Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.
Skriv ny kommentar:
#101 filmz-vassago 18 år siden
I'm Out..
#102 BN 18 år siden
Det hedder "vænnet mig til" ... ikke 'VENDET MIG TIL'. ;-)
Ja, din holdning er nem at indtage. Måske lidt FOR nem. Sådan nogle som dig ville meget gerne kune hævde, at det kun er en bog (Bibelen) der danner basis for min mening om homoseksualitet, og at jeg taler ud fra rene fordomme. ... Problemet for jer er at jeg er veloplyst omkring emnet, og at jeg har læst og lyttet til stribevis af interviews med homoseksuelle personer, bl.a. tv-dokumentarer. ... Og ud fra hvad disse selv fortæller, ud fra alle mulige vinkler til emnet og ud fra min medfødte foståelse for hvad der er naturligt og normalt, er jeg kommet til den konklusion, at homoseksualitet er en perverteret afvigelse, som er tillært gennem miljø og opvækst.
Slut endegyldigt herfra m.h.t. emnet homoseksualitet.
Og bare rolig, stakkelse homo-fans: jeg mener det.
#103 BN 18 år siden
bn altså!!!!
Det hedder "stakkels" ... ikke 'STAKKELSE'. ;-)
#104 filmz-sanjo 18 år siden
#105 BN 18 år siden
Hej mor. Kan du læse? I så fald, så læs #102 ... selvom jeg dog kun kan tale for mig selv.
#106 BN 18 år siden
#107 Corgan 18 år siden
#84:
Det er muligt at de kun bliver tiltrukket af DRENGE... men det ændrer jo ikke på at de ikke bliver tiltrukket af MÆND. Og hvis du virkelig har den opfattelse af de kun er tiltrukket af deres eget køn, så burde folk som dig og mig også være tiltrukket af alle fra det modsatte køn... inkl. små PIGER (hvis du nu insisterer på at bruge store bogstaver). Men sådan forholder det sig forhåbentlig ikke.
Jeg tror iøvrigt at du bør prøve at tale med homoseksuelle, for at finde ud af hvem de egentlig er og hvad der tænder dem. Jeg tror du vil blive overrasket over at finde ud af, at de er lige så meget til børn som du forhåbentlig er.
Det handler lidt om at turde fjerne skyklapperne og se verden som den virkelig er.
Hvordan vil du afgøre hvad der er naturligt for MENNESKER? Det eneste du baserer din afgørelse på er historier fra en gammel bog. Det at splitte et hav, gå på vandet, jomfrufødsel, genopstandelse fra de døde o.s.v. virker som en naturlig hændelse fordi det står skrevet at gud svingede den magiske stav? Og hvem skrev disse ting? Gud?
Idag er der godt nok langt mellem alle de fantastiske mirakler, gud kan foretage sig, efter at vi nu har dygtiggjort os i videnskabens verden, og derved nu kan begynde at bevise og modbevise ting.
Det her begynder at gå over i en "naturlig vs. unaturlig" / "facts vs. fiction" / "videnskab vs. religion" diskussion, som ikke bør høre hjemme i dette forum.
Det er tydeligt at du vil have det sidste ord, så kom bare med det. Det er muligt at mange i dine kredse deler din holdning... men måske er det netop fordi du bevæger dig i de kredse. Herinde tror jeg ikke du finder mange tilhængere.
#108 filmz-712 18 år siden
#109 davenport 18 år siden
(Håber du kan ta det:)
#110 filmz-712 18 år siden
Det er ligesom at kysse en dørmåtte. Smagen er dog lidt anderledes! :D