Alene længden af denne anmeldelse siger alt, hvad der bør siges. Uanset hvad man synes om “Alien 3” og “Alien Resurrection”, er der ingen vej udenom. Dette er en serie imponerende, flotte og iøjefaldende spillefilm, og denne DVD-boks er en mageløs og ekstremt gennemført udgivelse. Den mest imponerende og uundværlige DVD-udgivelse nogensinde.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 El vez 20 år siden

Thank you, altho The Insider was the one who came up with most of the info..

Great x-mas and newyears to you as well :)
_
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#62 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Then thanx and merry X-mas etc to you too Insider :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#63 HeavyClaus 20 år siden

Hejsa er ny her på...
kunne godt tænke mig at høre hvilke versioner i foretrækker af de forskellige film.
Min liste:

Alien original
Aliens special edition
Alien 3 Special edition
Alien 4 original
Gravatar

#64 El vez 20 år siden

Velkommen til, Claus - glimrende ide :)

Der er både gode og dårlige ting ved begge versioner af alle film, men alt i alt foretrækker jeg Alien, Aliens og Alien3 i det nye cut.

Mht Alien4 foretrækker jeg originalen.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#65 PredatorX 20 år siden

Her er lige min mening omkring emnet:
Alien (Org.)
Aliens (Directors Cut)
Alien 3 (SE)
Smid Alien 4 i skraldespanden, da kun ca.20 min af filmen er fed, resten er en omgang lort. Primært pga Ripleys overdrevne irritende karater.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#66 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

# 65 agree with PredatorX ...

Alien (Original ED)
Aliens (Directors Cut)
Alien 3 (SE)

Have not seen Alien 4 SE yet, but did not like the "Normal" version that much either :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#67 filmz-Le Samouraï 20 år siden

Tja, min mening er så:

1. Alien - biografudgaven. Kun ét eneste dårligt klip. Perfekt stemningsopbygning, scenografi, og en dialog der bare fungerer flydende. En af de bedste genrefilm nogensinde.

2. Aliens - biografudgaven. Newts "mommy"-replik til Ripley er frygtelig forceret og får mig til at krumme tæer hver gang. Men i en film, der så mesterligt blander krigsfilm, sci-fi, horror og effektive one liners betyder det nada. Medrivende, spændende og så indeholder den en af de bedst timede chokeffekter siden Brian de Palmas Carrie! Jeg foretrækker klart den originale biografudgave, fordi den længere Special Edition (*ikke* "director's cut" - der er en væsentlig betydningsmæssig forskel!) kaster den ellers elegante suspenseopbygning i anden akt fuldstændigt på gulvet ved at inkludere de pinlige, tidlige scener i kolonien. Det er dårligt håndværk!

3. Alien 3 - SE. Selvom man kan diskutere processen ved at lade andre pille ved værket og give deres bud på det, og selvom man kan diskutere kvaliteten i nogle af de valg, de har taget, så kommer man nok ikke uden om, at denne udgave bedre giver bare en lille smag af, hvad David Fincher forsøgte at gå efter. Det er sørgeligt, at han fik den behandling, som han fik under produktionen, og som fik ham til at overveje sin karriere. Vi kan kun være glade for, at Fincher efter nogen tid ombestemte sig og sparkede sig tilbage i branchen med et regulært mesterværk.

4. En kulørt tegneserieproduktion med flere gode idéer, der desværre er elendigt udførte. Jeg kan ikke lide hverken den ene eller den anden udgave.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#68 PredatorX 20 år siden

Eftersom det er Jamens Camerons foretrukkende version (dvs. hans cut-som FOX ikke tillod at blive frigivet) synes jeg, at udtrykket er meget passende i denne sammenhæng.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#69 HeavyClaus 20 år siden

Jep er helt enig. Men syntes til gengæld ikke det passer godt til Alien som jo rent faktisk hedder directors cut. Det virker som om at Ridley lavede den fordi han fik muligheden og ikke fordi at han havde haft lyst til at den skulle se sådan ud fra starten af.
Gravatar

#70 Michael Andersen 20 år siden

"Det virker som om at Ridley lavede den fordi han fik muligheden og ikke fordi at han havde haft lyst til at den skulle se sådan ud fra starten af."

Ifølge denne side skulle Ridley Scott et i Alien Quadrilogy-pakken også fortælle at det ikke er en rigtig "Director's Cut", men bare overdreven markedsføring.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: