Med “Cloverfield” har J.J. Abrams & co. sat ny standard for denne slags film. Kun igennem ét kamera opleves filmens handling, og den uvished, der er ved kun at kunne se, hvad kameraet filmer, gør “Cloverfield” til en intens og nervepirrende oplevelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#191 Michael Andersen 16 år siden

#190 Ja, og han er faktisk mit bud på John Williams' efterfølger. Han er en af de mest spændende af de nyere komponister, og så er det bestemt heller ikke nogen ulempe, at han også laver musik til spil og tv så han, som Bernhard Herrmann, Williams og Jerry Goldsmith også gjorde det, kan lov til at gøre sig en masse erfaringer fra andre medier udover film.

Jeg er sikker på at hans score til den kommende "Star Trek" kommer til at sparke røv :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#192 elwood 16 år siden

Må endelig ikke glemme og Nævne The Incredibles det var satme et swingende Soundtrack han fik lavet dertil 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#193 cansi 16 år siden

Jeg er også enig med at alt hvad Michael Giacchino er fedt, specielt Losts score... Så lad os se om han får oscaren i år for Ratatouille?
Gravatar

#194 Patriarch 16 år siden

Fuldstændig enig. Han er bestemt en mulig arvtager. Han kan også ramme Williams stil skulle Spielberg f.eks. ønske det.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#195 squee 16 år siden

Wauw, det var en virkelig god filmoplevelse,
men jeg synes, at det er underligt eller en lille smule morsomt, at der ikke er nogen, der ar nævnt Hud, som værende slap-stick-karakteren. Jeg håbede mest af alt på, at han ville falde ned fra højhuset, da de kravlede rundt for at redde Beth. Han var den klassiske Jar Jar Binks-figur, der skulle løfte stemningen for ikke at gøre filmen for mørk, hvilket absolut ikke klædte filmen. Jeg frygtede faktisk en smule, at filmen ville falde lidt til jorden, men da Frihedsgudindens hoved kom flyvende til den store guldmedalje, og det nye lydspor, som ikke var med i traileren, satte virkelig gang i gåsehuden.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#196 nielsdb 16 år siden

Jeg synes filmen er genial. Den er intens og man ved ikke hvad man sidder med indtil man får det smidt lige i hovedet - det er noget af en rollercoaster man kommer ud i og det er fuldt fortjent med topkarakter til denne nytænkning.

At filmen så snart har spundet over 200 indlæg her på filmz.dk siger nok også lidt om dens kvaliteter, eller ihvertfald at det ikke nødvendigvis er endnu en "Godzilla". Mon ikke selv de største kynikere må tage hatten af for den hype der er skabt. Jeg synes det er en genial måde at lancere netop sådan en film på - det skiller 100% vandene, men hvor er det dog fedt.

Jeg håber ikke de laver en 2'er for denne film vil for altid være en ener.
Gravatar

#197 icetea 16 år siden

#196 Enig, næsten :)

Men 2'eren er altså allerede annonceret, såh. Men det er jeg glad for, da man forhåbentligt får lidt mere af historien bag det hele afsløret i den. Men krydser virkelig fingre for at det ikke bare bliver en af de "sædvanlige" 2'ere der skuffer voldsomt.
Gravatar

#198 nygaardpetersen 16 år siden

Ganske underholdende film. Men jeg vil nu kun give den 4/6
Gravatar

#199 finn12 16 år siden

Filmen er mega fed, især den møde den er optaget på det er så fedt. Skuespillet er også pisse godt og det gør også filmen værd at se, men prikken over i'et er specialeffekterne og mystikken om monstret.
The name is 12, finn12..
Gravatar

#200 El vez 16 år siden

#196 Lange diskussionstråde boder ikke nødvendigvis for kvalitet, jeg nævner i flæng,

AvP, 190 posts:
http://filmz.dk/forum/item/9265/

Saw, 154 posts:
http://filmz.dk/forum/item/11172/

Superman Returns,
http://filmz.dk/forum/item/20975/
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: