Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#511 Batsy 12 år siden
#512 Riqon 12 år siden
Og Bruce Wayne har ikke råd til at se den 2 gange?
#513 elwood 12 år siden
Batman: I have one rule.
The Joker: Oh, then that's the rule you'll have to break to know the truth about TDKR
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#514 Hr. Nielsen 12 år siden
#515 Batsy 12 år siden
Jamen, det sådan en freind test. For en halvtredser for at holde det :P
Desuden, tænk hvis den var dårlig? så ville jeg ikke gide at investere i endnu en billet!
#516 Babo84 12 år siden
Nope. Så har du fået noget galt i halsen. I virkeligheden er min favorit Rumrejsen, selvom jeg ikke kan lide den sådan subjektivt. Men objektivt, ja det er min favoritfilm. Subjektiv er det Barb Wire, men det er bare en guilty pleasure, som jeg dybest set ikke bryder mig om, men alligevel gør. Hvis du da overhovedet kan følge mig? ;)
#517 Stilund 12 år siden
Jeg mener steget. ;-)
Nej okay, det er jo netop smag og behag. Jeg syntes skam også at The Prestige var en god film, det er bare ikke den film jeg husker Nolan for. BB, TDK og TDKR er efter min mening rimelig fede film, jeg vil sige de får/har Star Wars og Indiana Jones status og med det mener jeg at de er legendarisk, eller bliver det.
Det ved jeg faktisk ikke, jeg ser ham ikke som en traditionel instruktør der laver den samme film igen og igen. Syntes at Batman trilogien, indtil videre, er noget af det mest vellykket jeg længe har set. Inception syntes jeg er mere mainstream end Batman. Men syntes ikke han er den nye Cameron fx, der er mere bag lyset end bare end en 12 gammel Pocahontas ide.
#518 Kruse 12 år siden
Men det har jo ikke noget at gøre med begrebet mainstream?
#519 Hr. Nielsen 12 år siden
#520 BN 12 år siden
En smule har det vel. "Mainstream" betyder 'hovedstrømning', og den vej "vandene" (eller tendensen) hovedsageligt flyder (eller går), er jo forbundet med det traditionelle.
Af samme årsag mener jeg også, at "mainstream" er et alt for generaliserende og ufyldestgørende ord at anvende, eftersom visse såkaldte "mainstream" instruktører (Nolan iberegnet) ikke bare flyder med strømmen eller forlader sig på traditioner (såsom den der med bare at give publikum hvad de vil have).