Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#481 Kruse 12 år siden

#480: Unfair at du som admin kan rette dine tastefejl, når vi andre må leve i evig skam over dem, efter de gyldne 10 minutter er gået.... ;P
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#482 Lord Beef Jerky 12 år siden

Jeg giver gerne Final Frontier 4/6... fjollet men underholdende film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#483 The Insider 12 år siden

#481, det fedeste er, at jeg kan misbruge min magt og rette andres indlæg, woohoo! Hvis du bare vidste, hvor mange gange du har skamrost Chelsea i dine ældste indlæg...
War. War never changes.
Gravatar

#484 Ericmase 12 år siden

12. Ej jeg stopper nu (im serious)!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#485 cronick 12 år siden

#Babo84

Jeg har set Memento to gange nu, og jeg opdagede ganske rigtigt et par nye detaljer ved gensynet, men ligefrem en tvetydig slutning, synes jeg ikke at kunne genkende. Er der ligefrem flere tvetydige afslutninger i Nolans film, jeg er gået glip af?

Det gælder vel for de fleste film, der har bygget op til et twist, at interessen for filmen falder ved næste gensyn. Jeg er dog enig i, at en film som Den sjette sans ikke tåler gensyn i samme omfang som eksempelvis The Prestige. Visse elementer i filmen, der bygger op til twistet, virker pludselig ikke så overbevisende, når man hele tiden har afslutningen i baghovedet.
Gravatar

#486 Kruse 12 år siden

The Insider (483) skrev:
#481, det fedeste er, at jeg kan misbruge min magt og rette andres indlæg, woohoo! Hvis du bare vidste, hvor mange gange du har skamrost Chelsea i dine ældste indlæg...

Haha :D
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#487 Kyllingebenet 12 år siden

The Insider (480) skrev:

#479, der udkommer 2 sæsoner årligt. Den første har vi netop anmeldt :-)

Øv, dvs at der slet ikke kommer nogen komplet boks? :'(

... så må jeg hellere få bestilt første sæson!
Gravatar

#488 The Insider 12 år siden

#487, desværre formentlig ikke før om 3-4 år, nej.
War. War never changes.
Gravatar

#489 Babo84 12 år siden

Tvetydigheden i Memento, eksempelvis, skal ses ifht. de detaljer/informationer der er omkring hovedrollen. Hvor meget er sandt/usandt. Hvor meget kan vi stole på Leonard som person? Eller Teddy Gammel? Hvor meget pynter Leonard på den "oprindelige" politirapport, hvis 12 sider er blevet fjernet af Leonard selv, så han kan skabe et puslespil i hans eget hoved, så tilværelsen ikke bliver så tomt? Hvor meget ansvar skubber han væk fra sig i form af oplysninger om sagen med kones død? Hvem er Sammy Jankis? Er det Leonard selv, eller en med tilsvarende mentalt problem, eller fantasi-karakter? Hvem taler han med i telefonen, og billedet pludseligt går i sort/hvid?

I Prestige var der maskinens funktion oppe og vende. Virker den, virker den ikke. Hvad betyder de sidste afsluttende ord? Hvordan virker maskinen. Hvordan kopierer den? Flytter den "den rigtige" person, og kopien skabes, eller skabes kopien, og den rigtige dør, og dermed ofrer man sig for kunsten?
Gravatar

#490 Riqon 12 år siden

Gik glip af legen for nogle indlæg siden, men kommer forsinket med.

Following - Je ne sais pas/har ikke set den
Memento - 8/10 (bedste af hans film, jeg har set)
Insomnia - 6/10 (habil thriller, men ikke meget mere)
The Prestige - 4/10 (hverken imponeret af plottet eller skuespillet, sorry)
Batman Begins - 8/10 (bedste Batman-film foreløbig, har mere sjæl end TDK)
The Dark Knight - 7/10 (flere mangler/svagheder i forhold til BB)
Inception - 6/10 (nød den første gang jeg så den - kedede mig gevaldigt ved gensyn :-s)
The Dark Knight Rises - 8/10 (jeg skal dog se den igen, før jeg er helt sikker)

The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: