Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.
Skriv ny kommentar:
#201 filmz-Alek 18 år siden
Jeg så filmen igår, og er stadig idag fuldstændig hjerteknust og rørt over filmens utrolige sans for at dirre ved tilskuernes hjerter, og samtidig med at få tårene til at trille ud, få hjernerne til at tænke og samtidig efterlade sig sådan et stort og episk indtryk, at jeg med det samme vil stemple 'Brokeback mountain' som den bedste, både følelsesmæssigt, og filmisk!
Smid alle fordommene før i ser denne film, ellers vil filmen straks få jer til det.
Jeg er ovenud imponeret af det fantastiske score, de store dybe og engagerede skuespilpræstationer, det sanselige og gudesmukke billedsprog, samt den forfærdelige og grumme sandhed der ligger og flyder og dæmrer under det smukke ydre!
Dette er i sandhed et helstøbt mesterværk på alle planer, og hvis den ikke hiver statuetter hjem er verden et mærkeligt sted.
Jeg overgiver mig og giver kæmpestore 6/6 stjerner til en film alle mennesker bør se.
#202 filmz-bullseye 18 år siden
Men jeg skal selv ind og se filmen d. 30, og der kommer nok løbende indlæg med folks mening til filmen.
Glæder mig
#203 filmz-grev_michal 18 år siden
Chicago Reader : Jonathan Rosenbaum
This is the kind of tasteful tearjerker that's often overrated and smothered with prizes because it flatters our tolerance and sensitivity.
Washington Post : Ann Hornaday
Brokeback Mountain possesses handsome and sympathetic lead players, magnificent scenery, heartbreaking melodrama, righteousness and cultural import. But as a testament to the importance of following one's passion, it's devoid of one crucial thing: passion.
Time : Richard Schickel
For all its brave beginnings and real achievements--its assault on western mythology, its discovery of a subversive sexual honesty in an unexpected locale--Brokeback Mountain finally fails to fully engage our emotions.
#204 filmz-712 18 år siden
http://media.putfile.com/Lady-Goes-Crazy-on-Tradin...
#205 filmz-grev_michal 18 år siden
Den madamme kunne godt bruge et glas råhypnoler. og ja jeg tror ikke hun ville råbe "praise jesus" mens hun ser filmen *G*
#206 NOWhere 18 år siden
I USA er mange så selvretfærdige, og det gi'r eksplosivt reality-tv.
Så er spørgsmålet så, hvad man helts vil ha
#207 Corgan 18 år siden
#172:
Jeg deler fuldstænding Martin Schou's holdning i sit indlag #161... så det behøver jeg vel ikke uddybe nærmere. JEg vil dog gerne kommentere dit svar.
Angående:
"Der var tale om at Corgan satte MIG, dvs. MIN KONKRETE PERSON, i bås med pædofile - og ikke at han satte heteroseksuelle i bås med pædofile."
Så tager du fejl (igen.. fristes man til at skrive). Jeg sætter dig ikke i samme bås som pædofile. Jeg kender dig ikke, så jeg ved ikke hvordan du er. Derfor skriver jeg "forhåbentlig". Desuden skriver jeg også "FOLK som dig og mig". Kender du ikke til generelisering?
"Tror du, jeg har hang til at at gøre det samme mod børn, små som større, som jeg selv havde det så virkelig dårligt med at opleve???!! Du er ikke så lidt fræk"
Nej.. det troede jeg egentlig ikke. Men jeg kender dig ikke, så jeg kan ikke vide det med sikkerhed. Dog er jeg ikke vant til at en fyr kalder mig "fræk". Sorry, men du er ikke lige min type.
"
"Det handler lidt om at turde fjerne skyklapperne og se verden som den virkelig er."
Ja, hvornår begynder du at gøre dét?
"
Flot! Det var virkelig et modent svar. Noget i stil med "hvad med dig selv?!" eller "det du siger, er du selv!". Hvis du ikke har nogen kommentarer til det, så lad være med at opføre dig barnlig.
Desuden kom du let og elegant forbi Michael's kommentar: "Det er altså helt i orden, at du putter pædofile og homosexuelle i samme bås, men det er ikke i orden, at andre putter hetrosexuelle og pædofile i samme bås. Hvis det ikke er dobbeltmoralsk, så ved jeg sgu ikke helt hvad er" ved at begynde at kommentere mit indlæg.
Hvad prøver du i øvrigt at udrette med dine indlæg (udover at komme med holdninger, der støder alle andre)? Dine måde at kommentere andre folks indlæg virker meget aggressiv og hensynsløs IMO, så hvad er meningen med dette?
#208 filmz-mortenk 18 år siden
Top Ten Rejected Titles For "Brokeback Mountain"
10. "Not-That-There's-Anything-Wrong-With-That Mountain"
Stephen F., Santa Fe, NM
9. "How The West Was Hung"
Mike K., Lincoln, NE
8. "Little Bathhouse on the Prairie"
John T., Monroe, OH
7. "For a Few Dollars More We Can Make It a Threesome"
Tom W., Richmond, VA
6. "Go West, Young Man...Now South...A Little More To The South...Oh God, Yes! Right There!"
J K., New York, NY
5. "Clint Eastwood's Nightmare"
Clinton F., Columbus, IN
4. "The Good, The Bad and the Fabulous!"
Jonathan B., Santa Monica, CA
3. "Broke My Back Mounting Him"
Joe T., Pennington, NJ
2. "Oklahomo"
Robert H., Huntingdon, PA
1. "Fun With Dick In James"
Ray H., Drexel Hill, PA
#209 El vez 18 år siden
#210 BN 18 år siden
"Hvad prøver du i øvrigt at udrette med dine indlæg (udover at komme med holdninger, der støder alle andre)?"
Nu er jeg den eneste troende i min familie, men interessant nok nærer de andre også en helt naturlig afsky for homoseksualitet. ... Så jeg synes bare, det er på sin plads engang imellem at vise, at det altså ikke er alle der sluger alt det homo-lefleri råt og ukritisk.
Jeg er ikke ked af at støde dem, der enten selv er homoer eller som er sprunget på homo-tolerancens åh så politisk korrekte bølge. Homoseksualit er og bliver en abnormitet og en afvigelse - og det kan hverken du eller andre lave om på.
Hvorfor vil du have, at jeg skal svare på, om det er i orden at sætte heteroseksuelle og pædofile i samme bås??? Svaret på det spørgsmål kender du jo selv. For eftersom du jo vist selv er hetero, vil du vel næppe kategoriseres som pædofil.
Du synes nok, det er en vildt genial pointe, den der med at man så heller ikke skal sætte homoseksuelle i bås med pædofile. Men jeg har jo ikke sagt, at alle homoseksuelle også er til børn, vel?! ... Næ, jeg siger bare, at en betragtelig del af de pædofile, er til deres eget køn, idet de kun "tænder på" små drenge og dette kaldes homoseksualitet. Derfor er det en uomgængelig kendsgerning, at hvis homoseksualitet ikke fandtes, ville vi ikke have haft halvdelen af alle de der børnemisbrugs-sager indenfor diverse kirker og institutioner.
Hvad er i øvrigt grundene til at seksuelt samkvem med børn er forkert? Jo, der er der flere grunde til, men én af de vigtige grunde er, at børn ikke er fysisk indrettede til den slags, og DERFOR er det unormalt. ... Hmmm, "ikke fysisk indrettede" til seksuelt samkvem? Præcist det samme kan siges om homoseksualitet: En mand er ikke fysisk indrettet til at have sex med en anden mand, og derfor er det unormalt.
Du kan sige lige hvad du vil - homoseksualitet bliver ikke hverken noget naturligt eller normalt.