Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#171 Norton 18 år siden

Skal vi ikke bare opgive? bn er jo tydelig bibel glad, blind af kærlighed til hans latterlige religion og latterlige bog "biblen". Man kan jo ikke snakke fornuftigt med sådan en person.
Gravatar

#172 BN 18 år siden

#161 - Martin Schou

"Hrmm. Det er altså helt i orden, at du putter pædofile og homosexuelle i samme bås, men det er ikke i orden, at andre putter hetrosexuelle og pædofile i samme bås. Hvis det ikke er dobbeltmoralsk, så ved jeg sgu ikke helt hvad er."

Sikke noget sludder! ... I #144 protesterer jeg over at Corgan lufter tanken om at jeg kunne være en der er interesseret i små piger: "så burde folk som dig og mig også være tiltrukket af alle fra det modsatte køn... inkl. små PIGER (hvis du nu insisterer på at bruge store bogstaver). Men sådan forholder det sig forhåbentlig ikke."

Det var den sidste sætning med dens antydning gennem vendingen "forhåbentlig ikke", der gjorde mig vred. Der var tale om at Corgan satte MIG, dvs. MIN KONKRETE PERSON, i bås med pædofile - og ikke at han satte heteroseksuelle i bås med pædofile.

"Derudover kan det lige nævnes, sådan lidt for sjovs skyld, at folk der er blevet misbrugt som børn, ofte selv bliver misbrugere."

Nå, kan du se noget sjovt i dét? Det kan jeg bestemt ikke.

Jeg kender en del der er blevet misbrugt og ingen af dem har selv gjort det samme mod noget barn. Så "ofte" er vist en overdrivelse. "I enkelte tilfælde" havde været mere korrekt.

"Enten er der en "aldersgrænse" på hetro-/homosexualitet, eller også er der ikke."

Der er ikke en aldersgrænse på nogen af dem. For jeg snakker ikke i det afsnit, du citerer fra, om hvad der er lovligt i DK, men om selve BEGREBET homoseksualitet.

Tak for definitionen af pædofili. Der var intet nyt i noget af det for mig, og jeg undrede mig meget over hvad meningen med at definere det for mig, var.

"I øvrigt - hvis du (bn) har svært ved at forstå, hvorfor nogle af os er på nakken af dig for dine ytringer, så er her et forsøg, du kan prøve: Gem siden her, åbn html-filen i en tekst-editor og erstat alle steder, hvor der står "bøsse" (inkl afarter) og "homosexuel" (inkl afarter) med f.eks. "negere". Dernæst erstatter du "hetrosexuel" med f.eks. "hvide". Læs nu tingene igennem igen, og du vil opdage, at "negere" er nogle forbandede pædofile svin, som lider af en sygdom og burde forbydes. Det er som taget ud af Doplhs håndbog for ninjaer."

At være neger eller sort, at være hvid eller gul eller rød, er altsammen naturligt. Det er homoseksualitet ikke. Derfor kan man selvfølgelig ikke sætte "neger" ind i en tekst med kritik af seksulle afvigelser.

Desuden vil jeg bede dig fortælle mig, præcist i hvilket af mine indlæg jeg har kaldt nogensomhelst bøsse for "et forbandet svin"???

Jeg har kun sagt, at jeg betragter deres seksuelle handlinger som forkerte og perverse. Og sexlivet udgør altså ikke hele en persons liv og personlighed. (Hvis nogen hævder det sidste, må de da være totalt sexfikserede.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#173 BN 18 år siden

#171 - Norton:

Går du ind for ensretning i det danske samfund anno 2005???

Eller hvorfor stempler du personer, der ikke er enige med dig, som nogen man ikke kan snakke fornuftigt med og som latterlige?????????

Så vi skal altså alle sammen mene det samme om alting??? Ellers er man "ufornuftig"????
Gravatar

#174 NOWhere 18 år siden

Åh bn!
Jeg håber sådan, du bli'r rigtig, rigtig gammel! Og at du må være i den situation, at du har en homoseksuel hjemmehjælper! Så kan du sidde og brøler "perversion" efter vedkommende, mens han vasker din heteroseksuelle og gudsbenåede penis! Og gid du må døje med dette i mange år, he he...
Og så vil jeg og mine skingrende afvigende homovenner danse på din og moralens grav!! Endelig har vi Helvede på jord!
Åh, jeg smiler og sender dig en kærlig og lummer tanke!
Møs møs, min skat
Godt nytår
Gravatar

#175 filmz-grev_michal 18 år siden

sikke da en debat :o) har ikke set filmen endnu, men hvis den er værdig til at skabe sådan en dabat , skal jeg da have set den.

Hvad angår homoseksualitet, mener jeg rent personligt det er forkert - længere er den ikke.

Men min mening er jo ligegyldig - man skal leve sit liv som man selv vil, og ikke som andre mener man skal.

Gravatar

#176 BN 18 år siden

#174:

Åh, hvor er jeg chokeret. Jeg er bare helt slået ud af din overrumplende friske og smarte måde lige at svare en homofobisk herre som mig på. ... Din kommentar var bare for fed og for god. De anerkendende skulderklap som du forventer, over dit indlæg, vil med 100 procents sikkerhed ikke udeblive. Det er et sikkert hit.

Rap i replikken og sindssygt morsom - du er en succes, NOWhere. Alle homoer kan være stolte af dig.

Ekskrementer og sæd kan herefter fortsat blandes lystigt i det muntre Danmark. Hurra, hurra, hurra.
Gravatar

#177 NOWhere 18 år siden

Thank you, my pleassure

Gravatar

#178 filmz-bullseye 18 år siden

bn

"Og kom nu, mand! Hvornår har en nybagt moder eller fader (eller en anden slægtning til sådanne) nogensinde glædestrålende (som man jo er efter en veloverstået fødsel)fortalt venner og familie: "Det blev en bøsse."?????????"

Hvor fanden kommer det her fra??? Nogen der har slået dig i hovedet med en bog???????????????????

"Ekskrementer og sæd kan herefter fortsat blandes lystigt i det muntre Danmark. Hurra, hurra, hurra"

- kysser du din mor med den beskidte mund?

Det er sku beklageligt at du først siger du ikke har svinet homoseksuelle til, og så du kommer med en sætning som den!

Sæd og skedesved kan herefter fortsat blandes lystigt i det muntre Danmark - netop som biblen vil ha' det! For det er jo biblens opgave at blande sig i hvad mennesket laver, også selvom det mennesket laver blot er kærlighed.

Det er i orden at vise to mænd slå hinanden ihjel på tv, men det er sku dybt chokerende at se dem holde af hinanden (og sarkasmen driver ned af ruden)
Gravatar

#179 filmz-gimleno1 18 år siden

#170 Jamen bn, dog - jeg gætter jo bare, hvorfor flyve sådan over gevind hvis ikke det var fordi et ømt punkt var blevet ramt?

Wow, selvfornægtelse har godt nok fået et nyt navn!

Så vi skal altså alle sammen mene det samme om alting??? Ellers er man "ufornuftig"????
Hm, du må have høje tanker om dig selv, siden du omtaler dig selv som "vi" - er du royal?

#174 Det ville være poetisk retfærdighed! :-) Sodoma og gomorra, og bn som moralens vogter...what a joke..
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#180 filmz-gimleno1 18 år siden

Men seriøst, bn - jeg tror du har mere brug for dette site end du har for alle uforstående tåber herinde på filmz.dk
..my hovercraft is full of eels..

Skriv ny kommentar: