Med “Cloverfield” har J.J. Abrams & co. sat ny standard for denne slags film. Kun igennem ét kamera opleves filmens handling, og den uvished, der er ved kun at kunne se, hvad kameraet filmer, gør “Cloverfield” til en intens og nervepirrende oplevelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 wiseguy 16 år siden

Jeg var så hverken til Godzilla eller Blair-kosten!! Jeg er heller ikke just et stykker under 25, alligevel er jeg selvudnævnt officiel ambassadør for Cloverfield!! Jeg går og kæmper med min jyske nærighed, men overvejer seriøst at gå ind og se den i biografen igen. For trust me, det er i biografen den hører hjemme!! Liou og Bruce gør jer selv den tjeneste at gi' den en chance på det rigtig store lærred.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#82 icetea 16 år siden

Liou, synes virkelig du skal give den en chance :), og ikke prøve på at hade den allerede. Jeg var derinde med en ven som bliver 22 om et par uger, og han var ligeså begejstret som mig, så tror ikke din alder vil gøre filmen dårligere :P Men det er jo aldrig til at vide hvordan folk reagerer, så hvis du vil blive skuffet, bliver du også skuffet. Men hvis du tager ind med ingen forventninger overhovedet, håber jeg ikke du kan blive skuffet :-)
Gravatar

#83 mar16 16 år siden

det er så typisk for alle mennesker at fordømme noget før man overhovedet ved hvad det drejer sig om helt præcis.

jeg selv syntes at den var ekstremt underholdende, men jeg blev overrasket over at jeg troede man så sammenlagt højst 2 min. af grimrianen og det ligesom i jaws først ville ske i slutningen. uden at røbe noget afgørende, så fik jeg det instryk at man så den hele tiden.

i øvrigt så hører den her jo ikke hjemme i biografen. hvis hensigten er at se en hjemmevideo som nogen bare har fundet, hvorfor så skal den da ses derhjemme. derfor tror jeg at det bedst med at vente lidt. har selv en stor lyst til at se den igen, men har aldrig gidet at se en film mere end 1 gang i biffen
Gravatar

#84 filmz-Bruce 16 år siden

#83 Der er flere slags fordomme. Bl.a. dem, som er funderet på et 100% uvidende grundlag af mennesker, som ikke har lyst til at erhverve sig viden omkring det pågældende emne, men som har det fint med at have meninger, der ikke baserer sig på egen oplevelser.

Så er der dem, som mener at have et solidt erfaringsgrundlag, som de bruger til at selektere i oplevelser, de på forhånd mener ikke er spild af tid, men hvor muligheden trods alt eksisterer, at de kunne blive positivt overraskede.

Erfaring viser jo også, hvorvidt erfaring i længden er en pålidelig rettesnor og det er nok forskellig fra person til person.

Faktisk så står du selv for en kategori 1 fordom, i og med du skriver det er "typisk for alle mennesker at fordømme". Det er da en fordom, som vil noget :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#85 filmz-DocDoom 16 år siden

#82: "var derinde med en ven som bliver 22 om et par uger"

LOL! Synes du han er så meget ældre end dig,at han repræsenterer "de ældre", fordi han er snart 22 år 2½ år ældre end dig? Han er dog stadig så ung, at I måler alder i uger... :-)

Jeg talte om at være i starten af 20'erne kontra at være fx. 40.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#86 icetea 16 år siden

#85 Og jeg talte så til Liou, da han tidligere nævner at han er 22 :) Det var altså for at han kunne få at vide at en 22-årig kunne synes godt om filmen hehe, men nu er folk jo så forskellige så tror ikke alderen har den afgørende betydning.
Gravatar

#87 filmz-Darkxs 16 år siden

Når var inde og se Cloverfield i dag, sammen med 4 andre venner...
1/5 mente den var nogenlunde, rasten syntes det var noget møg!
Jeg har aldrig set en dårlig monsterfilm før i dag!
5/5 af os ventede kun på at de droppede det platte videokamera så man kunne se hvad der skete men... Det gjorde de bare lige ikke!!!
Jeg syntes også selve monsteret var grimt lavet.
Den sluttede alt for pludseligt, hvorefter man høre "ØHHH NEJ! Den er stadig i live" (Pokkers! Så kommer der en 2'er)
Jeg fatter ikke hvordan nogle kan syntes den her film skal havde 6 stjerner! (Jeg giver den 1)
De skulle hellere så havde lade filmen fortsætte lidt længere, og så slutte, i stedet for at sige "Nej vi holder her, så kan der jo laves en 2'er (Men selv om de havde gjordt det ville jeg stadig kun havde givet den 1 stjerne)

(Men det er jo bare min mening)

Gravatar

#88 filmz-Kadann 16 år siden

#87 -

Tak fordi du lige spoilede slutningen på filmen.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#89 Tylerdurden 16 år siden

Wow! Jeg er lige kommet hjem fra at have været i biografen og se Cloverfield.
Den er intet mindre end FANTASTISK!!!!!
Jeg havde flere gange undervejs i filmen gåsehud og tårer i øjnene af fryd over hvor fed den er.
Det er en af de bedste film jeg nogensinde har set og jeg ser igennemsnit 10-15 film om ugen.
Allerede fra starten af filmen var jeg hooked og sad og tænkte for mig selv at jeg var vidne til noget stort. Noget der vil gå over i film historien. Filmens ultra realisme gør at man føler og har empati for hovedpersonerne fra starten af. Man føler man kender dem og de er ens venner.
Filmen er efter min mening perfekt. Jeg kan ikke sætte en finger på noget som helst, jeg ville ønske var anderledes. Den er spændende, rørende, morsom, nyskabende og 100% troværdig.
jeg kan ikke engang huske hornår jeg sidst har været så begejstret for en film. Så meget så den er røget direkte ind på min top 10 over bedste film. Det er kun en ting at sige: SE DEN! WOW!!!!!!!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#90 Morpheus 16 år siden

Så den, ligesom mange andre, også i fredags. Jeg var fuldstændig lamslået og målløs da jeg kom ud af salen. Det er en af de biografture man ville ønske kom lidt flere af. Jeg sad hele fimen igennem og var 100 % med i den. Følte virkelig at jeg var med, holdt vejret flere gange, hvor det virkelig var spændende. Jeg glæder mig så meget til 2'eren og at finde ud af noget mere om monsteret, som jeg synes var fænomenalt lavet. Det så virkelig realistisk ud. Billedet og lyden var også perfekt på alle mulige måder. Aldrig har jeg fået så store chok i en biograf, selv af lyde jeg vidste ville komme.

# 87.

Du er da også lidt af en klaptorsk og afsløre slutningen. Det kan godt være du ikke kunne lide den, men derfor er der stadig andre der kan og glæder sig til at få den set.

Skriv ny kommentar: