Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.
Skriv ny kommentar:
#171 Richard Burton 12 år siden
#172 Babo84 12 år siden
"Yeah, Zeus. As in father of Apollo, god of Mount Olympus, don't fuck with me or I'll shove a lightning bolt up your ass, Zeus"! My name is Zeus :)
#173 Batsy 12 år siden
#174 TheEnd 12 år siden
Det er faktisk vildt! Aldrig ville jeg have gættet på at sådan en film kunne få mere end 7.5.
Men glæder mig som bare pesten til den her film (hvis det giver mening)
#175 JokerzReality 12 år siden
#176 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden
Som fan af superheltetegneserier, noget jeg har læst næsten før jeg kunne læse, har jeg glædet mig, men selvfølgelig været bekymret.
Dels er der tale om en af Marvels største serier på tryk, men samtidig er der tale om en film, fyldt med store skuespillere, der alle er interesseret i at få tid på skærmen. Whedon ved åbenbart hvad han gør, i den grad og alle store skuespillere og figurerne, der er vigtige for historien, får præcis den tid der er brug for.
Jo, der er huller i historien og ting der kunne gøres bedre. Historien kunne måske endda være lidt bedre, ikke at jeg fandt den så intetsigende, som andre har gjort den til og det største hul i historien er i virkeligheden...
Man kunne sagtens have brugt "Ultimates" som basis for at styre Hulk, hvor Captain America manipulerer et forholdsvis dumt væsen til at tæve på de rette, men overall tog man nok den rette beslutning, nemlig at gøre Banner/Hulk til en sympatisk figur.
Med bl.a. Marvels film i tankerne, kan jeg sgu kun være misundelig på den unge generation af tegneseriefans, der vokser op med film af denne kaliber.
På trods af hullerne og i særdeleshed på grund af Whedons sikre hånd, et godt manus og godt sammenspil mellem skuespillerne, samt naturligvis en stabil omgang effekter, der var lavet virkelig overbevisende, ender denne film nok blandt eliten mellem superheltefilmatiseringer og jeg glæder mig allerede til at gense den.
Nå ja, scenen efter filmen...
Hov.. jeg glemte lige det negative ved oplevelsen - at sidde ved siden af en flok knægte på 12-14 år, der åbenbart ikke var blevet opdraget af deres forældre, legede med deres mobiler undervejs og en af dem besvarede endda et telefonopkald under filmen... men til gengæld kunne de godt trænge til et bad.
#177 Hr. Nielsen 12 år siden
#178 Babo84 12 år siden
#179 the_paki_don 12 år siden
#180 Wangsgaard 12 år siden
Hold kæft hvor jeg savner de billige biografpriser i Skotland, jeg kan slet ikke forstå hvorfor det skal være så dyrt!