Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#301 Babo84 12 år siden
Well.. Så bliver det squ ikke bedre for mig, hvis du nævner Mann ;) Dog vil jeg sige, at Mann er noget bedre end Nolan hvad shoot-outs angår. Heat har for mig, ganske enkelt, den fedeste shoot-out optaget på film. Og JEG har om nogen set mange i min tid ;)
Troede vi snakkede om action generelt ;)
#302 TP-DK 12 år siden
Det er den scene der foregår mellem CIA og Bane i flyet:
CIA: Will it hurt if I take it off.
Bane: It will be extremely painfull.
CIA: You're a big guy.
Bane: For you.
Nogen mener at "For you" er en forlængelse af "It will be extremely painfull", imens andre mener at "For you" er et svar til "you're a big guy".
Jeg synes selv det er åbenlyst hvad der var meningen med dialogen, men det kunne da være interessant at høre hvad folk inde på Filmz mener.
Og jeg som troede Filmz havde mange langvarige ensformige diskussioner, men de tager den skridtet videre :P
#303 Kruse 12 år siden
#304 Therien 12 år siden
Hmm ja. Det er deres "real for real" jeg tager udspring i..
Enig! Dog ville jeg sige Mann er bedere end alle når det kommer til noget med pistoler..
Enig igen..
Me 2
#305 Babo84 12 år siden
Jep. Manden går også op i det med liv i sjæl, hvis man ser efter det massive arbejde bag film som collateral og heat. Vil dog sige, at shoot-out i lobby-scene i Matrix følger godt med. Disse er ihvertfald for mig de mest mindeværdige og har siddet fast længst og gjort indtryk.
#306 TP-DK 12 år siden
Angående diskussionen om Blake:
For han har ikke nogen penge og intet job. Så medmindre han bliver en helt-til-leje, så kan jeg ikke se hvordan det skal kunne fungere :P
#307 bjarke 12 år siden
#308 Kyllingebenet 12 år siden
Helt enig!
#309 Richard Burton 12 år siden
#310 Babo84 12 år siden
hehe! Der er ihvertfald ligheder. Enkel, musikløs, nem koreografi, kun lyd af slagene, troværdigt, intenst. Mere forlanges ikke.