Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#331 Babo84 12 år siden
#332 bhs 12 år siden
#333 Kruse 12 år siden
Og samtidigt, så er det forskelligt fra person til person, med hensyn til hvad vi bider mærke i og hvad vi "køber". Det handler også meget om hvordan det bliver leveret af instruktøren. Så hvad folk køber i én film, køber de nødvendigvis ikke i en anden film i samme genre, hvis ikke at instruktøren formår at formidle det ordenligt, så det holder sig indenfor vores "suspension of disbelief".
#334 BN 12 år siden
Det skal forestille, at der går et rum stykke tid mellem hans forsøg op at klatre op af hullet. Den fange, der skubber den strittende ryghvirvel på plads for ham, er heller ikke mager. Og hånden på hjertet: vi ved ikke en dyt om, hvor meget mad fangerne får. Som JEG forstår det, er det isolationen sammen med det direkte udsyn op til friheden, der er den største pine for fangerne, og ikke manglen på mad og væske.
Jeg ser ikke store plothuller eller forklaringsproblemer, bare fordi enhver teknisk detalje ikke er nøje forklaret og skåret ud i pap for mig. Der kan jo være så mange logiske og rimelige forklaringer på det ene og det andet - også selvom DU mener, at det kan der ikke. Men i virkeligheden er det jo ligegyldigt. ..... Når jeg tænker tilbage på mit eget liv, er der også visse ting, som kan lyde utrolige. Eksempel fra min barndom: Hvorfor forblødte vores hund ikke, da den løb ud foran en bil og efterfølgende stak af i panik henover markerne, med et stort, blødende sår i siden? Hvordan kunne min moder, der ingen lægelig uddannelse eller lignende erfaring har, senere sy såret sammen ligeså effektivt som en dyrlæge og nogle uger senere trække trådene ud? (Hun gjorde det selv af ren nærighed, ja, fordi hun ikke mente, vi havde råd til en dyrlæge.) Kan en hund flyve 2 meter op i luften og 7-8 meter ud på marken som følge af slaget fra en bil? Kan den overleve dette? Kan den efter et sådant sammenstød løbe lynhurtigt afsted henover markerne, mens en grædende knægt (mig selv) står og råber dens navn for at kalde den tilbage? Lyder det for melodramatisk? Lyder det urealistisk? ... Well, det er altsammen facts, ja, en begivenhed, som stadig står prentet på min nethinde. Skal jeg udpensle omstændighederne? Jeg var kørt til købmanden på min cykel og med hunden i snor (dårlig kombination), men valgte stik imod min moders påbud at lade hunden løbe frit ved siden af min cykel. Men den sakkede bagud på hjemvejen, og så kom der en bil kørende, og da hunden kigger tilbage, bevæger den sig fra siden af vejen ud MIDT PÅ vejen, hvorefter det siger klask! Og hvad gjorde bilisten? Han standsede, stod ud af bilen og kiggede efter hunden. Derpå steg han ind i bilen igen og kørte sin vej, også selvom han godt så MIG stå et stykke længere på vejen. Derhjemme måtte jeg så fortælle, at jeg havde ladet hunden løbe frit, at den var blevet ramt af en bil og var stukket af. Det var midt på eftermiddagen. Hen på aftenen dukkede hunden heldigvis op, stadig småblødende fra en dyb flænge i kødet. Og så fandt min moder synål og sytråd frem... ;-)
#335 BN 12 år siden
JEG hænger mig ikke i dem. Jeg havde såmænd slet ikke skænket dem en tanke før. Min grundlæggende holdning er, at man ikke behøver en forklaring på alting, ned til mindste detalje - som om dét var nødvendigt for ikke at man straks skal råbe: "PLOTHUL!"
Og da slet ikke i et eventyr.
;-)
#336 bhs 12 år siden
Fantastisk historie :)
Enig
#337 BN 12 år siden
Håber at en eller anden Administrator kan sætte spoiler om hele mit svar.
#338 bhs 12 år siden
Der er spoiler-markering på. Prøv at refreshe siden :)
#339 BN 12 år siden
Hehe. Ups, det glemte jeg!
#340 Ericmase 12 år siden