Alene længden af denne anmeldelse siger alt, hvad der bør siges. Uanset hvad man synes om “Alien 3” og “Alien Resurrection”, er der ingen vej udenom. Dette er en serie imponerende, flotte og iøjefaldende spillefilm, og denne DVD-boks er en mageløs og ekstremt gennemført udgivelse. Den mest imponerende og uundværlige DVD-udgivelse nogensinde.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The Insider 20 år siden

#9 & #10, tak for rosen Skobbolop og DarkLight, og jo, den tog bestemt sin tid at skrive :-)

De fire Alien film bliver udgivet seperat i deres "Quadrilogy" udgaver til januar. Det er dog de amerikanske Region-1 udgaver af filmene der her tale om, da det ikke er blevet offenliggjort, om det også vil blive muligt at købe filmene seperat i Europa.
War. War never changes.
Gravatar

#12 El vez 20 år siden

Mon ikke de kommer på R2 også ? Ellers er det muligt at finde den til en 100mand på australsk R2 hos axel.

Glimrende anmeldelse(r) Insider.. Jeg tror min frokostpause kom til at trække lidt ud :p

Jeg er som #10 (så du er ikke den eneste, DarkLight :) dog ret begejstret for både 3'eren, mest for de visuelle elementer og den dystre stemning, og 4'eren for det fede cast. Wincott, Dourif, Ron P, J.E. Freeman (!), Pinon og Weaver gør det alle ganske glimrende og så synes jeg ikke det gør noget Ripley er blevet lidt mere badass og følelseskold.

Kan næsten ikke vente til den dumper ind ad døren, men ROTK overgår den i hypeness.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#13 filmz-Le Samouraï 20 år siden

Mht. problemerne med DTS, så kan det anbefales at kigge lidt nærmere på både Home Theater Forum og The DVD Forums. Begge steder har folk nævnt den samme oplevelse med de amerikanske og den canadiske versioner. Det lader dog ikke til at være et generelt problem, men mere en underlig kombination af netop denne udgivelse og så det anvendte udstyr. Det ser ud til at være mest udbredt at have problemer med Alien. Der er næsten ingen med problemer med Alien 4. På HTF har to lokaliseret problemet til netop deres forstærker fra Yamaha, fordi dvd'en spiller fint sammen med andre forstærkere, de har prøvet. En anden gruppe har det tilfælles, at de allesammen anvender den samme model dvd-afspiller fra Denon.

Jeg vil formode, at der er tale om en udgivelse, der presser de specs, som DVD Forum (konsortiet bag formatet) har opsat, til det yderste - og at dette i sammenhæng med enkelte apparater lader til at have en uheldig effekt. Det er dog tilsyneladende ikke noget vanvittigt udbredt problem, for ellers ville se langt flere tråde og anmeldelser rapportere det. Pt. skal man altså næppe forvente nogen remaster af dvd'en.

Mht. problemet med underteksterne, så ser det desværre ud til at være generelt for den skandinaviske version. Der har været en del snak om det også på dahf.dk. Jeg har endnu ikke læst nogen sige det samme om region 1-udgaven.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#14 El vez 20 år siden

Hvor mange 'pauser' i løbet af filmen drejer det sig om på R1 DTS sporet ?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#15 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Det er en rigtig god anmeldelse du har lavet og jeg syntes at du kommer rigtig godt rundt på de forskellige disc's :)

Jeg sidder selv og skriver på en anmeldelse af boxen, men til vores blad har vi valgt at splitte den op i 4 anmeldelser, for at give dem som kun fx vil købe den ene film, skal have mulighed for at hoppe direkte til den film de er fan af.

Der er da flere åresager til at gemme sin gamle "Alien" dvd udover de slettede scener, er der også Goldsmith's isolerede score, hvilket er en feature de godt måtte have lagt på alle 4 film, men hvem ved måske ligger de som easter egg et eller andet sted :)

Jeg er langt fra færdig, men jeg syntes pt. også at sættet overgår LOTR EE boxene, men som det er nævnt ovenfor kan det jo være at der kommer en super box (20 disc or so ...) med alt fra alle disc's engang til næste efterår og så har vi endnu en superbox til juleønskeseddlen bare næste år.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#16 DarkLight 20 år siden

Jeg tror ikke på en superboks. Dels fordi jeg synes denne gør jobbet godt nok, og dels pga pengemændene bag er måske lidt i tvivl om de kan få penge hvis de laver en boxset for tredje gang.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#17 El vez 20 år siden

Tror det var en super LOTR box Crystalstar mente..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#18 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

El vez har ret, det var ikke endnu en Alien box !
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#19 DarkLight 20 år siden

Ok. Men selv i tilfælde af en superLOTR-boks, så ved jeg ikke om jeg ville gide at have mere ekstramateriale. Med den mængde de har fyldt på den første 2 og den kommende 3'er, så tvivler jeg på der er mere tilbage at fortælle.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#20 filmz-Plimmer 20 år siden

#19 Jeg har da ventet på boksen siden 1'eren udkom, så den skal de lave, sku! :)
Famous last words: What duck?

Skriv ny kommentar: