Når man sætter nogle spilleregler op, må man også selv følge dem. Det værste eksempel er den stereotype arkæolog, der er så klog og hurtig til at regne tingene ud, at det nærmest er skræmmende. Han kigger lige på nogle svært forståelige tegn og vupti, så giver det hele mening, som han siger. Det gør det bare ikke. I scenen hvor flokken kommer til den forladte hvalfangerby, ligger der nogle store hvalskeletter. Her stiller vores arkæologiske ven så det idiotiske spørgsmål: “Hvad er det for nogle skeletter?” Man kan altså ikke gå fra Forrest Gump til Albert Einstein på en halv time uden, at der kommer en forklaring. Logikken i at lave “AVP” får Paul W. S. Anderson i hvert fald ødelagt med de ulogiske elementer og den jævne omgang action.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Bruce 19 år siden

En stinker af dimensioner. Nok det argeste pis jeg har set siden Boxing Helena. Et 20 sekunders klip af Marianne Jelved på lokum, ville:

1) Gi' mig et større intellektuelt udbytte
2) Få det til at løbe mig koldt ned af ryggen
3) Spilde væsentligt mindre af min tid
4) Ville ha' kostet en 100.000 del at producere
5) Ville få højere karakter på IMDB
6) Ingen Predators eller Aliens ville komme i nærheden og der ville være garanti for der IKKE ville komme en sequel
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 DarkLight 19 år siden

phillip morris
På det sted i filmen, hvor den italienske machoforsker siger at pyramiden ændrer sig hvert minut, går der præcis 5 sekunder inden der går en ny dør ned bag dem og kort efter igen sænkes en plade i gulvet - alt sammen foregår det i præcis samme scene.

Hvis det foregår i én scene som du selv siger, så har du på fremragende vis undermineret din egen udtagelse. Der er jo ingen der siger at der kun er én dør eller væg der skal flytte sig. Hvis hele pyramiden skal ændre sig, skal det jo være adskellige døre, vægge og gulve der skal flytte sig. Og når det foregår i en scene, så er det en flytningen.

#1 - #2 - #5 - #6 - #7 - #8 - #9:
Jeg kan ikke rigtig tage sådanne ting seriøs. For det første er det hovedsagelige en aktionfilm, ikke en dokumentarisk drama. Med sådanne spørgsmål kan man pille alle film fra hinanden.

#3:
Hvordan kan det være, at det i denne film kun tager 10 minutter for en chestburster at vokse sig stor og springe ud af maven, når det i samtlige af de andre Alien film tager flere dage? Fordi det er belejligt for en instruktør, der ikke kan fortælle en ordentlig historie.
Predators har speedet processen op. Det har været diskuteret før.

#4
Hvofor har de mange aliens i labyrinten aldrig før forsøgt at befri queen alien som de gør nu? Man må gå ud fra, at de har haft adskillige gode muligheder for at gøre det førhen?
Efter hver kamp er det en "reset". Omgivelser bringes tilbage til normal, og man venter til næste gang. Filmen viser endda en foregående kamp, som ender med tusindvis af Aliens der stormer en pyramide, hvorefter predators laver en selfdestruct. Hvis det er fortiden, hvordan kan filmen så finde sted? Synes det er ret tydeligt at "de kridter banen op igen". Således kan en befrielse før havde fundet sted. På den anden side, kan det være vi var så heldige at det unikke sker lige den gang der var et filmhold med :)

I det hele taget synes jeg din tone er ret uforskammet. Indtil videre har tonen, overraskende nok, været ret sober. Der er ingen grund til den indledende og afsluttende kommentar. Vi kan jo ikke gøre for du blev kolosalt skuffet, og mangler nogen at rase ud på.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#13 filmz-phillip morris 19 år siden

12 -

Hvis det foregår i én scene som du selv siger, så har du på fremragende vis undermineret din egen udtagelse. Der er jo ingen der siger at der kun er én dør eller væg der skal flytte sig. Hvis hele pyramiden skal ændre sig, skal det jo være adskellige døre, vægge og gulve der skal flytte sig. Og når det foregår i en scene, så er det en flytningen.

Æhh nej, hvis man har en regel, der siger at pyramiden kun ændrer sig hvert tiende minut, så burde det gælde lige meget hvad. Når døre går i og plader synker i gulvet med vores helte på, er det ændring der ligesom "den store rotation" gør livet surt for vore helte og spærer dem inde. Konceptet holder ganske enkelt ikke vand på denne måde.

Jeg kan ikke rigtig tage sådanen ting seriøs. For det første er det hovedsagelige en aktionfilm, ikke en dokumentarisk drama. Med sådanne spørgsmål kan man pille alle film fra hinanden.

Nej, det passer ikke. Jeg vil gerne se dig forsøge, at gøre det samme på enten Predator eller Alien. De har nemlig den interne logik i orden.

Predators har speedet processen op. Det har været diskuteret før.

Øhh bø? Hvad? Hvor var det lige jeg så det henne i filmen? Måske hvis man læser en eller anden comic, at man ved sådan noget (der er et fuldstændigt latterligt koncept ligemeget hvad), men det er ligesom ikke med i filmen.

Efter hver kamp er det en "reset". Omgivelser bringer tilbage til normal, og man venter til næste gang. Filmen viser endda en foregående kamp, som ender med tusindvis af Aliens der stormer en pyramide, hvorefter predators laver en selfdestruct. Hvis det er fortiden, hvordan kan filmen så finde sted? Synes det er ret tydeligt at "de kridter banen op igen". Således kan en befrielse før havde fundet sted. På den anden side, kan det være vi var så heldige at det unikke sker lige den gang der var et filmhold med.

Selvfølgelig starter slaget forfra hver gang - det er ikke det jeg siger. Alien queen har været fanget og frosset i mange hundrede år - alien bæsterne er meget intelligente. Hvorfor er det først nu, de finder på at befri deres queen? Det burde andre aliens (der er lige så kloge) have have tænkt på mange gange før denne.

Ingen af mine kommentarer skal tages personligt - det er bare min omgangstone. :-)
---
Bum-chi-bum
Gravatar

#14 Outbound Sith 19 år siden

Er helt på linie med anmelderen, men jeg kan faktisk kun svinge mig op til 1 stjerne - for de små 5 minutter, spredt igennem filmens sidste halvdel, hvor den rent faktisk lever op til titlen Alien vs. Predator.

Ellers er det bare en plagelse at komme igennem. Håbløs dialog, manglende logik og kedelig action (ja, KEDELIG action, tro det eller lad være!)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#15 DarkLight 19 år siden

Æhh nej, hvis man har en regel, der siger at pyramiden kun ændrer sig hvert tiende minut, så burde det jo gælde lige meget hvad. Når døre går i og plader synker i gulvet med vores helte på, er det ændring der ligesom "den store rotation" gør livet surt for vore helte og spærer dem inde. Konceptet holder ganske enkelt ikke vand på denne måde.
Jeg er lidt forvirret. Regner du med at hele pyramiden ændre form på et split sekund og derefter venter 10 minutter på at det sker igen? I mit hoved er det logisk at det sker langsom, og derfor er scenen selvforklarende.

Øhh bø? Hvad? Hvor var det lige jeg så det henne i filmen? Måske hvis man læser en eller anden comic, at man ved sådan noget (der er et fuldstændigt latterligt koncept ligemeget hvad), men det er ligesom ikke med filmen.
Så fandt jeg det igen. KUN for din skyld :)

Later I asked some technical nerd questions. I wasn't the only one. I started by stating that I noticed some glaring continuity errors between this film and the pre-established occurences in the previous 6 films. Anderson stopped me before I could continue and said due to the "mangling" of the film, there was a lot left out. I asked, "Does that include the acceleration of the alien life cycle or was that just conveniant."

Whoops, I had hit a nerve. He shook his head. "No, no, the machine that the Predators built to house the Queen pumps her full of hormones that accelerate the birth of the creatures. If we'd seen the REAL film, we'd know that."


Selvfølgelig starter slaget forfra hver gang - det er ikke det jeg siger. Alien queen har været fanget og frosset i mange hundrede år - alien bæsterne er meget intelligente. Hvorfor er det først nu, de finder på at befri deres queen? Det burde andre aliens (der er lige så kloge) have have tænkt på mange gange før denne.
Nu er det længe siden jeg så den, men jeg mener først pyramiden bliver "aktiv", da den startes. Altså får de ikke chance for det, får menneskerne kommer derned. Dernæst kræver det sin potion af aliens til at befri dronningen. De har øjnsynlig først nok, da nogle af menneskene er blevet "behandlet"
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#16 filmz-Bruce 19 år siden

Et ret interessant indlæg du fandt. De må ha' hygget sig til den screening :)

Hi Brad... There was an industry screening of AVP the other night, and I was lucky enough to attend. It included a Q&A with the filmmakers. I was able to ask some of the questions on my mind, but I couldn't get them all in. Regardless, many of the people who were also there had similar questions.

First of all, this screening was made up of industry professionals and filmmakers. No actors, but David Fincher, (Director of Alien 3) was there, which was cool. Now the audience were trying to be respectful in the beginning but as the film unfolded, the audience ended up really trashing the film. It was astounding to see Anderson's colleagues and friends openly making fun of his film, with him in the room!

When the Predator took off his helmet in front of Lex after the explosions someone shouted "Gimme some sugar, baby." I mean, this movie was bad, but I didn't expect these people to be so blatant about it.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#17 DarkLight 19 år siden

Og her for folk der vil læse det hele...
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#18 filmz-phillip morris 19 år siden

15 -

Nu er det længe siden jeg så den, men jeg mener først pyramiden bliver "aktiv", da den startes. Altså får de ikke chance for det, får menneskerne kommer derned. Dernæst kræver det sin potion af aliens til at befri dronningen. De har øjnsynlig først nok, da nogle af menneskene er blevet "behandlet"

Du har ret i at pyramiden først bliver aktiv når den startes. Men efter at aliens har befrugtet menneskene og chestbusters er sluppet ud og vokset sig til rigtige aliens, løber de ned og befrier dronningen, fordi det giver dem en taktisk fordel. Det burde andre men lige så kloge aliens have tænkt på før - hvorfor der ikke ville være nogen alien queen til det her crew længere (medmindre de har fanget en ny undervejs men det bliver der ikke forklaret noget om). :-)

Mht. PWSAs svar på disse fejl har jeg intet tilovers for hans forsvar. Ud over at konceptet i sig selv er stupidt og skider højt og flot på de oprindelige film (som han jo var så stor fan af!), så tror jeg simpelthen ikke på, at nogen har tvunget ham til at klippe sådan noget ud. Og hvis man engang forestiller sig, hvem der skulle forklare dette i filmen, er der ganske enkelt ingen måde at vise dette ordentligt på, så man forstår, hvad det er der sker. Jeg tror enten han lyver, eller han rent faktisk har optaget det, og dermed er en uendelig meget dårligere storyteller end hidtil antaget.
---
Bum-chi-bum
Gravatar

#19 DarkLight 19 år siden

#18, du har ikke engang læst linket...
Scenerne er filmet, men nogen eller noget har klippet i hans film. Derfor venter vi på DC udgaven der skulle være en ½ time længere.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#20 filmz-phillip morris 19 år siden

19 -

Jeg har læst det. Jeg køber ikke den der med DC - og om han så klippede to timer ind i filmen, ville det ikke blive bedre blot eksponentielt værre. Han er ikke en god instruktør lige meget hvordan, man vender og drejer det.
---
Bum-chi-bum

Skriv ny kommentar: