Men det var også en af grundene til at jeg købte R1, og også fordi at jeg er en sucker for digipacks :)
Gravatar

#43 filmz-Le Samouraï 20 år siden

Well, jeg har den amerikanske, og ærligt talt så er kommentarsporet på Alien 3 ikke det mest interessante i forvejen. Hvis det nu havde været med Fincher selv, så ville det have været noget andet.

Tekstfunktionen, der indikerer nye scener, er heller ikke væsentlig, fordi den ikke er komplet. Der er en masse, mindre klip, den ikke indikerer.

Selv om jeg *også* er en sucker for digi-packs, så har jeg dog mine forbehold for den amerikanske version. Den er så stor, at den simpelthen indbyder til slidskader langs folderne. Det ville have været en langt bedre løsning, at dele den op i to.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#44 azathoth 20 år siden

#43: Jeg kan ikke se problemet... true hvis du folder den HELT ud, så fylder den ca. 2 meter eller noget i den stil... men hvor tit gør man det??? Jeg nøjes med en side af gangen, så er det kun ca. 1 meter, så går det!! :D
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#45 filmz-Le Samouraï 20 år siden

Jo, men alene det, at du begrænser dig i din brug, understreger da, at designet ikke er godt gennemtænkt. Jeg skal stadigvæk udpakke en halv digi-pack for at få fat på midter- eller yderskiverne. Det er en risikofaktor, fordi pap naturligvis slides. At det hele er samlet er også problematisk i forhold til uheld. Hvis en holder er knækket, ryggen revet e.l., så skal man udskifte det hele i stedet for bare det enkelte hylster. Risikoen stiger, fordi man har flere enheder samlet (og dermed flere muligheder for fejl) end i tilsvarende digi-packs.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#46 azathoth 20 år siden

Tjah, tjoh, tjah... u got a point... men længden synes jeg nu ikke er noget problem. (udover mulig slitage)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#47 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Okay boyz what version is the best code 1 or 2 ??? I have only watched parts of code 2 - about 20 % - so far and I am impressed ??? But is the really that much better, is the ekstras worth paying extra for ???
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#48 dyg 20 år siden

#45 - Jeg nøjes også med at åbne den side som jeg skal bruge, med mindre det er for at blære mig. Jeg mener bestemt ikke at det er fordi, at jeg begrænser mig i min brug af den. Jeg åbner da heller ikke mine LotR EE boxe helt op, bare for at få én af discene.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#49 filmz-Alex De Large 20 år siden

#47, du betaler jo netop ikke mere for mere ekstra materiale med R1... Du betaler mere for mindre med R2.
Gravatar

#50 El vez 20 år siden

#47 Only buy R2 if you want Danish subtitles, prefer the R2 packaging or don't care about audio commentary tracks missing on alien 1,3 and 4 special editions.
_
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: