Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#471 Babo84 12 år siden
Du hentyder til maskinens funktion i filmen. Sandhed eller trick. I så fald har du ret. Sandmand havde nogle argumenter, som ikke var til at ignorere, så jeg havde begge muligheder oppe og vende. Jeg tror at jeg hælder mest til den gængse holdning idag, at maskinen virker, selvom det er et overnaturligt element.
Mht. Sjette Sans, så køber jeg også den som helhed, i og med jeg stadig nyder filmen. Men den kunne f.eks godt have sprunget blot en uge, og det ville virke mere troværdigt, også indenfor eget univers. Ved godt mange ting ophæves, som du siger, men alligevel.
#472 Lord Beef Jerky 12 år siden
#473 Babo84 12 år siden
Også det der gør den interessant. Jeg har læst for og imod argumenter for begge ting, så..
#474 Ericmase 12 år siden
Is this close enough?
#475 Babo84 12 år siden
Faaaar from it.
#476 Kyllingebenet 12 år siden
Jeg har lyst til at se Star Trek nu...
#477 Lord Beef Jerky 12 år siden
#478 Hr. Nielsen 12 år siden
#479 Kyllingebenet 12 år siden
Men den har jeg næsten lige set :/
Kommer TNG ikke snart på Blu-ray? Altså den komplette boks?
#480 The Insider 12 år siden
#479, der udkommer 2 sæsoner årligt. Den første har vi netop anmeldt :-)