Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#521 Stilund 12 år siden

Kruse (518) skrev:
Men det har jo ikke noget at gøre med begrebet mainstream?

True... Men det gør ham vel ikke mindre mainstream!? Ej, jeg spurgte bare til om folk var blevet mætte af hans film, nu da han er blevet kendt, mainstream, pop idol, instruktør model, whatever... Er folk blevet trætte af Nolan fordi han laver film som alle kan lide, eller er det virkelig fordi han er blevet mainstream(for det fedeste er jo som film elsker, at begære "the underdogs"(nu mener jeg smal film, små film, ukendte film)... ikke?)? ;-) Du behøves ikke at forstå det...
Gravatar

#522 Babo84 12 år siden

TDK: 10/10

nej.. 8/10

hov, den havde også.. 7/10

for søren da 5/10

4 år senere og 30 gensyn... 2/10

den er sku egentlig ikke meget bedre end transformers
Gravatar

#523 Stilund 12 år siden

Babo84 (522) skrev:

TDK: 10/10

nej.. 8/10

hov, den havde også.. 7/10

for søren da 5/10

4 år senere og 30 gensyn... 2/10

den er sku egentlig ikke meget bedre end transformers

Hvilken Transformer og mener du tegenfilmen? ;)
Gravatar

#524 Kruse 12 år siden

BN (520) skrev:
En smule har det vel. "Mainstream" betyder 'hovedstrømning', og den vej "vandene" (eller tendensen) hovedsageligt flyder (eller går), er jo forbundet med det traditionelle.

Det er vel nærmere forbundet med hvad der er enormt populært, og ikke bare hvad der er traditionelt. Hvad der er populært er netop også så bredt, at både traditionelle film og nyskabende film kan høre under. Og generelt vil jeg kalde alle populære film fra studie systemet for mainstream. På wiki skriver de bl.a. følgende:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mainstream skrev:
Mainstream is the common current thought of the majority. However, the mainstream is far from cohesive; rather the concept is often considered a cultural construct.

The mainstream includes all popular culture, typically disseminated by mass media.

In film

Mainstream films can best be defined as commercial films that are made by major entertainment studios or companies that are owned by international media conglomerates. Because of better financing, these films can afford more expensive actors, wide releases or limited releases, and are sold at popular retail stores. This has become known as the studio system.

Hvad jeg prøvede at sige var bare at begrebet mainstream, ikke var brugbar i forhold til den pointe som Stilund forsøgte at få frem om Nolan.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#525 Stilund 12 år siden

Kruse (524) skrev:
Hvad jeg prøvede at sige var bare at begrebet mainstream, ikke var brugbar i forhold til den pointe som Stilund forsøgte at få frem om Nolan.

Men det handlede ikke Nolans film, men om Nolan som instruktør. Jeg mener personen bag filmen og ikke filmen han lavede.
Gravatar

#526 Lord Beef Jerky 12 år siden

Jeg er ikke træt af Nolan som instruktør! Jeg synes da han udvikler sig... ikke altid i den rigtige retning, men det er da mere interessant end de utallige instruktører, der aldrig prøver noget nyt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#527 Kruse 12 år siden

Stilund (521) skrev:
Er folk blevet trætte af Nolan fordi han laver film som alle kan lide, eller er det virkelig fordi han er blevet mainstream(for det fedeste er jo som film elsker, at begære "the underdogs"(nu mener jeg smal film, små film, ukendte film)... ikke?)? ;-)

Du skriver igen at han er blevet mainstream, men det er jo sådan set kun hans to første film(Following og Memento) som falder uden for mainstream. Så det har han længe været. Og hvem er det der er trætte af Nolan? Jeg tror ikke at popularitet har noget som helst at gøre med hvad folk synes om hans film. Jeg tror snarer at nogen kan være trætte af populariteten, hvis de ikke mener at hans film er gode nok til at fortjene den popularitet. Så det er ikke populariteten der påvirker deres syn på hans film, men hans film der påvirker deres syn på populariteten(hvis du forstår hvad jeg mener?).

Stilund (525) skrev:
Men det handlede ikke Nolans film, men om Nolan som instruktør. Jeg mener personen bag filmen og ikke filmen han lavede.

Jeg forstår ikke hvad du mener her?
Gravatar

#528 Stilund 12 år siden

Stilund (525) skrev:

Er det Batman, Inception, The Prestige der er maninstream eller er det Nolan der er har lavet de film der er mainstream. Altså om det er produktet eller personen bag produktet - der er maninstream?
Gravatar

#529 Kruse 12 år siden

Stilund (528) skrev:

Er det Batman, Inception, The Prestige der er maninstream eller er det Nolan der er har lavet de film der er mainstream. Altså om det er produktet eller personen bag produktet - der er maninstream?

Nolan har siden "Memento" udelukkende lavet mainstream-film, så det er vel fair nok at kalde Nolan for en mainstream-instruktør. Men husk nu på, at det prædikat fortæller intet om Nolans instruktørevner eller hans niveau, men nærmere bare at han laver film finansieret af store filmselskaber til et stort publikum.
Gravatar

#530 Ericmase 12 år siden

elwood (513) skrev:

Batman: I have one rule.
The Joker: Oh, then that's the rule you'll have to break to know the truth about TDKR

Hihihi!
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: