Der virker langt, måske for langt, til X-Men og de andre. På sine egne præmisser fungerer filmen dog upåklageligt. Det er nok sådan noget kaptajnen selv ville sætte på en doven søndag, hvis han altså vidste, hvad et fjernsyn og en DVD var. Ikke for meget eksperiment og dobbelttydige personer, men bare noget gedigen Hollywood-sjov man kan smække støvlerne op til. Han har forresten ca. et år til at få slappet af og kværnet noget flimmer, inden han skal på den igen med de andre Avengers. Det er ham vel undt. Men man kan sgu heller ikke gå ud og beskytte USA imod Ultron uden at have set “The Godfather” eller “Tilbage til fremtiden”. Eller alt det velproducerede underholdning derimellem som den regelrette kaptajn, og den her film, er essensen af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 danish99 10 år siden

Bedste 2er den er meget bedre end Thor 2 som var kedelig, og meget bedre end iron man 2 så var skuffende. Der er langt mere karakter og personlighed over captain America end de andre marvel figurer.
King
Gravatar

#32 Kviesgaard 10 år siden

#31

Stort set enig i din udtalelse.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#33 steadi07 10 år siden

Jeg synes, at filmen slap lidt billigt afsted med baggrundshistorien til vores vintersoldat, men ellers er jeg ret så godt tilfreds over oplevelsen.

Er kæmpe fan af Evans' blanding af humor og alvor i rollen.
Gravatar

#34 Driver 10 år siden

Fantastisk. Captain America: The Winter Soldier er beviset på, at karaktererne fra The Avengers-teamet, er så interessante hver især, at det ganske enkelt ikke fungerer at smide dem alle ned i én lille film, som tilfældet var med The Avengers fra 2012.
Lad det være sagt med det samme, Captain America er og har lige siden den første Cap Am film fra 2011, været min favorit af det her såkaldte Avengers ensemble, og i denne film får han i sandhed al den screen-time, han vitterligt fortjener.
Denne film, har alt det som The Avengers mangler plus lidt til og meget mere. Den formår at relatere godt til og minde os om den første Captain America film, samtidig med, at den bringer en masse nye aspekter frem. Den er rå, den er hård, den er dramatisk, den er fyldt med fede actionscener, god dialog, humor og intriger. Alle involverede fungerer bedre end før set - Ja, selv Nick Fury er ikke længere monoton og kedelig som i de forrige film med hans tilstedeværelse. Black Window fungerer også langt bedre end i hendes forrige film og The Winter Soldier er min optik den mest interessante og mest frygtindgydende skurk, en Avengers nogensinde har været oppe imod.
Og så er der jo Chris Evans, der må siges at være et kapitel for sig. Den mand emmer og oser af så meget karisma og good-will, at det næsten er uhyggeligt. Han er virkelig en fremragende skuespiller, som alle bør få øjnene op for, hvis man ikke for længst har fået det. Det kan godt være, at folk siger, at Robert Downey Jr er Tony Stark, men i så fald, er Chris Evans i sandhed også Steve Rogers aka Captain America!
Dette er den bedste Marvel-film siden Spider-Man 2 og man må bøje sig i støvet for, at de to Russo'er har fået skruet så helstøbt en film sammen.
The Star Spangled Man with a Plan er tilbage i topform og overhaler alle de andre nyere Marvel film venstre om.

9/10
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#35 Ispep 10 år siden

Holder også ved gensyn for mit vedkommende. Fuldstændig forrygende genrefilm der sammen med The Avengers er toppen af poppen af Marvel. Jeg var klar på en applaus efter motorvej-scenen, angrebet på Furys bil, elevatorscenen m.fl. Sjældent får man så mange lækre og mindeværdige actionscener. Gå hjem og vug, Robocop 2014. Du kan slet ikke følge med her.
Gravatar

#36 tricopulus 10 år siden

Jeg glæder mig til dvd én, senere på sommeren/efteråret.
Håber guardians of the Galaxy , blir god :-)

Ad lucem – mod lyset
"TO BOLDLY GO WHERE NO MAN HAS GONE BEFORE..."
Gravatar

#37 Kviesgaard 10 år siden

Driver ( #34 ) skrev:
Og så er der jo Chris Evans, der må siges at være et kapitel for sig. Den mand emmer og oser af så meget karisma og good-will, at det næsten er uhyggeligt. Han er virkelig en fremragende skuespiller, som alle bør få øjnene op for, hvis man ikke for længst har fået det. Det kan godt være, at folk siger, at Robert Downey Jr er Tony Stark, men i så fald, er Chris Evans i sandhed også Steve Rogers aka Captain America!


Jeg er rørende enig i den udtalelse.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#38 Kyllingebenet 10 år siden

Tror jeg tager ind og ser den i næste går, hvis jeg kan finde en der gider med.
Mental striptease..
Gravatar

#39 Baby Strong 10 år siden

Jeg fandt den ganske elendig. Kan ikke rigtig gøre op med mig selv om den skal have 2 eller 3/6, så den får 6/10.
Gravatar

#40 Driver 10 år siden

Hvordan kan 6/10 være det samme som ganske elendig? Vægter vi ordet elendig forskelligt?
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”

Skriv ny kommentar: