Når man sætter nogle spilleregler op, må man også selv følge dem. Det værste eksempel er den stereotype arkæolog, der er så klog og hurtig til at regne tingene ud, at det nærmest er skræmmende. Han kigger lige på nogle svært forståelige tegn og vupti, så giver det hele mening, som han siger. Det gør det bare ikke. I scenen hvor flokken kommer til den forladte hvalfangerby, ligger der nogle store hvalskeletter. Her stiller vores arkæologiske ven så det idiotiske spørgsmål: “Hvad er det for nogle skeletter?” Man kan altså ikke gå fra Forrest Gump til Albert Einstein på en halv time uden, at der kommer en forklaring. Logikken i at lave “AVP” får Paul W. S. Anderson i hvert fald ødelagt med de ulogiske elementer og den jævne omgang action.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-Bruce 19 år siden

#48 Hmm godt mine forældre udvandrede fra Esbjergområdet i 50'erne!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#52 DarkLight 19 år siden

#51, ja det er vi alle meget taknemlige for ;)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#53 Buck Rogers 19 år siden

#49 Ah, jeg er lidt sent ude, men vil bare lige nå et sidste indspark i debatten. Ud over at herr Morris burde lære at holde sine skriverier i en mere høflig tone, så har han dog ret i, at det ikke nytter at undskylde huller i filmen med, at det fremgår af tegneserien. Filmen skulle gerne kunne stå på egne ben, også for dem, der ikke har pløjet Dark Horse vol.1-43 igennem :)
Uanset genre mv., så må filmen gerne være hamrende absurd og fantasifuld, bare den overholder sine egne regler (+ evt. forgængeres) eller i hvert fald forklarer, hvorfor de ikke gælder længere. Eller måske har jeg bare læst for meget Clarke og Asimov? ;)
Det er netop der, problemet med at bruge hovedet kommer - når man bruger hovedet, opdager man, at AVP er noget usammenhængende scheisse.

Bøffen med chippen i T2 *er* sgu' en bøf, men heldigvis ikke noget, der får filmen til at klaske sammen som et korthus.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#54 El Capitan 19 år siden

Hvorfor er der så mange der brokker sig over tonen???

Vi behøver sgu da ikke tale til hinanden som en flok tøser til børne træf...

Det er min erfaring at man bliver grebet når man taler om noget man føler for, så jeg synes egentlig at dem der føler sig trådt over tæerne, burde slappe lidt af, og ikke tage det så personligt.

Jeg kan da også godt synes at der er nogen der er lidt rappe i replikken når de henvender sig, angående noget (som de synes er) dumt som jeg har sagt.
Men der er altså andre ting der hidser mig mere op, end hvad der lige bliver sagt i dette lille hjørne af verden....
Gravatar

#55 filmz-christ 19 år siden

#53 Uanset genre mv., så må filmen gerne være hamrende absurd og fantasifuld, bare den overholder sine egne regler (+ evt. forgængeres) eller i hvert fald forklarer, hvorfor de ikke gælder længere...

Det er netop der, problemet med at bruge hovedet kommer - når man bruger hovedet, opdager man, at AVP er noget usammenhængende scheisse.

HELT ENIG
Gravatar

#56 filmz-Bruce 19 år siden

#52 Åh jeg ber :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#57 filmz-phillip morris 19 år siden

49 -

Hvis du nu læste hvad jeg skrev ovenfor. Vi ser jo netop i filmen at predator-teknologi ikke kan modstå syren fra aliens. Den store dobbeltklinge som den ene af predators har på armen smelter omgående efter, at den har skåret halen af alien.

Hvis du som udgangspunkt havde sagt "lad være med at tænke over filmen" istedet for "brug hjernen og tænk lidt selv over filmen", så havde vi været mere på bølgelængde.
---
Bum-chi-bum
Gravatar

#58 filmz-mastermind 19 år siden

Hva så der !
Jeg har set filmen og ja....den er da fed nok...synes bare at den godt kunne være lidt længere...men ellers er den fed nok. Den er meget action præget. Jeg havde forventet en mere blanding af både rigtig horror og hårdpumpet action. Filmen får vist en 2'er har jeg læst. Den glæder jeg mig da vildt meget til. Håber bare at det bliver en anden og mere talentfuld instruktør, for ham Paul W. Anderson har det med at F**k tingene op engang imellem. Forhåbentlig bliver det en rigtig krig og ikke bare en træning for tre unge predators. Hvis der ska være en efterfølger på den, ska der være flere 100 vis af predators og aliens før det er noget rigtig guf!
Gravatar

#59 filmz-Bruce 19 år siden

Een af hver er rigeligt...hvis man da altså er en dygtig instruktør!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#60 Martindan 19 år siden

ok.. ikke enig med anmelderen i den beskrivelse af hvor Alex bruger et alien hoved som skjold... MacGuyver Predatoren har bygget skjolet til hende, så mon ikke den har sørget for nada syre, hvis man skal se sådan på det???
for cryin' out loud......

Skriv ny kommentar: