“Benjamin Buttons forunderlige liv” er en visuel genistreg, som skubber grænserne for, hvad der kan skabes på film. Den til tider rørende historie har nogle gode pointer om livet og kærlighedens skrøbelighed, men formår desværre ikke at følge dem helt i mål. Som en gammel mand på en løbebane starter filmen sikkert ud i et afbalanceret og fornuftigt tempo, men gradvist går den i stå, mister pusten og glemmer, hvad det var, den egentlig løb hen imod.

Læs mere om David Fincher i artiklen David Fincher – Det kølige overblik.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 elwood 15 år siden

#17

Benjamin Button før that's entertainment....
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#22 filmz-Bruce 15 år siden

#21 Nej, der er så mange andre langt mindre kendte nye film eller gamle nyudgivelser, som trænger til at blive nævnt, jeg hellere vil skrive om. Der er 10 eller flere danske anmeldelser ude af de store bif film efter to dage, 100 engelske og man får dårligt skrevet et ord, så har de fleste alligevel set den og så er spørgsmålet kun, om man er enig eller uenig med anmelderen. Hvis man kan få en eller to til at opdage en overset perle, så er det bedre brug af begrænset tekst :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#23 tiany 15 år siden

Er lige kommet hjem fra biografen og jeg må sige at jeg er en af dem der synes at The Curious Case of Benjamin Button er en god film. Den fortæller en masse om livet og hvordan man måske selv burde gribe tingene an - men selvfølgelig er det hovedsageligt en kærlighedshistorie.
Jeg tror at man for, at synes historien er god, skal kunne acceptere dette forhold og det kunne jeg hele vejen og jeg levede mig ind i historien. Og det tror jeg også min mor gjorde hun græd i hvert falde over slutningen. Men som hun sagde ville både min kæreste og min far ha' kedet sig til døde. Der sad et par yngre fyre bag ved os og de brugte det meste af filmen med at komme med sjove kommentarer for at komme igennem filmen.
Jeg synes at filmen fortjener et par Oscars, især for det visuelle og effekterne som er utrolig godt lavet, jeg var officielt imponeret da
man ser den unge Brad Pitt træde ind i dansestudiet.


Et hit hos dem vi delte biografen med var især
den gamle mand der blev ramt af lynet 7 gange.


Smuk, rørende og forunderlig: 5/6
Valar morghulis
Gravatar

#24 RFriis 15 år siden

#23 - Helt enig.

Jeg var også meget begejstret over "Benjamin Button", både som et overdådigt billeddigt og en stærk fortælling om livet. Den formår på en og samme tid at være livsbekræftende og vemodig, idet den "udstiller" livets forgængelighed, men samtidig beskriver, hvor meget vi reelt kan få ud af den tid, vi har. Banalt? Måske. Smukt? I den grad.
Gravatar

#25 mr gaijin 15 år siden

Fra hvad jeg hører, om den kan den gå i begge retninger for mig. Men jeg kan også høre på det hele, at den ven, jeg skal ind at se den med i morgen, nok vil brække sig i lårfede stråler af overeksponering af patos.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#26 Hostrup 15 år siden

go´ film
Gravatar

#27 BN 15 år siden

#26:

Hvorfor er den dét?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#28 Andcasso 15 år siden

Har set den og synes den er god, men hold op hvor den ligner Forest Gumb. Det er helt sindssygt.
Gravatar

#29 Skeloboy 15 år siden

Der var en ting, der irriterede mig lidt meget med slutningen:

Hvorfor er han lige pludselig en dreng af krop? Kan godt forstå pointen med, at vi ender livet som vi starter, men synes nu stadig det er underligt, han vokser ned ad lige pludselig...


Gravatar

#30 Wangsgaard 15 år siden

Skal se den i morgen glæder mig enormt meget, bare bange for jeg bliver skuffet :S
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned

Skriv ny kommentar: