“Benjamin Buttons forunderlige liv” er en visuel genistreg, som skubber grænserne for, hvad der kan skabes på film. Den til tider rørende historie har nogle gode pointer om livet og kærlighedens skrøbelighed, men formår desværre ikke at følge dem helt i mål. Som en gammel mand på en løbebane starter filmen sikkert ud i et afbalanceret og fornuftigt tempo, men gradvist går den i stå, mister pusten og glemmer, hvad det var, den egentlig løb hen imod.

Læs mere om David Fincher i artiklen David Fincher – Det kølige overblik.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 dolphinfriendly 15 år siden

#23 Mht scenen med Brad Pitt synes jeg virkeligt det er ringe lavet. Vi var et par stykker under pressevisningen der knækkede helt sammen af grin.

Gravatar

#32 tiany 15 år siden

#31 Sådan er vi jo så forskellige :)
Valar morghulis
Gravatar

#33 BN 15 år siden

#31:

Grinede alle de andre også?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#34 wimmie 15 år siden

#31 - Kan du ikke lige spoile for mig hvad den scene går ud på? ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#35 Highland Park 15 år siden

#33: Godt og meget relevant spørgsmål.

#34: Står det da ikke i Tianys spoiler i #23?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#36 wimmie 15 år siden

#35 Ikke rigtigt...kun lige hvad der sker men ikke i hvilken sammenhæng og hvad der skulle gøre den specielt god/dårlig...om det er effekter eller hvordan?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#37 dolphinfriendly 15 år siden

#33 Der var en hel del anmeldere der enten gryntede utilfreds eller grinede som os, men det var ikke kun ved den omtalte scene. Ligesom "Forrest Gump" havde den fortryllende fjer der dukker op hvergang det bliver dybsindigt, så ved publikum hvornår de skal tænke småpoetisk over livet, har "Benjamin Button..." en yndig lille kolibri til samme formål. Det fremmanede en hel del brok og tsk tsk lyde. Bare for at nævne ét andet eksempel, der er et utal andre. Det er naturligvis en smagssag, andre valgte ikke at bemærke det, da de var i fuld gang med at flæbe over livets forlorne forunderlighed omsat the Hollywood way. :)
#34
Brad Pitt er så oversminket at hele ansigtet glinser, det er meget tydeligt at han enten er sminket til ukendelighed eller det er CGI'en som fucker helt op. Særligt ved øjnene ser det helt galt ud. Som en af de andre anmeldere udbrød: "Brad Pitt som dragqueen - nu har jeg også set det med!". Jeg synes det er helt symptomatisk for filmen, da den i mine øjne er én stor svulstig sminkedukke.

Gravatar

#38 wimmie 15 år siden

#37 Ok tak, hehe...jeg tænkte nok det var noget i den retning ;)

Er det fordi at
han er sminket yngre? For de billeder jeg har set af ham som gammel ser ok ud - eller det snyder måske i forhold til filmen?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#39 tiany 15 år siden

#38
På det tidspunkt i filmen, skal det ligne at Brad Pitt er omkring 18-20 år. Jeg tror det meste af lavet med CGI
Valar morghulis
Gravatar

#40 wimmie 15 år siden

Ok :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: