“Cloverfield” er en af de mest underholdende og opfindsomme genrefilm i årevis. Hverken replikkerne eller skuespillerne er ligefrem sensationelle, men denne æstetisk spektakulære gyser puster nyt liv i genren. Dvd-udgivelsen indeholder et solidt transfer, et mageløst lydspor og en lille, men interessant portion ekstramateriale. Varmt anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-ChesterB 15 år siden

jeg synes egentlig kun den var middelmådig, og jeg sad på ingen måde og tænkte at det var en gyser. jeg synes slet ikk den nærmede sig uhyggelig. men tja, hvis jeg havde set den i biffens mørke havde det nok været en helt anden oplevelse. men den er bare ikk noget specielt for mig.
forfeit the game stop the talkshow pride up the what your time to know
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
Gravatar

#2 izi 15 år siden

Gr8ness... Glæder mig MONSTERmeget (høhø) til den danske blu-ray udgivelse!
Alright, so you're nonchalant. Quit rubbing our noses in it! - Dr. Zoidberg
Gravatar

#3 Léon 15 år siden

Gyser nej. Men for mit vedkommende den bedste monster film til dato!

Jeg blev total blæst væk og fik en meget stor oplevelse da jeg så den i biografen. Har senere fået set den igen på et 46” på Blu-Ray samt go lyd. Men det er bare ikke det samme som i mørket.

Lydsider er simpelthen også fantastisk på Blu-Ray med en receiver som kan klare Dolby Digital TrueHD! Tror aldrig jeg har oplevet en så bombastisk og detaljeret lyd oplevelse i en hjemmebio!

6/6 herfra….
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#4 MOVIE1000 15 år siden

#3 kan kun blive enig i den første sætning du har skrevet jeg synes at den er bedre end King Kong og Godzillas men jeg gav den 5/6 jeg ville give den 6/6 men det største problem med denne her film er at den er for kort for mig alt for kort men man for meget ud af de 70-80 min der er
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5 abzinthia 15 år siden

Gyser eller monsterfilm. Hip som hap. Jeg synes, den var suverænt dårlig. Handlingen lagde faktisk godt nok ud, selv om den håndholdte effekt jo er set før. Men begyndelsen virkede meget lovende - lige indtil det kom frem, at det var en monsterfilm. Gyset blev for mig erstattet af skuffelse.

Jeg synes, det er ærgerligt, at så mange film efterhånden er afhængige af overnaturlige virkemidler for at skræmme folk ud af stolene. Givet er det super fedt til tider med en ukendt fjende fra dybet, det ydre rum eller andetsteds, men virkeligheden kan være mindst lige så uhyggelig, hvis manuskriptet er godt skrevet med et fedt twist. Terror, jordskælv eller en anden jordnær trussel havde virket langt stærkere på mig, men "Cloverfield" bliver desværre bare for plat.

I den positive ende vil jeg dog fremhæve filmens vellykkede og alternative opbygning, samt skuespilleren Lizzy Caplan, der spiller rollen som Marlena i filmen. Caplan har før spillet forholdsvis anonyme roller i tv-serier som "Smallville", "Tru Calling" og "Once and Again", samt som Lindsay Lohans forsmåede goth-veninde i "Mean Girls", men hun er en lækkerbidsken foran kameraet og viser naturtalent, så lad os håbe, at "Cloverfield" bliver et springbræt til større og bedre roller :)
Does this sweater make me look fat? - No, you look fat because you are fat, the sweater just makes you look purple.
Gravatar

#6 filmz-emajlo 15 år siden

Det er en nærmest genial film.
Gravatar

#7 Riqon 15 år siden

Bedste monsterfilm til dato.

Citerer lige mig selv: "Da King Kong fra 1933 udkom var det som en gyserfilm, men monsteret blev i Peter Jacksons fortolkning i 2005 til en stor sød abekat, man havde ondt af. Cloverfield addresserer behovet for en film, der især kunne skildre frygten for et stort monster, og som kunne gøre oplevelsen af dens ødelæggelser virkelige for sine seere. Dette opnås perfekt ved at lade mediet være en privat videooptagelse." 5/6

http://dorlandfilm.wordpress.com/2008/07/02/clover...
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#8 filmz-sheiken 15 år siden

Jeg er normalt ikke meget for at gøre reklame, især for ting der overhovedet ikke har brug for det, men for jeres egen skyld så tag og køb filmen i Blockbuster, da det er en lækker to disc udgave i steelbook. Den koster det samme eller mindre end en disc udgaven med det fesne papomslag.

Jeg synes det er lidt ærgeligt at i ikke anmelder to disc versionen da den helt sikkert havde scoret mere i ekstramateriale. I nævner heller slet ikke alle eastereggsne i anmeldelsen, men dem har i måske slet ikke fundet? Her er en guide til jer som ikke har fundet det endnu: Cloverfield easteregg guide
Gravatar

#9 MuManden 15 år siden

Er der nogen der ved hvornår den udkommer på Blu-ray?
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#10 filmz-PDN 15 år siden

Cloverfield var nok min største biograf oplevelse hidtil, men derhjemme på dvd er jeg knap så begejstret.

Skriv ny kommentar: