“Cloverfield” er en af de mest underholdende og opfindsomme genrefilm i årevis. Hverken replikkerne eller skuespillerne er ligefrem sensationelle, men denne æstetisk spektakulære gyser puster nyt liv i genren. Dvd-udgivelsen indeholder et solidt transfer, et mageløst lydspor og en lille, men interessant portion ekstramateriale. Varmt anbefalet.
#1 filmz-ChesterB 16 år siden
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
#2 izi 16 år siden
#3 Léon 16 år siden
Jeg blev total blæst væk og fik en meget stor oplevelse da jeg så den i biografen. Har senere fået set den igen på et 46” på Blu-Ray samt go lyd. Men det er bare ikke det samme som i mørket.
Lydsider er simpelthen også fantastisk på Blu-Ray med en receiver som kan klare Dolby Digital TrueHD! Tror aldrig jeg har oplevet en så bombastisk og detaljeret lyd oplevelse i en hjemmebio!
6/6 herfra….
#4 MOVIE1000 16 år siden
#5 abzinthia 16 år siden
Jeg synes, det er ærgerligt, at så mange film efterhånden er afhængige af overnaturlige virkemidler for at skræmme folk ud af stolene. Givet er det super fedt til tider med en ukendt fjende fra dybet, det ydre rum eller andetsteds, men virkeligheden kan være mindst lige så uhyggelig, hvis manuskriptet er godt skrevet med et fedt twist. Terror, jordskælv eller en anden jordnær trussel havde virket langt stærkere på mig, men "Cloverfield" bliver desværre bare for plat.
I den positive ende vil jeg dog fremhæve filmens vellykkede og alternative opbygning, samt skuespilleren Lizzy Caplan, der spiller rollen som Marlena i filmen. Caplan har før spillet forholdsvis anonyme roller i tv-serier som "Smallville", "Tru Calling" og "Once and Again", samt som Lindsay Lohans forsmåede goth-veninde i "Mean Girls", men hun er en lækkerbidsken foran kameraet og viser naturtalent, så lad os håbe, at "Cloverfield" bliver et springbræt til større og bedre roller :)
#6 filmz-emajlo 16 år siden
#7 Riqon 16 år siden
Citerer lige mig selv: "Da King Kong fra 1933 udkom var det som en gyserfilm, men monsteret blev i Peter Jacksons fortolkning i 2005 til en stor sød abekat, man havde ondt af. Cloverfield addresserer behovet for en film, der især kunne skildre frygten for et stort monster, og som kunne gøre oplevelsen af dens ødelæggelser virkelige for sine seere. Dette opnås perfekt ved at lade mediet være en privat videooptagelse." 5/6
http://dorlandfilm.wordpress.com/2008/07/02/clover...
#8 filmz-sheiken 16 år siden
Jeg synes det er lidt ærgeligt at i ikke anmelder to disc versionen da den helt sikkert havde scoret mere i ekstramateriale. I nævner heller slet ikke alle eastereggsne i anmeldelsen, men dem har i måske slet ikke fundet? Her er en guide til jer som ikke har fundet det endnu: Cloverfield easteregg guide
#9 MuManden 16 år siden
#10 filmz-PDN 16 år siden