Der virker langt, måske for langt, til X-Men og de andre. På sine egne præmisser fungerer filmen dog upåklageligt. Det er nok sådan noget kaptajnen selv ville sætte på en doven søndag, hvis han altså vidste, hvad et fjernsyn og en DVD var. Ikke for meget eksperiment og dobbelttydige personer, men bare noget gedigen Hollywood-sjov man kan smække støvlerne op til. Han har forresten ca. et år til at få slappet af og kværnet noget flimmer, inden han skal på den igen med de andre Avengers. Det er ham vel undt. Men man kan sgu heller ikke gå ud og beskytte USA imod Ultron uden at have set “The Godfather” eller “Tilbage til fremtiden”. Eller alt det velproducerede underholdning derimellem som den regelrette kaptajn, og den her film, er essensen af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Ispep 10 år siden

#19

hmmm, troede ellers du var i gang med at grille BN ;)
Gravatar

#22 Fredag 10 år siden

Gammel orne smager fælt:-D
Gravatar

#23 Kyllingebenet 10 år siden

colocho (10) skrev:
Det var da en ordentlig spoiler, der lige blev fyret af i anmeldesen der.. Er det en ny trend på filmz, hvis ikke filmen er god nok, så må den godt spoiles? Samme problem med Need For Speed..

Det tipper mod det sidste. Captain America kæmper mest imod kompetente, men filmisk uimponerende elitesoldater og så lige titlens hovedskurk,
der (da-da-da!) egentlig er en russisk kopi af ham selv.


Ja, det blev jeg også irriteret over at læse i anmeldelsen.
Mental striptease..
Gravatar

#24 BN 10 år siden

Ispep (21) skrev:
#19

hmmm, troede ellers du var i gang med at grille BN ;)


Hæh, det har han hverken kompetence eller horisont nok til.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#25 BN 10 år siden

Fridag (22) skrev:
Gammel orne smager fælt:-D


Dagens menu: Dum + svin = dumt svin
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#26 Batsy 10 år siden

Ispep (9) skrev:
Jeg har sgu lidt svært ved at få hænderne ned igen af begejstring. Årets, indtil videre, største og mest imponerende action brag - og der er en stor sandsynlighed for, at tingene forbliver uændret når året er omme (nu er der kæmpe pres på The Raid 2). Alt stemmer i denne formidable efterfølger, som må siges at være en sensation at løfte niveauet så højt, det havde jeg vitterligt ikke troet. Alt fra plot, alvor, humor, action og karakterer er SÅ gennemført, at man simpelthen må frydes - jeg gjorde! Marvels genistreg, som efter min mening finder den helt unikke tone med at være gravalvorlig, neglebidende (det begavede spion-thriller-elementer), dyster, men også humoristisk, menneskelig og good-fun-thrill-ride, som tager dig med på den vildeste rutsjebane tur, I shit you not!! Kemien mellem Cap og Black Widow er spot on og man føler virkelig med figurerne, som får tiden til at blive afrundet. Begavet karaktertegninger over hele linjen. Nick Fury var igen en fornøjelse - han får en del tid som karakter og The Falcon var helt forrygende. Skurken Winter Soldier..... glæd jer til ham. Superb behandling. Og Robert Redford..... JA tak.

Actionscenerne er det rene fryd, jeg har sjældent set bedre i Superhelte film. Ja det er sandt... Man skulle tro Michael Mann instruerede dem, for fuck nu af de var lækkert iscenesat; lige fra hektiske og velkoreograferede biljagter, drabelige kampscener, fly-sekvenser og adskillige TOTALT medrivende og vanvittige shoot-outs, er denne film meget vel noget af det ypperste i action genren.

Så altså, en begavet, overraskende, mere end tilfredsstillende og knaldhamrende underholdende action drøn, som også har sine mere følsomme øjeblikke midt i alle intrigerne, stryger denne film til tops over alle tiders bedste superhelte film lavet og en film jeg med garanti vil sætte adskillige gange på, well fucking done, selvom jeg stort set intet kender til instruktørerne bag ;)

10/10


For pokker Ispep! Nu bliver jeg nød til at gemme lidt på pengene! Er den så bedre end The Dark knight og The Avengers? det hvertfald sådan jeg nærmest opfatter din begejstring :D

Anyways lyder vældig godt! Er sikker på jeg kommer til at frydes lige så meget!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#27 moulder666 10 år siden

Hmmm - det lyder godt, at toeren er så meget bedre end etteren. Personligt var jeg så også ret langt fra imponeret over etteren...den ligger nok til ca. 3/10. Kedelig, totalt politisk korrekt og med nok den ringeste skurk jeg har set i en superheltefilm til dato - selv Cages Ghost Rider var bedre lavet...

Men den skal da ses på dvd eller Netflix på et tidspunkt - tror dog ikke det haster...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#28 Ispep 10 år siden

Batsy (26) skrev:
Er den så bedre end The Dark knight og The Avengers?


Nej, de er jo også til topkarakter ;) Actionmæssigt ER den bedst af de tre. Filmen har så mange højdepunkter og allerede den første slåsscene mellem Cap og en bad guy kunne ligne et klimaks i mange andre actionfilm ;)
Gravatar

#29 Batsy 10 år siden

Ispep (28) skrev:
Nej, de er jo også til topkarakter ;) Actionmæssigt ER den bedst af de tre. Filmen har så mange højdepunkter og allerede den første slåsscene mellem Cap og en bad guy kunne ligne et klimaks i mange andre actionfilm ;)


Haha okay!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#30 Kviesgaard 10 år siden

#26

Personligt finder jeg Captain America II bedre end The Dark Knight, men jeg er heller ikke ovenud begejstret for Nolans Batman, så det er vel smag og behag.

I forhold til The Avengers, så finder jeg til gengæld Captain America II fuldt ud på højde med den film, hvilket kom som den store overraskelse for mig, da jeg er rigtig begejstret for Joss Whedons action-brag. Captain America II føltes for mig lige stor i stil og omfang som The Avengers. Plus trusselsbilledet i Captain America II finder jeg særdeles interessant, og et eller andet sted og en eller anden form for aktuelt.

Er man ovenikøbet velbevandret i Marvels tegneserieunivers, så er der masser af guf og hente i forhold til figurer og referencer.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: