Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#191 filmz-gimleno1 18 år siden

Går du ind for ensretning i det danske samfund anno 2005???

Hm, for mig lyder det mest som om det er tilfældet med dig selv, eftersom du tilsyneladende mener at alle bøsser skal "helbredes" for at få lov til at færdes mellem alle os andre "normale"..

Forståelse for andre mennesker, min ven - det er vejen frem. Du behøver ikke kunne forstå det eller selv efterleve det, blot du accepterer andre menneskers ret til deres foretrukne seksualitet (under betingelse selvfølgelig af at ingen lider overlast!)

Jeg syntes godt nok du bruger mange af dine egne argumenter mod dig selv, gør du ikke? Og så kan du da vist RET godt lide at putte ord i munden på folk ;-)

Hm, religion - i betragtning af at "religion" i så stor grad bruges som undskyldning for menneskedrab (der jo sjovt nok er imod bibelen!), så tror jeg bare jeg vælger det fra og vælger at tro på mig selv ;-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#192 davenport 18 år siden

Hva så, lurifaxer? Skal i prygles i kummen?

Det kan sku da ikke blive ved!

Nogle er homoer, andre er ikke. Man kan sku da ikke styre andre, så lev med den verden vi lever i.
Jeg er sku da heller ikke bøsse-bifalder, men vi skal da alle være her. So what?
Bare jeg ikke skal have spættede pletter på de hvide, så går det nok alt sammen.
Mán nu til besindighed, og lad denne diskussion enden på et godt og sagligt plan. Ok?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#193 elwood 18 år siden

Og de norminerede for bedste tråd, der intet har med det oprindelige oplæg at gøre er...

Bedste Tom Cruise film 2...

Verbal Forulempet Dværg...

Brokeback Mountain...

And the winner is... Brokeback Mountain! The Academy siger om deres valg "en kommentar tråd om en film som bliver indledt med Er det ikke den der med de cowboybøsser? og som udvikler sig til en ren hetz mod det at være bøsse, og hvorvidt det er normal eller ej"

Ps. nogen andre som har set filmen, altså den der som vidstnok er anmeldt, som har noget at sige om den, jeg synes da den ser meget intressant ud.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#194 filmz-Bruce 18 år siden

Ps. nogen andre som har set filmen, altså den der som vidstnok er anmeldt, som har noget at sige om den, jeg synes da den ser meget intressant ud,

Er det ikke den dersens cowboy film om bøsser? :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#195 BN 18 år siden

#194 - bruce:

Jo, det er. Og det minder mig om at jeg godt kunne tænke mig åbne en debat omkring homoseksualit. ... Hvem vil lægge ud?

hahahaha

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#196 filmz-gimleno1 18 år siden

Ak ja....NÅ, men tror vist også jeg har fået ytret min side af sagen så rigeligt, hehe....hav en god jul og fantastisk nytår alle! :-)

#195 Jah, du har godt nok et stort behov for at tale om det ;-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#197 jessup 18 år siden

Du er sku meget sjov bn - sjældent har jeg set en mere veludført parodi på en homofob - længe leve sarkasemen og parodien.
This is just until June
Gravatar

#198 BN 18 år siden

#197 - jessup:

det var nu kun delvis en parodi på en homofob. Jeg ER skam imod homoseksualitet, men går i virkeligheden slet ikke så meget op i det som det utvivlsomt ser se ud til i mine indlæg ... lige bortset fra de udstoppede lig af homoseksuelle personer der hænger på min stuevæg. En menneskeret, hvis du spørger MIG.

Gravatar

#199 filmz-sanjo 18 år siden

Kan se at blandt dine favorit film, ser man ringenes herre filmene.
Har du også udstoppet en udgave af Gandalf i din stue? Får hvis jeg ikke husker helt galt, så er Sir Ian McKellan gay :).
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#200 BN 18 år siden

#199:

Nej, for man kan jo i forvejen købe Gandalf-dukker ... så han overlever. :-D

Skriv ny kommentar: