Når man sætter nogle spilleregler op, må man også selv følge dem. Det værste eksempel er den stereotype arkæolog, der er så klog og hurtig til at regne tingene ud, at det nærmest er skræmmende. Han kigger lige på nogle svært forståelige tegn og vupti, så giver det hele mening, som han siger. Det gør det bare ikke. I scenen hvor flokken kommer til den forladte hvalfangerby, ligger der nogle store hvalskeletter. Her stiller vores arkæologiske ven så det idiotiske spørgsmål: “Hvad er det for nogle skeletter?” Man kan altså ikke gå fra Forrest Gump til Albert Einstein på en halv time uden, at der kommer en forklaring. Logikken i at lave “AVP” får Paul W. S. Anderson i hvert fald ødelagt med de ulogiske elementer og den jævne omgang action.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 El vez 20 år siden

Den pointe med at syren kun virker mens alien er i live, ødelægger Anderson selv; En af predatorerne render nemlig rundt med stump af en alien, som han bruger syren fra, lææænge efter den er død.

Så i denne film gælder åbebart hverken logik eller regler fra det oprindelige alien-univers.

Jeg har lige været inde og se filmen, og jeg mener ikke den ligefrem er noget at råbe hurra for. Der bliver smidt lidt referencer til de gamle film, men det filmen selv forsøger at levere, falder desværre til jorden. Jeg synes dele af actionsekvenserne er glimrende, alien monstret var virkelig flot lavet i alle aspekter, men bortset fra det, virkede filmen blot som et mislykket forsøg på at opnå noget man forlængst havde rundet i de originale film.

4/10
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#82 HeavyClaus 20 år siden

Jeg var lige selv inde og se filmen og nævnte så for de andre jeg så filmen med bagefter, at jeg syntes det var mærkeligt at man kunne bruge et syrehoved som skjold.
En af de andre siger så:

"Men predatoren, tog jo indevoldene ud af hovedet og sprøjtede ting ind i det"

hmmm, det kan vel godt passe! Et eller andet lavede den jo med hovedet...

Som en sidebemærkning kan jeg sige at jeg stadig syntes filmen stank :)
Gravatar

#83 filmz--corey- 20 år siden

jeg synes at filmen er god pænt lavet og gode effekter alt det man skal bruge i en aktion film men den kommer aldrig op på siden af de gamle Alien og predator film men dog alligevel en god film.
Gravatar

#84 filmz-madgatz 20 år siden

ligesom #83
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#85 filmz-Zikor4 20 år siden

Jeg har lige været inde og se filmen (19.00) og må da sige, det er fed action, god underholdningsfilm, men efter jeg har sat mig lidt ind i de Alien og Predator teorier nogle af jer kommer med, kan jeg godt se den flopper nogle steder. Men det gør den ikke specielt overdrevet ringe som mange af jer hentyder.

Det er jo total fedt at se Macho-Predatoren tæve nogle af de aliens, f.eks. der hvor han helt kold snitter ud i luften, og så falder hovedet af alien'en, alt for cult!

Fed film, jeg har givet den 3 ud af 6... Da jeg også syntes karakterene i filmen stinker, menneskerne altså.
Gravatar

#86 Zelle 20 år siden

Jeg var inde og se den i fredags, og jeg gik ind med meget lave forventninger og må indrømme, at jeg alligevel blev slemt skuffet. Der er mange punkter som allerede er blevet nævnt og som jeg ikke vil gentage... Dog er der lidt ;D

*** Spoiler ****

Da hun slår sig sammen med en Predator... Hvad er nu det? Jeg sad bare og tænkte "Lad nu være!", det var der den gik helt i bund for mit vedkommende.
Som en anden lidt mindre ting, så syntes jeg slet ikke at Alien quenen kunne nå den, der var i Aliens bare til sokkeholderne. Den havde ligesom ikke samme 'sjæl' (i mangel på bedre ord).

*** End Spoiler ***

En meget skuffende affære, der på ingen måde lever op til de klassiske film imho. 1/6
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#87 filmz-Zikor4 20 år siden

Jeg er enig med dig #86 Zelle, filmen blev ret tynd da det skete, syntes simpelhen det var alt for grimt.
Gravatar

#88 filmz-Orion 20 år siden

Filmen er møgdårlig, og jeg vil snart ikke til at forklare hvorfor, de fleste ting er blevet sagt. Ellers har jeg lavet et hade-review inde på tagwall'en.
Den er en skamplet, en af de film, der IKKE skulle være lavet, ligesom f.eks. alle de rådne efterfølgere "Jaws" fik. Selve filmen "Jaws" er perfekt, Spielberg får så meget ud af så lidt, akkurat som Scott med gjorde med "Alien". Var det ikke Hitchcock der sagde: "The less you see, the more you get?"
Nuvel, AvP er jo mere en actionfilm, men selv den smule action der er i, er virkelig flad og intetsigende. Det er bare "nåh. Aha". Det action der var i "Aliens", var da i det mindste spændende og underholdende.
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#89 filmz-vidoq 20 år siden

jeg er overhoved ikke enig med dem der ikke kan lide den , for det er nok en af de fedeste film der nogen sinde kunne have været lavet, dem der ikke kan lide den er en flok dårlige tabere og nogen grimme menneske aber, og desuden skal man se predator 1 og 2 plus alien 1,2,3,4 FØR man ser alien vs. predator, ellers er det da dumt....!!!!!!!. og desuden er anmelderen en inkompetent stupid narrøvs bøsse hoved som ikke burde anmelde film nogensinde igen
!"!!!!!!

Mvh. Vidoq
whoever wins.....YOU lose
Gravatar

#90 filmz-madgatz 20 år siden

har en fornemmelse af, at hvis man pludselig fandt ud af at det faktisk var anderson der havde lavet ringenes herre, så ville alle hade den :/

i hvert fald alle på denne her side
Fisken er din værste fjende

Skriv ny kommentar: