Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#351 BN 12 år siden
Idag skal jeg så ind og gense 'The Dark Knight Rises', og bagefter ser vi så, om der er grundlag for at revurdere mit udsagn om, at den er den bedste.
Jeg har det sådan, at ud af de to første film, så er 'Batman Begins' den, der har den største følelsesmæssige slagkraft og er mest medrivende på dét plan, fordi der er mest fokus på Bruce Waynes personlige historie. 'The Dark Knight' er til gengæld den film, der er mest kontant spændende og har den allerbedste skurk, samt har det mest komplekse plot.
'The Dark Knight Rises' føles for mig som en perfekt blanding af de to. Den har Bruce Waynes personlige historie, den har kontant action, og så samler den trådene fra de foregående film og fuldender historien om den martrede rigmandssøn og hans kamp mod kriminaliteten.
#352 Babo84 12 år siden
#353 Ericmase 12 år siden
Hørt (endnu en gang)!
PS:
Du mener vel konstant? Hehe :P
#354 BN 12 år siden
Nej, jeg mener faktisk "kontant". :-)
Ordet "kontant" bruges ikke kun i forbindelse med penge og betaling, men har også følgende betydning:
"2. direkte; uden omsvøb - om person, handling, udtalelse el.lign."
Kilde: http://ordnet.dk
#355 Ericmase 12 år siden
Hmm... Nyt ord som jeg ikke kendte. Tak for info. :)
#356 Stilund 12 år siden
#357 BN 12 år siden
Var så lidt. :-)
#358 Therien 12 år siden
Altså hvis du mener ovenstående skal "købes", så fatter jeg ikke du kan lide TDKR.. Medmindre du bare køber alt - hvilket vel er fint nok.. Det forklare i hvert fald hvorfor vi ikke er enige..
#359 Therien 12 år siden
#360 Therien 12 år siden