Når man sætter nogle spilleregler op, må man også selv følge dem. Det værste eksempel er den stereotype arkæolog, der er så klog og hurtig til at regne tingene ud, at det nærmest er skræmmende. Han kigger lige på nogle svært forståelige tegn og vupti, så giver det hele mening, som han siger. Det gør det bare ikke. I scenen hvor flokken kommer til den forladte hvalfangerby, ligger der nogle store hvalskeletter. Her stiller vores arkæologiske ven så det idiotiske spørgsmål: “Hvad er det for nogle skeletter?” Man kan altså ikke gå fra Forrest Gump til Albert Einstein på en halv time uden, at der kommer en forklaring. Logikken i at lave “AVP” får Paul W. S. Anderson i hvert fald ødelagt med de ulogiske elementer og den jævne omgang action.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-mr.filmfreak 19 år siden

Jeg synes filmen er underholdende, men der er nogen ting der mangler at blive forklaret, men den største fejltagelse er at den er rated pg-13, og det er Fox selv der har klippet i filmen og ikke Poul Anderson. Prøv at tænke på at det kunne ske igen for Alien 5, en kedlig tanke.
Gravatar

#42 PredatorX 19 år siden

Nu har jeg også siddet her og læst denne tråd igennem, og passer bare halvdelen af de argumenter som phillip morris kommer med, er jeg klart på hans "hold". Jeg "glæder" mig da til at se denne film, men PWA er KLART min hade instruktør nr.1. Manden beviste så udemærket, at han ikke kunne lave film med sådanne makværker som Soldier (som havde enormt potentiale), Mortal Kombat (no comments) og Resident Evil (genialt source material). Alle film som KUNNE være blevet gode, havde en hvilken som helst anden person stået bag roret. Men næ nej, filmene blev mildest talt katastrofale. Den eneste film han har præsteret at lave noget godt ud af er Event Horizon. Den er på ingen måde et mesterværk, men den kan da holde et gensyn ud i ny og næ.

Og lige en kommentar til Blaze: Lad være med at bringe dine tilfældige tankespind frem som argumenter. Ja, det er da bestemt ikke forbudt at tænke selv, men man skal sgu da ikke opfinde sig vej frem til de plotholes der nu måtte være. Havde de gode Predators opfundet materiale, som kunne modstå syre: Ja så havde det da bestemt været en god ide at vise det. PWA er en inkompetent mongol, og jeg tvivler kraftigt på at AVP kommer til at fortælle mig andet.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#43 PredatorX 19 år siden

Jeg synes nu efterhånden, at der er adskellige beviser på at PWA lyver mht en DC. Jeg har endnu intet set eller hørt, der fortæller mig at en sådan udgave rent faktisk skulle eksistere?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#44 filmz-christ 19 år siden

Syntes filmen var ret underholdende, men logik var der fandme ingen af. Den får 2/6 herfra også, for underholdningen indimellem.
Gravatar

#45 filmz-inspectorbjarne 19 år siden

HAHAAHAA
Total sej anmeldelse...elsker dine pointer...de rammer li' plet!
Kun en tåbe frygter ikke en færring!
Gravatar

#46 filmz-Bruce 19 år siden

#43 Ja, ser ud som om Anderson har løjet. Han havde ikke mere materiale at klippe i, så Fox har ikke ødelagt den, den klarede han selv. Det er absolut ikke smigrende interviews, man har skaffet omkring manden. Ja, gi' ham Alien 5, så er den franchise mere død end en "Best Defense 2" med Eddie Murphy!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#47 danschier.dk 19 år siden

#30

Har ikke set AvP, og vil ikke vudere om den er intelligent eller ej. Min pointe var, at jeg synes du er lidt for hurtig til at nedgøre andre bruger på sitet, fordi de ikke har din holdning. Jeg burde have skrevet et mere udbybende indlæg, men havde ikke ret meget tid. Sorry:-)

Med hensyn til intelligente instruktør, er min favorit Kieslowski. Han forstår at lege med publikums tanker.
Gravatar

#48 dfms 19 år siden

Så er Jydskevestkysten klar med en frisk anmeldse af AVP: "På højde med den første Alien-film kommer den ikke - men ellers er det her noget af det bedste, jeg har set inden for denne genre. Og den slår langt flere af de efterfølger, både Alien og Predator har haft." TAK for kaffe, siger jeg bare!!!
Gravatar

#49 -Blaze- 19 år siden

#42
Det viser jo bare at jeg ser film med et mere åbent sind og større fantasi end du gør, og det er tilsyneldende kun for folk som absolut skal sætte spørgsmålstegn ved alting at det tilsyneladende er svært at forstå at Predators har en teknologi som er i stand til at modstå syre fra Aliens, hvordan tror du at Predatorene i Predator 2 har erhvervet sig det Alien Kranie der hænger i deres trofærum i rumskibet, sku da ikke ved at skyde det på afstand og så vente på at det rådnede op..!?!? Nej de har uden tvivl haft kendskab til et metal eller noget andet som har gjort dem istand til at behandle kraniet uden at tage hensyn til syren.

Og for igen at tage fat i hvad jeg opfatter som den bedste reference til filmen, nemlig tegneserierne, så er der jo tonsvis af eksempler hvor Predators er i 1on1 med Aliens, uden at deres våben bliver ødelagt af syren... Men det er jo ikke "troværdige" kilder som Phillip Morris fastslog tidligere i debatten
----
Hail to the king, Baby....
Gravatar

#50 Outbound Sith 19 år siden

JyskeVestkysten er til grin...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: