Jon Favreau kaster sig over B-filmen som en Spielberg med mindre tæft, lavere ambitionsniveau og langt fra samme originalitet. Men ikke desto mindre larmer det stadig, eksplosionerne er overmenneskeligt store og historien helt igennem latterlig. “Cowboys & Aliens” er med sine vidde billeder og øredøvende lydlandskab som skabt til de største lærreder og dybeste subwoofere. Det er hovedløst og underholdende, men det laver ikke om på, at filmen stadig har den mest fjollede titel og det mest horribelt udvandede plot, jeg længe er stødt på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Nukleon 12 år siden

#39 Hun kan netop bedre lide Pirates 4 så jeg ved ikke helt hvad du mener. Du prøver åbenlyst på at bruge mine ord mod mig men du bliver nødt til at forklare lidt.
Gravatar

#42 filmkorn.dk 12 år siden

Ikke videre brugbar anmeldelse, da anmelderen tydeligvis ikke kan abstrahere fra egne preferencer. B-film (i øvrigt misforstået) og udvandet plot (måske). Alligevel får den 3 stjerner. Det giver ingen mening.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#43 Bony 12 år siden

Jeg venter stadig på en kommentar fra anmelderen.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#44 Kruse 12 år siden

#43: Nu er hun, i modsætning til Benway og The Insider, ikke nogen fast bruger af forummet og har i øvrigt kun skrevet tre indlæg, så du skal nok ikke regne med at der kommer nogen kommentar. Jeg synes kun det er fedt at Benway og The Insider også bruger tid på forummet og at besvare deres anmelderser ind i mellem, men de er stort set også kun de eneste af filmz-anmelderne der gør dette, så er det ikke lidt for meget at nærmest forlange at en anmelder skriver en kommentar, når hun ikke er en aktiv bruger på filmz?

Og for en god ordens skyld, så ville jeg også klart foretrække at anmelderne på Filmz også var aktive brugere af forummet og var villig til at kommentere på deres anmeldelser, hvis nogen har en gyldig pointe, men jeg synes også at det ville tage overhånd hvis de hver gang skulle forsvare deres anmeldelse og meninger.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#45 Bony 12 år siden

Kruse (44) skrev:
Og for en god ordens skyld, så ville jeg også klart foretrække at anmelderne på Filmz også var aktive brugere af forummet og var villig til at kommentere på deres anmeldelser, hvis nogen har en gyldig pointe, men jeg synes også at det ville tage overhånd hvis de hver gang skulle forsvare deres anmeldelse og meninger.


Nu er det jo også et mere enkeltstående tilfælde det her. Forstå mig ret. Jeg forventer heller ikke, at alle anmeldere nødvendigvis skal stå til ansvar for deres anmeldelser. Men langt størstedelen af kommentarerne i denne tråd omhandler jo netop indholdet af anmeldelsen, der efter brugernes mening ikke lever op til Filmz' standard.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#46 Kruse 12 år siden

#45: Jamen, det kan jeg også sagtens følge, men det kræver så også at anmelderen læser hvert et indlæg i tråden, og finder frem til de mere seriøse og konkrete kritikpunkter. Vi må se om dette sker, men jeg tvivler på det.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#47 TheEnd 12 år siden

Kruse (46) skrev:
#45: Jamen, det kan jeg også sagtens følge, men det kræver så også at anmelderen læser hvert et indlæg i tråden, og finder frem til de mere seriøse og konkrete kritikpunkter. Vi må se om dette sker, men jeg tvivler på det.


Jeg tvivler på at hun slet ikke læser nogen kommentarer. Det er trods alt noget hun har lagt tid og arbejde i, og man vil altid gerne have respons for sit arbejde...
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#48 Kruse 12 år siden

TheEnd (47) skrev:
Jeg tvivler på at hun slet ikke læser nogen kommentarer. Det er trods alt noget hun har lagt tid og arbejde i, og man vil altid gerne have respons for sit arbejde...


Men det er jo bare ikke så ofte at anmelderen på Filmz kommentere på noget i tråden til deres anmeldelse, så det er ikke helt til at vide hvor meget de læser med. Men ja, jeg kunne da også godt forestille mig at de fleste af dem læser med på deres anmeldelser, også selvom at de ikke kommenterer.

Samtidigt kunne jeg dog også forestille mig at man hurtigt ville stoppe med at læse i tråden, hvis brugerne kom med useriøs og ukonkret kritik uden fornuftig argumentation(ikke at det nødvendigvis gælder for denne tråd).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#49 Highland Park 12 år siden

#44: Hørt!

Inden I hiver B-filmzgabestokken frem, giver jeg lige ordet til hr. Andersen, som, meget passende, giver ordet videre til hr. Thomsen:
http://filmz.dk/fire-nye-actionfyldte-klip-fra-predators#13 skrev:
Historisk henviser "B-film" blot til, at filmen var nummer to i et helaftensprogram. Altså den film, der blev vist efter programmets hovedattraktion, A-filmen.

Den form for B-film eksisterer selvfølgelig ikke mere, så i dag bruger man det i overført forstand - ENTEN om meget billige film ELLER også om kvaliteten af indholdet. B-film var historisk set normalt klichéfyldte opkog af gamle idéer med stereotypiske figurer. Når man i dag snakker om, at blockbusterkulturen sidst i 1970'erne forvandlede B-filmen til A-film, så skyldes det netop, at den type film, der i tilbage i gamle dage (1940-60'erne) ville være henvist til de billige produktioner med deres skabelonagtige historier og et minimum af karakterudvikling, pludseligt gik hen og fik alle de store budgetter. En meget stor del af de blockbustere Hollywood typisk disker op med om sommeren i dag er indholdsmæssigt reelt B-film, selvom budgetterne er gigantiske.
http://filmz.dk/forum/anmeldelser/terminator-salva...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#50 BN 12 år siden

#49:

Tak for definitionerne.

Jeg hæftede mig især ved denne: "B-film var historisk set normalt klichéfyldte opkog af gamle idéer med stereotypiske figurer." ... Dette kan jo både være positivt og negativt.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: