Med “Cloverfield” har J.J. Abrams & co. sat ny standard for denne slags film. Kun igennem ét kamera opleves filmens handling, og den uvished, der er ved kun at kunne se, hvad kameraet filmer, gør “Cloverfield” til en intens og nervepirrende oplevelse.
Skriv ny kommentar:
#81 wiseguy 16 år siden
#82 icetea 16 år siden
#83 mar16 16 år siden
jeg selv syntes at den var ekstremt underholdende, men jeg blev overrasket over at jeg troede man så sammenlagt højst 2 min. af grimrianen og det ligesom i jaws først ville ske i slutningen. uden at røbe noget afgørende, så fik jeg det instryk at man så den hele tiden.
i øvrigt så hører den her jo ikke hjemme i biografen. hvis hensigten er at se en hjemmevideo som nogen bare har fundet, hvorfor så skal den da ses derhjemme. derfor tror jeg at det bedst med at vente lidt. har selv en stor lyst til at se den igen, men har aldrig gidet at se en film mere end 1 gang i biffen
#84 filmz-Bruce 16 år siden
Så er der dem, som mener at have et solidt erfaringsgrundlag, som de bruger til at selektere i oplevelser, de på forhånd mener ikke er spild af tid, men hvor muligheden trods alt eksisterer, at de kunne blive positivt overraskede.
Erfaring viser jo også, hvorvidt erfaring i længden er en pålidelig rettesnor og det er nok forskellig fra person til person.
Faktisk så står du selv for en kategori 1 fordom, i og med du skriver det er "typisk for alle mennesker at fordømme". Det er da en fordom, som vil noget :)
#85 filmz-DocDoom 16 år siden
LOL! Synes du han er så meget ældre end dig,at han repræsenterer "de ældre", fordi han er snart 22 år 2½ år ældre end dig? Han er dog stadig så ung, at I måler alder i uger... :-)
Jeg talte om at være i starten af 20'erne kontra at være fx. 40.
#86 icetea 16 år siden
#87 filmz-Darkxs 16 år siden
1/5 mente den var nogenlunde, rasten syntes det var noget møg!
Jeg har aldrig set en dårlig monsterfilm før i dag!
5/5 af os ventede kun på at de droppede det platte videokamera så man kunne se hvad der skete men... Det gjorde de bare lige ikke!!!
Jeg syntes også selve monsteret var grimt lavet.
Jeg fatter ikke hvordan nogle kan syntes den her film skal havde 6 stjerner! (Jeg giver den 1)
De skulle hellere så havde lade filmen fortsætte lidt længere, og så slutte, i stedet for at sige "Nej vi holder her, så kan der jo laves en 2'er (Men selv om de havde gjordt det ville jeg stadig kun havde givet den 1 stjerne)
(Men det er jo bare min mening)
#88 filmz-Kadann 16 år siden
Tak fordi du lige spoilede slutningen på filmen.
#89 Tylerdurden 16 år siden
Den er intet mindre end FANTASTISK!!!!!
Jeg havde flere gange undervejs i filmen gåsehud og tårer i øjnene af fryd over hvor fed den er.
Det er en af de bedste film jeg nogensinde har set og jeg ser igennemsnit 10-15 film om ugen.
Allerede fra starten af filmen var jeg hooked og sad og tænkte for mig selv at jeg var vidne til noget stort. Noget der vil gå over i film historien. Filmens ultra realisme gør at man føler og har empati for hovedpersonerne fra starten af. Man føler man kender dem og de er ens venner.
Filmen er efter min mening perfekt. Jeg kan ikke sætte en finger på noget som helst, jeg ville ønske var anderledes. Den er spændende, rørende, morsom, nyskabende og 100% troværdig.
jeg kan ikke engang huske hornår jeg sidst har været så begejstret for en film. Så meget så den er røget direkte ind på min top 10 over bedste film. Det er kun en ting at sige: SE DEN! WOW!!!!!!!
#90 Morpheus 16 år siden
# 87.
Du er da også lidt af en klaptorsk og afsløre slutningen. Det kan godt være du ikke kunne lide den, men derfor er der stadig andre der kan og glæder sig til at få den set.