Når man sætter nogle spilleregler op, må man også selv følge dem. Det værste eksempel er den stereotype arkæolog, der er så klog og hurtig til at regne tingene ud, at det nærmest er skræmmende. Han kigger lige på nogle svært forståelige tegn og vupti, så giver det hele mening, som han siger. Det gør det bare ikke. I scenen hvor flokken kommer til den forladte hvalfangerby, ligger der nogle store hvalskeletter. Her stiller vores arkæologiske ven så det idiotiske spørgsmål: “Hvad er det for nogle skeletter?” Man kan altså ikke gå fra Forrest Gump til Albert Einstein på en halv time uden, at der kommer en forklaring. Logikken i at lave “AVP” får Paul W. S. Anderson i hvert fald ødelagt med de ulogiske elementer og den jævne omgang action.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 El Capitan 20 år siden

Ok??? Det er da noget af en kommentar.. Det jeg skrev i #54 vil jeg så gerne trække tilbage i dit tilfælde.. At man kan skrive sådan til andre, lyder for mig som en skræmt lille dreng der ville ønske at han turde snakke sådan til folk i virkeligheden. Men da han ingen nosser har nøjes han med at skrive på et forum hvor ingen kan røre ham..

Personligt ville jeg gerne mødes med dig, så kan du jo komme med bøsse kommentaren igen, imens du kigger mig i øjnene...

Nu er det ikke mig der har skrevet anmeldelsen, men en kommentar som den bringer mit pis i kog....
Gravatar

#102 El Capitan 20 år siden

Og det skrev jeg så før at jeg fandt ud af at du KUN er 14 år... (se #101)
Jeg har kun 3 spørgsmål..

1. Er du godt klar over hvad du gør når du bruger bøsse som skældsord???

2. Må du virkelig godt se sådanne film for dine forældre???

3. Var det ikke langt over din sengetid da du skrev det???
Gravatar

#103 Tang 20 år siden

Det er faktisk en udmærket film.

Hvis man ser den som en selvstændig film så er det en udmærket historie.

Men faktum er, at den udelukker hisorierne i alle de andre film.
You watched it! You can't unwatch it! Stay tuned for more: Tales of Interest!
Gravatar

#104 -Blaze- 20 år siden

#103 - Det er jeg så uening i.:!?!? fortæl venligst hvordan den udelukker historierne i alle de andre film.. (Specielt Predator filmene, da de allesammen foregår før handlingen i denne)
----
Hail to the king, Baby....
Gravatar

#105 Zelle 20 år siden

*** Indeholder Spoilers ***

Okay, for det første mener jeg ikke at pyramiden er blevet aktiveret fordi menneske er kommet forbi, og derfor var Predatorerne ikke klar. Fordi menneskerne opdager pyramiden, fordi den pludselig udsender et varmesignal, som indikerer at den er ved at forberede sig/varme op. Ergo må de (predators) være klar til at kæmpe, og når de så ovenikøbet skyder et hul, som menneskene skulle bruge 7 dage på at grave, så vil jeg mene at de er klar.

Jeg tror det er en del af gamet/prøven at de skal ind og have fat i deres våben, og i såfald de ikke når dem, at kæmpe uden. Selvfølgelig vil de være stærkt svækket, men jeg tror, at fordi det er en del af gamet, så 'godtager' de det.
Igen tvivl om at Predatoren har stor respeskt for hende efter hun har nakket en Alien, men jeg tror stadig ikke at en predator kunne finde på at slå sig sammen med nogle, da der stadig er så stort et æreskodeks for dem, og at de hellere ville dø end at miste æren.

Jeg har som tidligere sagt ikke læst diverse AVP comics eller spillet spillene, men jeg vil syntes det samme hvis jeg havde læst det. Jeg tager selvfølgelig min viden/vurdering af monstrene fra filmene, og alt jeg så nævner her med ære etc. er min egen personlige vurdering af hvad de er, eller måske hvad jeg synes det skal være.
Jeg kan sagtens se modargumenterne og de er skam begrundede nok, men jeg syntes bare ikke om det ;)
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#106 -Blaze- 20 år siden

#105 Det er hermed Noteret og Respekteret...

Vi har alle lov til at have vores egen opfattelse og mening, og i og med at du ikke har læst comic'sne eller spillet spillene (hermed tænkes på arcade versionen af spillet hvor Predators og Humans Kæmper sammen, hvilket de ikke gør i PC 1st person shooter spillene) så kan jeg sagtens sætte mig ind i din skepsis og forstå at du ikke acceptere sådan en udvikling i filmen...
----
Gravatar

#107 filmz-sy demon 20 år siden

***Spoiler***

Er der nogen som kan forklare hvorfor den "Pred-alien" som springer ud af Predatoren tilsidst er anderledes?
Påtager en alien sig nogle af sin værts egenskaber eller hvordan hænger det sammen?
Gravatar

#108 -Blaze- 20 år siden

#107 - Ja.. (ifølge diverse Aliens vs Whoever..) En Alien vil påtage sig udseende og til tider også en betydelig størrelse efter hvilket biologisk væsen den er blevet groet i..!?!?

I Tegneserien Aliens vs. Batman (Don't ask!!!) er der på et tidspunkt en Krokodille eller Aligator, som bliver infested af en Facehugger, det udvikler sig til en ubehagelig stor Croc-Alien...

Dette kan også besvare spørgsmålet som en anden person tidligere spurgte om, hvorfor Aliensne ikke bare havde fundet en masse køer og får til at gro Aliens i, sikkert fordi de ikke havde den samme snedighed og menneskelige behændighed som Aliens groet i mennesker har. Så man kan selv forestille sig hvor grotesk en Pred-alien kan blive.
----
Gravatar

#109 El vez 20 år siden

#107 / 108 I alien3 (hvor en hund er vært) fortæller Ripley jo også at dén alien bevæger sig anderledes end hun er vandt til. Man kan også se på den at den er mere 'hunde-agtig'.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#110 Zelle 20 år siden

I Alien 3 DC, er det jo faktisk en ko hvis jeg ikke husker helt forkert.

#106 - Jeg er glad for at vi kan blive enige om at være uenige, det er jo alligevel det, en sådan diskussion går ud på ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens

Skriv ny kommentar: