Når man sætter nogle spilleregler op, må man også selv følge dem. Det værste eksempel er den stereotype arkæolog, der er så klog og hurtig til at regne tingene ud, at det nærmest er skræmmende. Han kigger lige på nogle svært forståelige tegn og vupti, så giver det hele mening, som han siger. Det gør det bare ikke. I scenen hvor flokken kommer til den forladte hvalfangerby, ligger der nogle store hvalskeletter. Her stiller vores arkæologiske ven så det idiotiske spørgsmål: “Hvad er det for nogle skeletter?” Man kan altså ikke gå fra Forrest Gump til Albert Einstein på en halv time uden, at der kommer en forklaring. Logikken i at lave “AVP” får Paul W. S. Anderson i hvert fald ødelagt med de ulogiske elementer og den jævne omgang action.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 El Capitan 19 år siden

#28

Jeg har lige brugt 20 minutter på at læse hele tråden, og det lyder som om du trækker lidt i land her til sidst.... :-)

Jeg gider ikke blande mig i de Facts der er (eller ikke er) i filmen.
Min personlige mening er: MØG FILM..

Den her film har gjort at jeg fremover boykotter alle PWA's film. Livet er simpelthen for kort til den slags pis....
Gravatar

#32 DarkLight 19 år siden

Det er nok mere end erkendelse af jeg ikke kan få et "okay, du har ret" :P
Spøg til side, så følte jeg at "angrebene" på filmen var utilsigtet og forkerte, og det føler jeg stadig. Det er helt i orden man ikke kan lide en film, men så skal man også begrunde det og være forberedt på at forsvare sine synspunkter.

Jeg synes at kritikpunkter som:
- Pyramiden bevæger sig for tit!
- Aliens burde være klogere!
- Hvorfor gjorde de ikke det sidste gang!?
...ikke holder vand. Man har muligvis set filmen under forkerte forudsætninger, hvis man havde regnet med et ufejlbart teknisk korrekt gennemgang af racerne. Min kære ven Phil :), hader Anderson, og ikke alverdens censurklipninger eller udredelser fra min side vil kunne redde det.

Sidst men ikke mindst trak den kære Bruce (#25) tæppet væk under mig. De værste plothullet havde jeg regnet med ville være dækket i en evt DC-udgave, fordi pengegriske personer havde snigløbet uskyldige Paul, og klippet i hans film. Mine pointer blev taget fra mig. Derudover kan jeg ikke se at jeg trækker i land. Min holdning blev klarlagt i #5 og har ikke ændret sig siden.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#33 Old Son 19 år siden

SPOILER!!

Er det kun mig, der har en snigende mistanke om, at dronningen næppe dør til sidst? De sataner kan jo overleve næsten hvad som helst og velsagtens også en kold dukkert (og så er der også ligesom gjort klar til en toer). I så fald burde hun have formeret sig på havets bund, og så ville horder af aliens have udslettet alt liv på jorden i løbet af ret kort tid - og dermed har Anderson gjort Alien 1-4 umulige. Skodfilm :(
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#34 filmz-Bruce 19 år siden

#28 Helt fint, at man føler sig underholdt, også af AvP. Personligt havde jeg bare håbet, at man havde vist to så klassiske figurer lidt mere respekt.

Det er interessant at se, hvorledes begivenhederne omkring den første Alien film foregik. En lang process for et par scifi manuskriptforfattere og deres "Alien" script. Masser af små begivenheder som tilsidst ved et tilfælde fik reklamefilms instruktøren Scott på projektet. H.R. Gigers visioner kom indover og Scotts arbejde med det visuelle, detaljer og lys. Hvis producenter kom og skyndede på ham, ja så hamrede han lige en hånd igennem rumskibet i arrigskab.

Et mega langt forspil og en utrolig dedikering, som resulterede i fantastisk filmkunst. Idag får en mand som Paul WS. Anderson bare besked om at lave screenplay, screenstory og directe filmen uanset hans beskedne kvalifikationer og straks går man igang. Hugger lidt hist og pist, laver lidt cgi matrix bullet in the air shots og langsomt men sikkert, skærer ind til benet af hvad Alien og Predators står for og så ender med at skære benet af. Man laver sit eget opkog på "I rummet kan ingen høre dig skrige", "Whoever wins...we loose" og så får man den første PG13 film med disse vidunderlige monstre, som selv en bibelbræger fra Utah kan tage sine 8 mormon rollinger med ind og se.

Men ok, hvis man ved hvem som styrer Fox (bare se Fox News), så er der jo nok en grund til, at AvP endte som den gjorde.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#35 El Capitan 19 år siden

#32

Hehe.. Fair nok..

Jeg synes ikke filmen har respekt for sine figurer..
Det svarer til blive inviteret til fest i kongehuset, og så brække sig på dronningen..

PWA har skuffet mig før, men jeg tænkte at AVP var stort set umulig at fucke op.. Der tog jeg fejl.. Intet er umuligt for PWA. Undtagen at lave en historie der giver mening.......
Gravatar

#36 filmz-Bruce 19 år siden

Jeg har først lige læst denne nu. Men fy føj da. Han lyder som en slemmer dreng, ham Paul!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#37 El vez 19 år siden

Nu glæder jeg mig ligefrem til at se den her på lørdag :D
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#38 DarkLight 19 år siden

El vez, hvis du får en tier, vil du så være med på mit hold? :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#39 El vez 19 år siden

Ikke før jeg har set den..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#40 filmz-Bruce 19 år siden

#38 For Jurassic Park Superbit, så får jeg lavet en AvP DC!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: