Jon Favreau kaster sig over B-filmen som en Spielberg med mindre tæft, lavere ambitionsniveau og langt fra samme originalitet. Men ikke desto mindre larmer det stadig, eksplosionerne er overmenneskeligt store og historien helt igennem latterlig. “Cowboys & Aliens” er med sine vidde billeder og øredøvende lydlandskab som skabt til de største lærreder og dybeste subwoofere. Det er hovedløst og underholdende, men det laver ikke om på, at filmen stadig har den mest fjollede titel og det mest horribelt udvandede plot, jeg længe er stødt på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Collateral 12 år siden

#20: Sure :D
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#22 Hr. Nielsen 12 år siden

Jeg synes nu også jeg får indtrykket af en 3/6 stjernet oplevelse for anmelderen. Hun anerkender jo blot det latterlige i oplægget, som hun dog samtidig også vedkender gør den underholdende.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#23 Bony 12 år siden

Historien er selvsagt helt ude i hampen: At cowboys anno 1875 angribes af hæslige væsener fra det ydre rum. Det er jo grænsende til det rene idioti og legebarnsmentalitet.


Som det allerede er nævnt, hvorfor er dette så idiotisk i forhold til så mange andre film? Hvad er der galt i, at en invasion foregår i westerntiden i stedet for nutiden, som set så mange gange før? Tværtimod er det da netop bare et sammenkog af genrer?

Craig, der til rollen har tillagt sig en dreven, amerikansk accent til, vågner i filmens indledende scene op midt ude i ørkenen med en svær omgang hukommelsestab og et ret så mystisk armbånd, der blinker og siger blip-blåp. Bestemt ikke noget, der hører til i denne verden.


Igen, selvom armbånd der blinker og siger "blip-blåp" (?) måske ikke hører til i "denne verden" i en konventionel forstand, så gør det vel ikke nødvendigvis filmen tåbelig per definition? Det er vel mere bare din egen indstilling til filmens præmis der er tåbelig?

"Cowboys & Aliens" er rendyrket B-films eskapisme af den kulørte og ikke videre intelligente art. Lige på kanten af kitsch.


Jon Favreau kaster sig over B-filmen som en Spielberg med mindre tæft, lavere ambitionsniveau og langt fra samme originalitet. Men ikke desto mindre larmer det stadig, eksplosionerne er overmenneskeligt store og historien helt igennem latterlig. "Cowboys & Aliens" er med sine vidde billeder og øredøvende lydlandskab som skabt til de største lærreder og dybeste subwoofere. Det er hovedløst og underholdende, men det laver ikke om på, at filmen stadig har den mest fjollede titel og det mest horribelt udvandede plot, jeg længe er stødt på.


Dette er muligvis en af de mest uprofessionelle anmeldelser jeg har set herinde på Filmz og jeg plejer meget sjældent, at kommentere direkte på anmeldelsens indhold. Direkte pinligt, at en anmelder på et stort dansk filmsite åbenbart ikke kender definitionen af B-film, siden hun sådan kaster betegnelsen af sted flere gange. Og hvornår har filmens titel nogensinde været et argument for indholdet af en film? Pinligt.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#24 Babo84 12 år siden

#17

Jeg undrer mig så hun var underholdt.
Gravatar

#25 Babo84 12 år siden

Bony

Jeg er squ enig. Og ja. B-film begrebet er vist bare blevet misforstået. Dog er det ikke første gang.
Gravatar

#26 Hr. Nielsen 12 år siden

Babo84 (25) skrev:
B-film begrebet er vist bare blevet misforstået. Dog er det ikke første gang.
Begrebet er også udvandet. Ved ikke hvordan du vil definere det, men historisk står det jo for low-budget, altså film der var produceret hurtigt og billigt. Det kan man næppe påstå at denne her er. Hvis der menes den bygger på et præmis som man førhen kun så i b-film, så kan der dog være lidt om snakken. Uanset hvad, så kan anmeldelsen godt virke lidt negativt ladet, men jeg synes stadig det fremgår hvorfor den får en middelmådig karakter. Men det er mig en lidt tynd anmeldelse (ikkke bedømmelsen af filmen, men en af de mere svagt skrevne synes jeg).
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#27 Djarnis 12 år siden

Det var en 5/10 oplevelse. De første 20 minutter var ganske lovende, og følelsen af et vellykket genremix var bestemt til stede. Men en søvndyssende, selvhøjtidelig og forudsigelig retning tilbagebeviser dette og gør resten af filmen umådelig middelmådig. De kandiserede og klæbrige klichéer snubler over hinanden, og det der skulle være en relativ nytænkning og hyldest til gamle B-film bliver komplet ligegyldigt og glemt.
Hvorfor ikke gå hele vejen og fuldføre den skæve præmis, som filmen så gerne vil udleve? Det hele bliver en gang velkendt og ufarlig metervare. Velproduceret, pæn og høje lyde...kedeligt og trist.
Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#28 davenport 12 år siden

Jeg synes det er fedt når fx. Insider, Benway osv. kommenterer på sine anmeldelser, og det synes jeg godt alle anmeldere kunne tage sig tid til. Det virker som om de bare skriver for Filmz, og så videre ud over prærien (pun intented)
Læser alle anmeldere med i debatterne?
Imo er det en del af det at være på Filmz? Eller?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#29 Hr. Nielsen 12 år siden

Djarnis (27) skrev:
Hvorfor ikke gå hele vejen og fuldføre den skæve præmis, som filmen så gerne vil udleve? Det hele bliver en gang velkendt og ufarlig metervare. Velproduceret, pæn og høje lyde...kedeligt og trist.
Lig hvad jeg 'frygtede', så at sige. Den ligner en film der ikke tør stå ved sig selv som kitch, B-film og lignende og ender derfor som den typiske metervare fra Hollywood (hvis jeg har forstået dig ret?)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#30 Babo84 12 år siden

#26

Ja det har noget med budget at gøre. Ihvertfald oprindeligt. Her lyder det som om plottet er ringe.

Skriv ny kommentar: