Jon Favreau kaster sig over B-filmen som en Spielberg med mindre tæft, lavere ambitionsniveau og langt fra samme originalitet. Men ikke desto mindre larmer det stadig, eksplosionerne er overmenneskeligt store og historien helt igennem latterlig. “Cowboys & Aliens” er med sine vidde billeder og øredøvende lydlandskab som skabt til de største lærreder og dybeste subwoofere. Det er hovedløst og underholdende, men det laver ikke om på, at filmen stadig har den mest fjollede titel og det mest horribelt udvandede plot, jeg længe er stødt på.
#21 Collateral 13 år siden
#22 Hr. Nielsen 13 år siden
#23 Bony 13 år siden
Som det allerede er nævnt, hvorfor er dette så idiotisk i forhold til så mange andre film? Hvad er der galt i, at en invasion foregår i westerntiden i stedet for nutiden, som set så mange gange før? Tværtimod er det da netop bare et sammenkog af genrer?
Igen, selvom armbånd der blinker og siger "blip-blåp" (?) måske ikke hører til i "denne verden" i en konventionel forstand, så gør det vel ikke nødvendigvis filmen tåbelig per definition? Det er vel mere bare din egen indstilling til filmens præmis der er tåbelig?
Dette er muligvis en af de mest uprofessionelle anmeldelser jeg har set herinde på Filmz og jeg plejer meget sjældent, at kommentere direkte på anmeldelsens indhold. Direkte pinligt, at en anmelder på et stort dansk filmsite åbenbart ikke kender definitionen af B-film, siden hun sådan kaster betegnelsen af sted flere gange. Og hvornår har filmens titel nogensinde været et argument for indholdet af en film? Pinligt.
#24 Babo84 13 år siden
Jeg undrer mig så hun var underholdt.
#25 Babo84 13 år siden
Jeg er squ enig. Og ja. B-film begrebet er vist bare blevet misforstået. Dog er det ikke første gang.
#26 Hr. Nielsen 13 år siden
#27 Djarnis 13 år siden
Hvorfor ikke gå hele vejen og fuldføre den skæve præmis, som filmen så gerne vil udleve? Det hele bliver en gang velkendt og ufarlig metervare. Velproduceret, pæn og høje lyde...kedeligt og trist.
#28 davenport 13 år siden
Læser alle anmeldere med i debatterne?
Imo er det en del af det at være på Filmz? Eller?
#29 Hr. Nielsen 13 år siden
#30 Babo84 13 år siden
Ja det har noget med budget at gøre. Ihvertfald oprindeligt. Her lyder det som om plottet er ringe.