Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#161 jessup 12 år siden

Udmærket underholdning fin instruktion og skuespil.Især godt synes jeg Hulk var repræsenteret morsom og egentlig skræmmende. Tiden på skibet trak dog ud selvom ingen af scenerne ikke virkede unødvendige

Et stort 4/6
This is just until June
Gravatar

#162 BN 12 år siden

jessup (161) skrev:
selvom ingen af scenerne ikke virkede unødvendige

Så alle scenerne virkede unødvendige?

hehe
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#163 PredatorX 12 år siden

Thomas E. Nielsen (158) skrev:
I'm to much of a man for him to handle in real life....He went for the skinny kid to share a room with....No shit;)

Hehe :) Ass like a ten year old boy
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#164 Frederik 12 år siden

"The Avengers" er næsten et mesterværk inden for genren.

At en film som denne overhoved fungerer er næsten et mirakel. Langt væk er Christopher Nolans dystre og halvkedelige Batman-univers, og ind kommer en så fandens underholdende film, der indeholder så meget materiale der virkelig fungerer, at det er fristende at ignorere det der ikke virker og bare være glad for at filmen eksisterer. På en underholdningsskala kan jeg virkelig ikke forestille at nogen forlader biografen og ikke er tilfredse. På den anden side, som et stykke kunst er det lidt sværere at bedømme.

Først og fremmest fungerer begyndelsen ikke særlig godt. Den er kedelig og dårligt skrevet, og føles mest af alt som noget de satte på i sidste øjeblik. Resten af filmens første akt bliver brugt på at introducere alle de forskellige helte og deres forhold til hinanden. Specielt de introducerende scener for Black Widow og Bruce Banner/Hulk er imponerende, og er fyldt med intelligens og humor.

Når første del af filmen er færdig, begynder filmens bedste øjeblikke - De følgende ca. 45 minutter. Dialogen er gammeldags Joss Whedon, og hver enkelt karakter får deres egen stemme. Downey Jr. giver en bedre præstation her, end han gjorde i "Iron Man 2", mens Mark Ruffalo igen viser hvordan hans blotte tilstedeværelse kan løfte enhver film. Johansson får flere sjove øjeblikke, bl.a. en forhørsscene om Tom Hiddlestons Loki, der både fungerer som baggrundshistorie og etablerer hendes person.

Derefter begynder filmens sidste akt. Hvis du har set nogen af trailerne, ved du at New York bliver angribet af Lokis alien-hær. Selve actionscenerne er filmet fantastisk så de aldrig bliver forvirrende, er kreativt iscenesat og sammenhængende redigeret. Gentagelser bliver også undgået, fordi der hele tiden er en ny super-helt de kan klippe over til, lige før det bliver irriterende. Alt i alt fungerer filmens klimaks godt med mindeværdige scener, så den undgår kendskab til sidste sommers "Transformers 3", som ikke var andet en støj og larm. I modsætning til Michael Bays CGI-fremvisning, indeholder "The Avengers" godt med karakterer man kan heppe på, der hver især får deres øjeblikke i rampelyset.

Dialogen er både hamrende sjov og smart på samme tid, og alle skuespillerne er virkelig i top-form. Så mens jeg måske kunne have ønsket lidt mere end blot fyrværkeri i filmens slutning, så er fyrværkeriet sgu ret imponerende.

4,5/6
Gravatar

#165 misuma 12 år siden

Ikke fordi jeg umiddelbart kan pege på noget konkret, men jeg får alligevel en fornemmelse af at fordi TDK er tungere og mere dyster så er den tættere på at være "kunst" end en farverig og humoristisk film som Avengers.

Det prikker lidt til mig kan jeg mærke.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#166 JokerzReality 12 år siden

Nu har jeg så set den for anden gang og denne gang i 2D. Og min liste over bedste tegneseriefilm ser nu således ud.

1) The Dark Knight
2) Sin City
3) Kick Ass
4) Spider-Man 2
5) The Avengers
6) X-Men 2
7) Batman Begins
8) Iron Man
9) X-Men: First Class
10) Hellboy 2/Watchmen

Første gang jeg så den var jeg så overvældet af at endelig se disse karakterer sammen på det store lærred, og deres interaktion med hinanden er mere tro mod tegneserie universet som end nogle anden superheltefilm nogensinde har været. Derudover er action scenerne virkelig godt skruet sammen og kan slet ikke se sammenligningen til Transformers filmene på nogen måde. Man kan hele tiden følge med i hvad der foregår og hver karakter for deres time to shine.... Alt hvad en tegneserie fan har ønsket sig og se på film baseret på The Avengers, får de set her.

Men de velskrevede karakterer, de spektakulære og vel klippede action sekvenser, samt den geniale humor er desværre ikke nok til at fange mig begge gange. Hvis man ikke har sat sig nok ind universet på forhånd virker plottet sgu nok lidt for tyndt og...

rumvæsnerne bliver aldrig rigtig farlige syntes jeg. Jeg syntes at ham Loki lavede en aftale med i den anden dimension virkede som en farlig herre. men the chitauri hæren bliver aldrig rigtig andet en kanon foder.

Altså deres antal kan godt virke skræmmende, og man får da også en fornemmelse af at heltene har noget at se til og vil måske ikke klare det pga antallet, men jeg savner stadig en scene som ligesom viser disse rumvæsners styrke og ubarmhjertighed. En eller anden form for dialog imellem rumvæsnerne. Også dukker heltene næsten også for hurtigt op i New York. Der skulle være en form interaktion mellem almindelige mennesker og rumvæsner hvor man kan sidde og tænke, "Kommer The Avengers ikke snart de almindelige dødelige til undsætning", opbygge lidt spænding der også introducere the chitauri lidt bedre.

Syntes The Avengers skulle prøve at stoppe dem i at nå et bestemt punkt eller et eller andet i den stil(Måske redde en de har taget til fange) for ligesom at give en følelse af spænding, sætte en form for deadline på noget som rumvæsnerne ikke må nå. Det at de bare skal stoppe dem i at overtage jorden virker for stort på en eller anden måde. Efter rumvæsnerne flyver ind i vores dimension er der ikke rigtig noget spænding, kun en masse Action(Som dog er flot filmet) Fordi man ved at det at overtage jorden tager rigtig lang tid.

For mig virker Captain America desuden også lidt svag og man får aldrig rigtig et indtryk af ham som en superhelt eller hvad han tilføjer til gruppen andet end hans strategiske evner som man kun får en smagsprøve på under filmens klimaks. Hvis man havde haft nogle kampdygtige mennesker, måske en MEGET stor mand som fik tæsk af et eller andet rumvæsen, og som viste deres styrke og Captain America kom ind og tæskede alle rumvæsnerne, ville man måske få en lille fornemmelse af hans styrke. Syntes egentlig stadig godt at de kunne have indført Red Skull som en skurk som kun Captain America kunne have taget, eller noget i den stil.

Jeg syntes heller ikke man for et godt helhedsbillede af Thor som karakter og mangler lidt baggrundhistorie på Hawkeye. Derudover var jeg nærmest ligeglad med Black Widow og om hun overlevede(Ved ikke om hendes karakter bare ikke interessere mig eller om hun var dårligt skrevet her.

Og selvom der en rigtig god forklaring til hvordan Bruce Banner kan kontrollere hulken i filmen climax men ikke på luftskibet gemt inde i plottet, syntes jeg stadig at de godt kunne have forklaret det lidt bedre, så alle var med.

Jeg syntes tilgengæld at Loki var rigtig skræmmende og det som gjorde ham skræmmende var det faktum at han hele tiden var to skridt foran de andre. Hans kombination af snedighed, intelligens og magi var hvad gjorde ham rigtig skræmmende. Derfor syntes jeg ikke særlig meget om den ændring i karakter der pludselig skete efter at hulken havde smadret ham. Men elskede den del hvor han fik tæsk, meget tro mod tegenserierne.

Det var det eneste kritik jeg lige kunne komme på.

Hvor den måske før ville have landet på 6/6, får den nu 4/6... Et for humoren, Et for karakterer interaktionerne, et for Action sekvenser som jeg personligt syntes er nogle af de bedste udført nogensinde og langt overgår Nolan's Action evner og Et for det flotte skuespil fra både Tom Hiddleston, Robert Downey Jr, Mark Ruffalo og Chris Evans... De andre's skuespil var okay, men ikke noget mindeværdigt.
Gravatar

#167 Babo84 12 år siden

JokerzReality (166) skrev:
Derudover er action scenerne virkelig godt skruet sammen og kan slet ikke se sammenligningen til Transformers filmene på nogen måde. Man kan hele tiden følge med i hvad der foregår

Prøv se det lange klimaks i Transformers 3. Her kan du altså også følge med i alting. Det kunne man ganske sandt ikke i 2'eren, men det er en anden snak. Udover overblikket, så ser jeg begge film blot har valgt den tilgang, som hedder "lad os smadre det hele", og jeg kan vitterligt ikke huske en eneste actionscene fra Avengers, udover en masser ting bliver smadret.
Gravatar

#168 Babo84 12 år siden

misuma (165) skrev:
Ikke fordi jeg umiddelbart kan pege på noget konkret, men jeg får alligevel en fornemmelse af at fordi TDK er tungere og mere dyster så er den tættere på at være "kunst" end en farverig og humoristisk film som Avengers.

Det prikker lidt til mig kan jeg mærke.

Prik prik :) BN kommer dog snart med forhammeren :)
Gravatar

#169 Richard Burton 12 år siden

Babo84 (168) skrev:
Prik prik :) BN kommer dog snart med forhammeren :)

Den skal være stor, for jeg har lige åbnet garagen til Dødsstjernen! ;)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#170 Babo84 12 år siden

Hvis du ikke synes Thor's er stor, såå :)

Skriv ny kommentar: