På kommentarsporet udtrykker Paul Anderson ærgrelse over, at man ikke længere kan bygge en film op på samme måde, som Scott gjorde det med “Alien”, fordi publikum ikke længere har tålmodighed til karaktertegning og stemningsopbygning. Der må med andre ord gemme sig nogle inkompetente instruktører derude et eller andet sted, som ikke ved, hvordan man laver kvalitetsfilm, men bare langer den ene indholdsløse actionfiasko efter den anden over disken. Nogen som bidrager til en udvikling, hvor genrefilm bare bliver dårligere og dårligere. Hvis man så bare kunne udpege disse rådne æbler for Anderson, så han kunne skaffe dem af vejen og lave de film, som han mener vi fortjener, ville fremtiden med garanti se meget lysere ud for alle filmelskere. Men den – ligesom dvd’en – køber vi ikke.
Skriv ny kommentar:
#151 filmz-yoshimura 19 år siden
#152 Herrguth 19 år siden
Hmmm, hvad skal jeg sige?
Jeg havde lave forventninger til den, efter alt hvad jeg havde læst her på filmz.dk...
Det var ok action, men den var ikke uhyggelig overhovedet.
Jeg er lidt skuffet. Alien-monsteret virkede slet ikke farligt mere, efter man har set Alien vs. Predator. Filmen fik Predator til at virke så overlegen, så Alien-monsteret slet ikke var skræmmende.
Jeg kan ikke forstå kritikken om at der ikke var nogen historie, for det synes jeg der var. Den var bare ikke så heldig...
Men den var flot lavet, synes jeg...
Jeg har lige et spørgsmål. Noget af kritikken går på at den modsiger de gamle film, og derfor ikke er tro mod universet fra de tidligere film. Hvorfor?
Jeg vil give 2½/6...
Jeg synes den var flot, jeg var underholdt, og nu er den næsten glemt. Indpakningen af Extreme Edition var dog flot. Den er fin!
#153 mimic 19 år siden
#154 Patriarch 19 år siden
#155 mimic 19 år siden
#156 Patriarch 19 år siden
#157 mimic 19 år siden
#158 Hive 19 år siden
#159 filmz-Bruce 19 år siden
#160 chandler75 19 år siden
I anmeldelsen kommer Hasselguff (en Alien-überfan) ind på nogle af de selvmodsigelser der angiveligt skulle være ifht. de tidligere film.