Man kunne også bruge en hel anmeldelse på blot at gennemgå filmens præstationer, for ud over de nævnte er der talløse andre skuespillere, der efterlader uudslettelige indtryk – mange af dem amatører, som sjældent eller aldrig havde spillet skuespil forinden. Som et veltimet og velkomment lyn fra en klar himmel lander “Babel” med et brag i biograferne. I en tid, hvor kløfterne mellem nationer og individer synes at udvide sig eksponentielt, maner Iñárritu til besindighed, medmenneskelighed og forståelse. Han fortjener din fulde opmærksomhed.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 dyg 17 år siden

Helt enig, rigtig god anmeldelse, den skal klart ses hurtigst muligt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#22 Outbound Sith 17 år siden

God film, men jeg ville nok ikke give den mere end 5 stjerner - og det er endda lidt højt sat.

Gode skuespillerpræstationer over hele linien, men de tre af historierne
2x Marokko og 1x Mexico
var ikke helt på højde med den sidste, som var utroligt fascinerende, men som til gengæld kun hang meget løst sammen med resten af filmen.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#23 mini_jette 17 år siden

Dejlig anmeldelse... Nu ved jeg hvad jeg vil foreslå, når jeg sammen med nogle folk fra studiet skal i biffen i næste uge..!
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#24 lagoni 17 år siden

Vil lige minde Politiken-abonnenter om at de kan se den til halv pris med deres Plus-kort (tjek Politikens hjemmeside).
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#25 filmz-Is 17 år siden

Fantastisk film... fremragnde filmet og gode præstationer af skuespillerne.....
Hende kineseren der spiller pigen, er efter min mening bedste bud for bedste kvindelige birolle...

5 stjerner herfra...
Gravatar

#26 mr gaijin 17 år siden

#25 Det er en japansk pige.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#27 filmz-Is 17 år siden

#26
They are all the same...
Gravatar

#28 inflector 17 år siden

#18 de viser den da skam i Esbjerg.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#29 Outbound Sith 17 år siden

Man skal vist være rimeligt forkvaklet for at forveksle en japaner med en kineser.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#30 Yoda 17 år siden

#27

No they are not! ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: