Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.
Skriv ny kommentar:
#181 filmz-Bruce 18 år siden
#182 filmz-gimleno1 18 år siden
#183 BN 18 år siden
Tjah, da jeg gik i skole, var "ekskrementer" og "sæd" hverken bandeord eller sjofle udtryk.
Kan du ikke tåle at læse om den fulde konsekvens af analsex, som du jo ellers har haft så travlt med at bifalde???? Altså At ekskrementer (eller rester af samme) og sæd blandes.
Er det at svine homoseksuelle til at nævne hvad det konkret er at de laver?
"Det er i orden at vise to mænd slå hinanden ihjel på tv, men det er sku dybt chokerende at se dem holde af hinanden (og sarkasmen driver ned af ruden)"
Nu er det ligesom ikke mig der afgør hvad de viser på tv. ;-)
Jeg holder da selv af mange mænd, uden at jeg behøver at have sex med nogen af dem!!! At elske sin næste, ja, at give medmennesket kærlighed, har da intet med sex eller romantiske følelser at gøre.
"For det er jo biblens opgave at blande sig i hvad mennesket laver..."
Ja, det er lige præcis hvad det er. Bibelen byder også mennesket at afholde sig fra mord, tyveri, løgn, utroskab, hidsighed osv. ... og det skal man godt nok være en mærkelig person for at have noget imod!
Men gå du nu bare ned og se din elskede homo-film. Og gå hen og klap dine homo-venner på skulderen. Det forhindrer jeg dig skam ikke i.
Du kan få 16 tons i hovedet af mig, bare som en julegave.
#184 BN 18 år siden
Jeg kan oplyse at der er billigt smør i Brugsen.
#185 lagoni 18 år siden
Til dem med Politiken Plus kort, så er Brokeback Mountain månedens film (fra 1/1 til 13/1), dvs to billetter til éns pris på dagens første forestilling i udvalgte biografer.
#186 filmz-gimleno1 18 år siden
..som sagt, vi har en ægte komiker iblandt os!!
Men for at citere denne person adskillige gange..
Haha, må være sjovt at være teenager...;-)
#187 Norton 18 år siden
#188 filmz-gimleno1 18 år siden
#189 Patriarch 18 år siden
#190 filmz-msg21 18 år siden
Hvorfor føler du dig truffet? Læs indlægget igen! Udtalelsen var ikke møntet direkte på dig. Desuden står der kan skyldes og ikke at det altid er sådan, enig?
Nej tvært imod, størstedelen af min familie er dybt kristne - det er jeg ikke, men jeg har intet som helst imod det. Modsat dig er jeg nemlig tolerant, det betyder ikke at jeg forstår hvorfor mange kristne forkaster evolutionsteorien fremfor skabelsesteorien, ej heller hvad det nu er bøsser gør, men jeg accepterer det!