Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.
Skriv ny kommentar:
#91 filmz-Kadann 18 år siden
Heh, dog ikke. Jeg synes nu at det er helt i orden at loven ændres.. dyr har jo ikke ligefrem mulighed for at sige fra i de situationer.
#92 davenport 18 år siden
You made my weekend :D
#93 BN 18 år siden
Ja, vende alting på hovedet, det kan folk som dig sandelig altid finde ud af.
Hvis jeg er en "snæversynet stakkel", må jeg vel betegne DIG som en gudsforagtende pladderhumanist. Så er vi kvit med at være næsvise overfor hinanden.
Du ved ikke et hak om hvordan mine oplevelser har været. Så din bedrevidende attitude har du ikke rigtig noget at have i.
At nyere generationer kaster al moral overbord er trist, men vi skal ikke mere end en halv menneskealder tilbage, før flertallet godt turde tage afstand fra unaturlig og unormal adfærd. Men 68-generationen og deres børn har i forening med MTV-generationen gjort det unormale til noget normalt, så nu har folk der tænker som jeg (uden at være kristen) fået mundkurv på, fordi det er politisk ukorrekt at sige noget dårligt om homoseksualitet.
Hollywood og de kulørte blade fører an med deres svælgen i homoseksuelle skuespillere og kunstnere, så det nærmest er lidt mode i at være bøsse eller lesbisk. "De fantastiske 5" demonstrerer at man er smart og kæk, hvis man er homo. Og man kan sandelig også være både præst og politiker, hvis man er bøsse. ... Og nåja, bøsser er åh så forstående, ofte er en bøsse en kvindes bedste ven, hedder det sig. Bøsseparader, homoseksuelle festivaler osv. er endvidere med til at gøre opmærksom på deres rettigheder og deres store frimodighed til at lave rene karikaturer, hvad angår den gruppe af bøsser der majer sig ud i dametøj og tykke lag af makeup for at skjule skægstubben. ... Og nåja lad bare dem der vil, få bortopereret penis, og få lavet en skede i stedet for og bryster, ja. ... Glemte jeg diverse mediekendte modedesignere? Alt i alt er mediernes hjernevask ganske effektiv, må man sige.
Det er altsammen bare åh SÅ normalt og naturligt og slet ikke spor afvigende. Nej da! Næh, det er "frihed og tolerance" at acceptere alle afvigelser fra tidligere tiders moralnormer.
Og vi andre der synes, at Sodoma og Gomorra forlængst er blevet overgået, er helt yt ... for ikke at sige, at vi er de rene nazister og menneskefjendske og hvad ved jeg ...
Øjeblik, jeg skal lige ud og kaste op....
#94 davenport 18 år siden
Der har du altså fat i noget, selvom jeg ikke deler alle dine meninger.
#95 danschier.dk 18 år siden
Ang. mit #62 ved godt det er John der havde den replik, min pointe er at du konstant tror du kan få det sidste ord i diskutionen ved at henvise til en tv-serie, som du ikke burde kunne se meningen med, med det livssyn du render rundt med. (undskyld min uforskammethed, men folk som dig og Pastor Krarup gør mig sur!)
Du har flere gange truet med at: dette var dit sidste indlæg i debatten. Prøv bare en gang at leve op til dette.
#96 BN 18 år siden
"Du har flere gange truet med at: dette var dit sidste indlæg i debatten. Prøv bare en gang at leve op til dette."
Det skal du da ikke bestemme, "min lille grønne ven".
Sagen er, at jeg ikke havde taget højde for at visse skribenter herinde tog nogle sider af sagen frem, som jeg så også fik lyst til at kommentere.
Og lad så være med at misbruge Monty Python-tv-serien i den her snak om homoseksualitet. Monty Python lavede ikke homo-propaganda - de lavede bare surrealistisk, absurd humor i verdensklasse. Du skriver: "en tv-serie som du ikke burde kunne se meningen med ..." hahahaha! ... Du ved vist ikke hvad du snakker om! :-)
P.S. Mit livssyn er vist mere sundt og normalt end dit. ... Forresten hedder det "diskussion", ikke DISKUTION.
Jeg måtte i øvrigt begrave min kat idag. snøft ... Det tog mig 3 timer at begrave den, for den blev ved med at bevæge sig.
#97 BN 18 år siden
... og "få det sidste ord i diskutionen" ????
Hvad er det for noget sludder du kommer med? Når jeg skriver "citronkarry" eller "the larch" er det min måde at sige på, at jeg ikke gider mere, eller at jeg synes, at snakken er blevet uinteressant, måske fordi jeg synes der bliver sagt noget sludder fra mine opponenters side.
Det er ikke at prøve at få det sidste ord - det er bare en joke.
#98 BN 18 år siden
#99 BN 18 år siden
#100 filmz-712 18 år siden
Dog hjælper programmer som "Gay Army" og div. parader ikke ligefrem.