Alene længden af denne anmeldelse siger alt, hvad der bør siges. Uanset hvad man synes om “Alien 3” og “Alien Resurrection”, er der ingen vej udenom. Dette er en serie imponerende, flotte og iøjefaldende spillefilm, og denne DVD-boks er en mageløs og ekstremt gennemført udgivelse. Den mest imponerende og uundværlige DVD-udgivelse nogensinde.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-thames 20 år siden

Jeg synes DTS lydsporet på Alien og Alien 4 er fucked up. Det sætter ud flere gange under filmen (der bliver en ganske kort pause uden lyd). Dette problem er der overhovedet ikke på DD lydsporet.
Derudover så har jeg også set at de danske undertekster er meget dårlige. Der er flere gange hvor de enten kommer for sent eller slet ikke kommer på skærmen.

Ellers så synes jeg det er en fed udgivelse og boksen er jo slet ikke til at stå for.
Btw. ovenstående gælder udelukkende for Directors Cut udgaverne på R2 udgivelsen (de er de eneste jeg har nået at se endnu).

Er der andre som har samme oplevelse. Og nej, det er ikke fordi min afspiller eller forstærker er fucked up. Jeg testede dem med andre DTS DVD'er og der virkede det fint.
Gravatar

#2 filmz-vassago 20 år siden

Jeg har oplevet den slags flere gange med dårlige kabler (billige).
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 Léon 20 år siden

Der var også nogle fejl med underteksten hvor der var nogle ord der ikke var skrevet færdig eller hvad man nu kalder det. Dette er den danske R2 udgave jeg snakker om. Jeg oplevede også at lyden ikke var ordenligt i synk med skuspillernes mundbevælgeser i Aliens Special Edition.. kan være min afspiller men det er ikke sket før.
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#4 filmz-darko 20 år siden

Har ikke fået fat i boxen endnu, men efter den anmeldelse kan det kun gå for langsomt!!!!
"Women are not people, they are devices build by the lord Jesus Christ for our entertainment" - Peter Griffin
Gravatar

#5 filmz-tox 20 år siden

Quote: "Den mest imponerende og uundværlige DVD-udgivelse nogensinde."

Nu har jeg ikke købt Quadrology-boxen endnu, men umiddelbart vil jeg sige, at jeg synes nu Extended versionerne af LOTR er fuldt på højde (baseret på denne anmeldelse) - de er ret så omfattende - og så er det endda kun til een film per box og ikke fire.

Men jeg glæder mig til at få den - selvom jeg er den lykkelige ejer af en Legacy-box også :(
Gravatar

#6 filmz--Zion- 20 år siden

jeg skal lige sige at jeg ikke har læst denne anmeldelse helt igennem. og bestemt heller ikke grundigt..

men jeg må sige at jeg er uenig i din skildring af Alien 3.. jeg synes faktisk at directors cut udgaven er overdrevet meget bedre end biograf versionen..
faktisk så god at den overgår 1'eren i mit hoved.. (1'eren er way too langtrukken.. måske fordi man har set den så mange gange.. men sådan ligger landet for mit vedkommende)
Gravatar

#7 The Insider 20 år siden

Jeg oplevede ikke personligt nogle problemer med DTS sporene på "Alien" eller "Alien Resurrection". Men umiddelbart vil jeg sige, at det nok er et problem med enten kablerne (som Tommy a.k.a. Vassago siger) eller DVD'ens brug af "branching-teknologi" som skaber problemer - det sidstnævnte er noget, som mange DVD-afspillere har problemer med at håndtere.
Mht. enkelte mundbegvægelser der ikke var i sync, tror jeg det er noget med ADR arbejdet at gøre, som der bliver nævnt i Audio-sektionen.

#5, LOTR udgivelserne er da også imponerende, men for at disse skulle være ligeså imponerende som "Alien Quadrilogy" boksen, skulle de udgives samlet i én boks med alle 12 discs. Før det bliver gjort, er "Alien Quadrilogy" stadigvæk nr. 1 i min bog :-)
War. War never changes.
Gravatar

#8 Hasselguff 20 år siden

#6

Jeg er enig i din holdning til "Alien 3" og synes, at det lange cut af filmen er væsentligt bedre end det korte. Jeg er dog ikke enig i at "Alien" på nogen måde virker langtrukken - det hedder spændingsopbygning og er så småt blevet udryddet af den moderne film og dens hang til udelukkende at indeholde cumshots...
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#9 Skobbolop 20 år siden

åha.. hvor skal man starte?..

først må jeg lige taget hatten at the insider. Fed anmeldelse og det må da også have taget sin tid?

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg nok ikke køber denne boks.. simpelthen fordi jeg ikke synderligt interesserer mig for andet end "Aliens". 1'eren er pisse fed, ingen tvivl om dette, men jeg har det nu sådan med gyser film, at jeg ikke har nogen trang til at se dem mere end én gang (har set Alien et par gange). 2'eren og er knap så meget gys og gru og den kan jeg se igen og igen..uha hvor jeg elsker den film. 3'eren ville jeg heller ikke have noget imod at have stående, men 4'eren kan jeg nu godt undvære.. (VHS kan også gøre det :D)

Så medmindre jeg får boksen i julegave, så nøjes jeg nok bare med "Aliens" som enkeltudgivelse.. det var muligt at få ikke?
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#10 DarkLight 20 år siden

Ja, nok engang en fremragende anmeldelse som kræver etaper af tygge sig igennem. Jeg tør slet ikke tænke på hvor lang tid den har taget af skrive.

Jeg valgte at købe R1 udgaven pga det nævnte manglende kommentarspor og det har jeg ikke fortrudt.

Derudover synes jeg - som den eneste? - at Alien 3 og Alien Resurrection begge er rigtig gode film, som gør sig godt i det samlede billede. Specielt Alien 3 tager sig bedre ud når man ser den i forlængelse af de 2 første. Resurrection synes jeg har en lidt mere 'hollywood'-agtig glans over sig, men det gør den ikke mindre seværdig.

Køb den før din hund.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: