Jon Favreau kaster sig over B-filmen som en Spielberg med mindre tæft, lavere ambitionsniveau og langt fra samme originalitet. Men ikke desto mindre larmer det stadig, eksplosionerne er overmenneskeligt store og historien helt igennem latterlig. “Cowboys & Aliens” er med sine vidde billeder og øredøvende lydlandskab som skabt til de største lærreder og dybeste subwoofere. Det er hovedløst og underholdende, men det laver ikke om på, at filmen stadig har den mest fjollede titel og det mest horribelt udvandede plot, jeg længe er stødt på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Djarnis 12 år siden

#29 Helt korrekt forstået. Den sidste halve time er endda ganske uudholdelig. Kun "ID4-speech´en" mangler for at fuldføre elendighederne...
Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#32 Slettet Bruger [1675944030] 12 år siden

Jeg synes det er en god film, western stemningen er rigtigt god. Det er en interessant ide at blande scifi ind i det, for mig er det ikke det som gør jeg synes den ikke lige kan hive sig op på 5/6, men holder sig på 4/6.

Mindre
Det der ødelægger det for mig er hvorfor rumvæsnerne er på jorden, de vil have guld og det burde være lettere at hente andre steder når man nu kan flyve i rummet og jeg regner med at FTL travel. Så det er den præmis der ødelægger filmen en smule for mig


Men stadig helt klart værd at se, og jeg tror at titlen har gjort mange forventer det er en b-film. Men jeg ser det som en western scifi og så vil der selvfølgelig være cowboys og aliens.
Gravatar

#33 Nicki52 12 år siden

Hvis jeg vinder billetter til den, ser jeg den. Ellers kommer det til at blive langt ude i fremtiden :D
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#34 Bony 12 år siden

davenport (28) skrev:
Jeg synes det er fedt når fx. Insider, Benway osv. kommenterer på sine anmeldelser, og det synes jeg godt alle anmeldere kunne tage sig tid til. Det virker som om de bare skriver for Filmz, og så videre ud over prærien (pun intented)
Læser alle anmeldere med i debatterne?
Imo er det en del af det at være på Filmz? Eller?


Jeg er helt enig. Jeg håber også, at hun kommer ind og svarer på kritikpunkterne. Det andet virker som om, at man ikke vil tage ansvaret for det man har skrevet.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#35 fatcat 12 år siden

Jeg må give kritikerne af anmelderen ret. Jeg tror aldrig, at jeg at kommenteret en anmelder før, men denne anmelder er måske bare ikke ret god til denne her slags film.

Jeg måtte lige tjekke, men jo hun anmeldte også "Green Lantern" med ordene

"Flødefjæset Ryan Reynolds, hvis evner som skuespiller akkurat lige strækker sig til et charmerende tandpastasmil og lidt glimt i øjet, har fået den tvivlsomme ære at trække i den grønne trikot."

Det er bare ikke min stil, at anmelde med alle disse nedladende tillægsord (og hun har tydeligvis heller ikke set Buried eller Paperman).

Men hver sin stil... men det er jo rart at vide - så man ved hvilke anmeldelser man skal springe over...
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#36 Nukleon 12 år siden

#9/#11 Hov, missede anmelderens navn... Hvor pinligt. Men nu hvor jeg tjekker hendes profil så virker det endnu mere forfejlet at sende en "Cannes" anmelder ind til en actionfilm.

Jeg har selv set filmen nu og syntes den var udemærket. Bedre end andre sommerfilm som Thor og Pirates 4. Jeg kan dog godt se hvad folk mener med "metervare".

Stadig en forfærdelig anmeldelse dog.
Gravatar

#37 sluppermand 12 år siden

...så virker det endnu mere forfejlet at sende en "Cannes" anmelder ind til en actionfilm


Hvorfor dog det? Skal der være bestemte anmeldere til bestemte film? Skal filmene ikke bedømmes rent subjektivt og uden omsvøb? Og hvad mener du egentlig med en "Cannes anmelder"?

filmen stadig har den mest fjollede titel og det mest horribelt udvandede plot, jeg længe er stødt på.

Fra anmeldelsen


Snakes on a Plane? ;)
Never trust a cop in a raincoat
Gravatar

#38 Nukleon 12 år siden

#37 Jeg syntes film skal bedømmes efter hvad de er og hvem de er lavet til. Du kan ikke umiddelbart sammenligne en film af Jon Favreau med en af Lars von Trier.
Gravatar

#39 Highland Park 12 år siden

Nukleon (38) skrev:
#37 Jeg syntes film skal bedømmes efter hvad de er og hvem de er lavet til. Du kan ikke umiddelbart sammenligne en film af Jon Favreau med en af Lars von Trier.
Det gør hun da heller ikke.

Hun bedømmer netop filmen, efter hvad den er i hendes øjne.

Nukleon (36) skrev:
Bedre end andre sommerfilm som [...] Pirates 4.
Du skulle bare have bedømt den, for hvad den er.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#40 TheEnd 12 år siden

Moog (1) skrev:
Haha nej det er ej, hvorfor skulle det være det? Altså med mindre du også mener at det er det når det foregår i vores tid. At gå 100 år tilbage ændrer ikke på sandsynligheden for invasion fra rummet overhovedet. Det der virker dumt er ikke præmissen, men blandingen af to klassiske film-genere.

Jeg betvivler dog overhovedet ikke at filmen er noget møg, det vidnede trailerne meget godt om :)


haha, lige min tanke!
A bottle! Don't bother.

Skriv ny kommentar: