Når man sætter nogle spilleregler op, må man også selv følge dem. Det værste eksempel er den stereotype arkæolog, der er så klog og hurtig til at regne tingene ud, at det nærmest er skræmmende. Han kigger lige på nogle svært forståelige tegn og vupti, så giver det hele mening, som han siger. Det gør det bare ikke. I scenen hvor flokken kommer til den forladte hvalfangerby, ligger der nogle store hvalskeletter. Her stiller vores arkæologiske ven så det idiotiske spørgsmål: “Hvad er det for nogle skeletter?” Man kan altså ikke gå fra Forrest Gump til Albert Einstein på en halv time uden, at der kommer en forklaring. Logikken i at lave “AVP” får Paul W. S. Anderson i hvert fald ødelagt med de ulogiske elementer og den jævne omgang action.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 filmz-712 20 år siden

#89 - Smag er individuelt. Du behøver ikke at kalde folk alt muligt fordi du er af anden opfattelse af andre!

Hvis du skal tages seriøst må du droppe "narrøv" etc. Og hvis han virkelig er bøsse, hvad fanden har det med denne anmeldelse at gøre?!
Gravatar

#92 Outbound Sith 20 år siden

#89 Det er svært at tage en person seriøst, der kommer med sådan nogle barnlige udfald OG har Terminator 3 på sin liste over yndlings-film!!! ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#93 filmz-Bruce 20 år siden

#89 Hej! Jeg er "en inkompetent stupid narrøvs bøsse hoved", som har set Alien 1-4 og Predator 1-2 og AvP stinker af pis sammenlignet hermed. Men jeg er sikker på du har nydt godt af tilladt over 11 kategoriseringen, som ingen af de andre film havde.

Mvh
Bruce
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#94 -Blaze- 20 år siden

Ok.. selvom jeg har prøvet lykken flere gange i denne diskusion, så prøver jeg lige igen...

For det første..

Til diskutionen omkring Alien Syre og hvad det opløser og ikke opløser, er der en tendens til at skære alt over én kam..

Er der nogen der har overvejet, og Predator Teknologi råder over mere end én eneste type metal..!?!? Til sammenligning kan man jo bruge Jordens metal ressourcer, der eksisterer vel på den gode side af 50 forskellige metal sorter i verden, som har forskellige modstandkræft overfor for diverse varmegrader og syreangreb.
Det er jo ikke utænkeligt, at Predatorens Wristclaws, er lavet af et mindre modstandsdygtigt materiale (Måske fordi det kan bliver skarpere end andre sorter) end det materiale som spydet og filetkniven, som ikke tager skade af Alien syren.

Til alle der kender bare en lille smule til Aliens vs. Predator (Ja pas på nu kommer alle refferencerne til Comics og Video Games igen) Så er det jo alment vidst at Mennesker og Predators Har slået pjalterne sammen lidt mere end bare en enkelt gang. Det er jo heller ikke svært at se ud fra Både Alien og Predator filmene, at Predators er et væsentligt mere civiliceret og Socialt væsen, end de primitive Aliens, som bestemt besidder skarp intelligens, men af en meget mere instiktiv og primal art. Ud fra denne observation, er det da ikke særligt svært, at sætte sig ind i at to mere civilicerede racer som er bedre socialt anlagt end den tredje, finder fornyet styrke i at slå sig sammen mod den primitive trussel som står til at udslette dem begge.
----
Hail to the king, Baby....
Gravatar

#95 Zelle 20 år siden

#89 - Man kan ikke rigtigt tage dig seriøst når du skriver sådan noget. Desuden tror jeg problemet med de fleste der ikke kunne lide AvP, er folk som netop godt kan lide de gamle Predator og Alien film. Jeg personligt elsker dem og har set dem en hel del gange.

Du bliver altså nød til at tage dig lidt sammen når du skriver, fordi hvis du insisterer på at skrive så overdrevet barnligt, så er det alt hvad du vil blive taget for, og ingen vil kunne tage din mening seriøst!
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#96 Zelle 20 år siden

*** Indeholder spoilers ***

#94 - Det kan godt være at de har slået sig sammen før i diverse comics, men ikke desto mindre syntes jeg ikke den holder her.

Ud fra denne observation, er det da ikke særligt svært, at sætte sig ind i at to mere civilicerede racer som er bedre socialt anlagt end den tredje, finder fornyet styrke i at slå sig sammen mod den primitive trussel som står til at udslette dem begge.
Her kommer problemet så; De står ikke overfor en trussel. Det er Predatorerne der med vilje har frigivet Aliensne så de kan tage deres manddomsprøve ved at slå dem ihjel. Det er så meget et æreskodeks for dem, at jeg ikke tror på at de ville 'spørge' om hjælp. Jeg vil gå med til at Predatoren nok ikke ville slå hende i hjel efter hun nakker Alienen, men at give hende våben og få hende til at følge ham, den holder ikke IMHO.
Nu kan det jo godt være at det bliver forklaret, eller noget lignende i diverse comicbooks eller spil, men det lever i hvert fald ikke op til min opfattelse af Predators.
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#97 -Blaze- 20 år siden

#96 - Hvorvidt Predatorene stod til at blive udslettet eller ej, er vel et smagsspørgsmål, jeg er dog overbevist om at de var i seriøse problemer, normalt er det jo dem selv der styrer hvornår Pyramiden bliver aktiveret, de plejer altså at være bedre forberedt, problemet er her at Menneskerne er kommet på uanmeldt besøg og har pillet ved tingene så Pyramiden er blevet aktiveret før Predatorene var parat.
Jeg er temmelig overbevist om at Predatoren har vurderet sine overlevelseschancer for betydeligt større med hjælp fra menneskerne..

Men igen.. det er hvad man selv ligger i det, og igen hvilke opfattelse man har af Predators, Aliens og hvordan de ville reaegere i forskellige situationer.. jeg finder det bestemt ikke usandsynligt at Predators og Humans slår sig sammen, faktisk var jeg blevet skuffet hvis de ikke havde gjort det i filmen, da det er en så nærliggende ting set ud fra Video games og Comics...
----
Hail to the king, Baby....
Gravatar

#98 filmz-Zikor4 20 år siden

#89... Så tror jeg lige vi spænder hjelmen bare en anelse, det der, er den mest u-konstruktive kommentar jeg har set længe her på Filmz.dk skam dig!
Gravatar

#99 filmz-yoshimura 20 år siden

#95 Nu er ungen jo også kun 14 år, så det er vel ikke så mærkeligt, at han lyder barnlig :o) Men jeg kan da kun give dig ret: det er svært at ham seriøst.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#100 azathoth 20 år siden

#96: Det største kill en predator kan lave er en Alien... det er deres manddomsprøve, og at se en svag human slå en alien ihjel med håndvåben er noget de har respekt for. Man skal også tænke på at predatorernes planer er blevet fucked. Meningen var nok at de først skulle hente deres våben, og så slå en masse aliens ihjel. Men eftersom menneskerne starter maskineriet før tid og tager deres våben er de i store problemer... to af dem dør inden de overhovedet får nakket een eneste alien. Predatoren har haft respekt nok for hende til at vurdere at de to sammen havde bedre chancer.

I tegneserierne sker der noget lignende, hvor en kvinde ved navn Machiko Noguchi slår sig sammen med en Predator der, ligesom i filmen, markerer hende med sit mærke efter hun har nakket nogle aliens. Hun bliver så en del af predatorens klan og tager med dem i deres skib... det havde jeg faktisk næsten forventet at filmen sluttede med! Så i tegneseriens univers er det ikke unormalt at det sker... og det er trods alt tegneserien og ikke de to andre filmserier denne film er skabt på baggrund af.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

Skriv ny kommentar: