Der virker langt, måske for langt, til X-Men og de andre. På sine egne præmisser fungerer filmen dog upåklageligt. Det er nok sådan noget kaptajnen selv ville sætte på en doven søndag, hvis han altså vidste, hvad et fjernsyn og en DVD var. Ikke for meget eksperiment og dobbelttydige personer, men bare noget gedigen Hollywood-sjov man kan smække støvlerne op til. Han har forresten ca. et år til at få slappet af og kværnet noget flimmer, inden han skal på den igen med de andre Avengers. Det er ham vel undt. Men man kan sgu heller ikke gå ud og beskytte USA imod Ultron uden at have set “The Godfather” eller “Tilbage til fremtiden”. Eller alt det velproducerede underholdning derimellem som den regelrette kaptajn, og den her film, er essensen af.
#21 Ispep 10 år siden
hmmm, troede ellers du var i gang med at grille BN ;)
#22 Fredag 10 år siden
#23 Kyllingebenet 10 år siden
Ja, det blev jeg også irriteret over at læse i anmeldelsen.
#24 BN 10 år siden
Hæh, det har han hverken kompetence eller horisont nok til.
#25 BN 10 år siden
Dagens menu: Dum + svin = dumt svin
#26 Batsy 10 år siden
For pokker Ispep! Nu bliver jeg nød til at gemme lidt på pengene! Er den så bedre end The Dark knight og The Avengers? det hvertfald sådan jeg nærmest opfatter din begejstring :D
Anyways lyder vældig godt! Er sikker på jeg kommer til at frydes lige så meget!
#27 moulder666 10 år siden
Men den skal da ses på dvd eller Netflix på et tidspunkt - tror dog ikke det haster...
#28 Ispep 10 år siden
Nej, de er jo også til topkarakter ;) Actionmæssigt ER den bedst af de tre. Filmen har så mange højdepunkter og allerede den første slåsscene mellem Cap og en bad guy kunne ligne et klimaks i mange andre actionfilm ;)
#29 Batsy 10 år siden
Haha okay!
#30 Kviesgaard 10 år siden
Personligt finder jeg Captain America II bedre end The Dark Knight, men jeg er heller ikke ovenud begejstret for Nolans Batman, så det er vel smag og behag.
I forhold til The Avengers, så finder jeg til gengæld Captain America II fuldt ud på højde med den film, hvilket kom som den store overraskelse for mig, da jeg er rigtig begejstret for Joss Whedons action-brag. Captain America II føltes for mig lige stor i stil og omfang som The Avengers. Plus trusselsbilledet i Captain America II finder jeg særdeles interessant, og et eller andet sted og en eller anden form for aktuelt.
Er man ovenikøbet velbevandret i Marvels tegneserieunivers, så er der masser af guf og hente i forhold til figurer og referencer.