Når man sætter nogle spilleregler op, må man også selv følge dem. Det værste eksempel er den stereotype arkæolog, der er så klog og hurtig til at regne tingene ud, at det nærmest er skræmmende. Han kigger lige på nogle svært forståelige tegn og vupti, så giver det hele mening, som han siger. Det gør det bare ikke. I scenen hvor flokken kommer til den forladte hvalfangerby, ligger der nogle store hvalskeletter. Her stiller vores arkæologiske ven så det idiotiske spørgsmål: “Hvad er det for nogle skeletter?” Man kan altså ikke gå fra Forrest Gump til Albert Einstein på en halv time uden, at der kommer en forklaring. Logikken i at lave “AVP” får Paul W. S. Anderson i hvert fald ødelagt med de ulogiske elementer og den jævne omgang action.
Skriv ny kommentar:
#81 El vez 20 år siden
Så i denne film gælder åbebart hverken logik eller regler fra det oprindelige alien-univers.
Jeg har lige været inde og se filmen, og jeg mener ikke den ligefrem er noget at råbe hurra for. Der bliver smidt lidt referencer til de gamle film, men det filmen selv forsøger at levere, falder desværre til jorden. Jeg synes dele af actionsekvenserne er glimrende, alien monstret var virkelig flot lavet i alle aspekter, men bortset fra det, virkede filmen blot som et mislykket forsøg på at opnå noget man forlængst havde rundet i de originale film.
4/10
#82 HeavyClaus 20 år siden
En af de andre siger så:
"Men predatoren, tog jo indevoldene ud af hovedet og sprøjtede ting ind i det"
hmmm, det kan vel godt passe! Et eller andet lavede den jo med hovedet...
Som en sidebemærkning kan jeg sige at jeg stadig syntes filmen stank :)
#83 filmz--corey- 20 år siden
#84 filmz-madgatz 20 år siden
#85 filmz-Zikor4 20 år siden
Det er jo total fedt at se Macho-Predatoren tæve nogle af de aliens, f.eks. der hvor han helt kold snitter ud i luften, og så falder hovedet af alien'en, alt for cult!
Fed film, jeg har givet den 3 ud af 6... Da jeg også syntes karakterene i filmen stinker, menneskerne altså.
#86 Zelle 20 år siden
*** Spoiler ****
Da hun slår sig sammen med en Predator... Hvad er nu det? Jeg sad bare og tænkte "Lad nu være!", det var der den gik helt i bund for mit vedkommende.
Som en anden lidt mindre ting, så syntes jeg slet ikke at Alien quenen kunne nå den, der var i Aliens bare til sokkeholderne. Den havde ligesom ikke samme 'sjæl' (i mangel på bedre ord).
*** End Spoiler ***
En meget skuffende affære, der på ingen måde lever op til de klassiske film imho. 1/6
#87 filmz-Zikor4 20 år siden
#88 filmz-Orion 20 år siden
Den er en skamplet, en af de film, der IKKE skulle være lavet, ligesom f.eks. alle de rådne efterfølgere "Jaws" fik. Selve filmen "Jaws" er perfekt, Spielberg får så meget ud af så lidt, akkurat som Scott med gjorde med "Alien". Var det ikke Hitchcock der sagde: "The less you see, the more you get?"
Nuvel, AvP er jo mere en actionfilm, men selv den smule action der er i, er virkelig flad og intetsigende. Det er bare "nåh. Aha". Det action der var i "Aliens", var da i det mindste spændende og underholdende.
#89 filmz-vidoq 20 år siden
!"!!!!!!
Mvh. Vidoq
#90 filmz-madgatz 20 år siden
i hvert fald alle på denne her side