Når man sætter nogle spilleregler op, må man også selv følge dem. Det værste eksempel er den stereotype arkæolog, der er så klog og hurtig til at regne tingene ud, at det nærmest er skræmmende. Han kigger lige på nogle svært forståelige tegn og vupti, så giver det hele mening, som han siger. Det gør det bare ikke. I scenen hvor flokken kommer til den forladte hvalfangerby, ligger der nogle store hvalskeletter. Her stiller vores arkæologiske ven så det idiotiske spørgsmål: “Hvad er det for nogle skeletter?” Man kan altså ikke gå fra Forrest Gump til Albert Einstein på en halv time uden, at der kommer en forklaring. Logikken i at lave “AVP” får Paul W. S. Anderson i hvert fald ødelagt med de ulogiske elementer og den jævne omgang action.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 DarkLight 19 år siden

#60, jeg tror vist nok pointen er at hvis Predators har noget der kan modstå syren hvorfor så ikke bruge det på deres blades m.m., så de ikke tager skade i kamp?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#62 Bohemian 19 år siden

#61 Nu har jeg ikke set filmen endnu men, er predatorene der ikke for at træne? Så kan det jo være det er med vilje at de ikke har kommet noget anti-Aliensyre på deres blades,fordi de vil have modstand.
Det er vist nok en manddoms de skal klare i pyramiden mod Aliens.
Free in serenity.
Gravatar

#63 filmz-Raven_ 19 år siden

En skam !
Gravatar

#64 filmz-madgatz 19 år siden

#10

"#6 Hvordan kan den "Pred-alien" som Predatoren har inde i maven til sidst overleve, når den har fået en alien-queen hale igennem maven?"

der kan kun være én mulig forklaring:
fordi at en chestburster kommer fra brystet og ikke maven :/ (CHEEEESTburster... fanget det?)


Du aner SLET ikke hvad det er du snakker om...
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#65 Old Son 19 år siden

Hele diskussionen om syre og chestbusters er da dybt ligegyldig. Det burde være tydeligt for enhver, der har set filmen, at Anderson og manuskriptforfatteren (hov, det er søreme OGSÅ Anderson) overhovedet ikke har gidet bekymre sig om at gøre filmen troværdig mod Alien-serien, og derfor slet ikke er gået ind i den slags detaljer. Han har bedrevet endnu en ligegyldig action-film og har desværre skullet smykke sig med lånte Alien/Predator-fjer til lejligheden. Spasser!
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#66 filmz-madgatz 19 år siden

det kan godt være at det er ligegyldigt, men han får det til at lyde som om at det ødelægger HELE filmen, selvom han har uret
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#67 filmz-Bruce 19 år siden

Filmen?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#68 filmz-phillip morris 19 år siden

64 -

Har du nogensinde set en Alien film? På trods af navnet, kommer chestbusters ikke ud af brystet men ud af maven. Se enhver af de fire Alien film og giv mig ret. Den predalien skulle have været død ligemeget hvad da maven blv spiddet.

66 -
Forklar mig hvordan syren (der smeltede en Predator kniv inden rensningen af hovedet tidligere i filmen) i alien-hovedet pludselig ikke ødelægger en predator-kniv når den bliver brugt til at rense ud med. Jeg er meget nysgerrig - specielt hvis du kan finde et svar der er del af filmens univers og ikke lyder "dårlig manuskriptskrivning".
---
Bum-chi-bum
Gravatar

#69 filmz-Kadann 19 år siden

#68 -

Faktisk gav "Aliens" svaret på dette, hvis du så den i TV i går.

Da Bishop leger med nogle af disse dejlige væsner, kommer han frem til at blodet/syren bliver neutraliseret, når væsnet dør. Så derfor er det ganske muligt at renset et Alienhovede, uden at der sker noget med kniven.

Så det er ganske tro mod Alienuniverset, så der er faktisk en ting som folk ikke kan kaste efter Mr. Anderson. ;)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#70 filmz-splazy 19 år siden

Jeg synes ikke filmen fortjener den dårlige omtale, som både anmelder og mange af Jer brugere, giver den.
Der er ingen tvivl om, at man skal være Alien fan for at kunne lide denne slags film. Indrømmer at historien er lidt tynd og at der er nogle små svupsere (f.eks. det med ånden, når det er koldt), men det er småting, som ikke kan ødelægge en rigtig alien fan syn på filmen... 4/6 herfra :o)

Skriv ny kommentar: