Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#501 Riqon 12 år siden

BN (498) skrev:
Den udtalelse forstår jeg ikke.

Bullshit - du forstod den godt. Du var bare uenig ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#502 Babo84 12 år siden

Du kan få min top 5:

1. Barb Wire
2. Stop! Or My Mom Will Shoot
3. Hottie and the Nottie
4. Batman Forever
5. Anaconda

Husk på at listen ikke er den rigtige, men de 5 film der rykker noget i mig, men som så alligevel ikke består af de bedste film, bedste instruktører eller bedste skuespillere.
Gravatar

#503 Riqon 12 år siden

#502 -

Hvis dette er dine personlige favoritter, så forstår jeg bedre, hvorfor vi så ofte snakker forbi hinanden :)
Gravatar

#504 BN 12 år siden

Riqon (501) skrev:
Bullshit - du forstod den godt. Du var bare uenig ;)

Hehe

Hæng dig ikke i min formulering - find dig hellere et træ.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#505 Riqon 12 år siden

BN (504) skrev:
Hæng dig ikke i min formulering - find dig hellere et træ.

Den må jeg skrive ned.
Gravatar

#506 Babo84 12 år siden

Du misforstår: De mest personlige er

1. Antichrist
2. Indland Empire
3. Underground
4. Dogville
5. Solaris

Men dem jeg foretrækker, er den anden liste, hvis du fatter?
Gravatar

#507 BN 12 år siden

Riqon (505) skrev:
Den må jeg skrive ned.

Godt at du har sort humor. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#508 Høegh 12 år siden

Riqon (494) skrev:
Jeg var som mange andre høj på The Dark Knight, da jeg lige havde set den, fordi det var en stor Batman-film af den type, jeg har drømt om, siden jeg så Batman i Snurre Snups Søndagsklub hver søndag klokken halv 11. :p Jeg blev revet med af hypen, og jeg skammer mig ikke over det, da det var fuldt bevidst :) Men ja, jeg genså så TDK for et par uger siden (havde set Batman Begins dagen før), og jeg måtte bare erkende ved gensyn, at svaghederne var en hel del større, end jeg huskede dem, ikke mindst når det kom til Harvey Dent

Et eller andet sted i TDK gemmer der sig en virkelig god halvanden times film
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#509 Batsy 12 år siden

Following- Mangler
Memento- 8/10
Insomnia- Mangler
Batman Begins- 10/10
The prestige- 10/10
The Dark Knight 9/10
Inception 8/10 (Fik et gensyn med den, og fandt faktisk midterdelen lidt "kedelig" der hvor de er ved at planlægge det hele, det fandt jeg en smule kedeligt hvori starten og sidste akt var fremragende. Første kan jeg så den, var det en klar 10'er, men nu den faldet 2 takker ned)
The dark Knight rises- Skal se den på søndag, glæder mig!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#510 Riqon 12 år siden

#509 -

Så selveste Batsy har ikke set The Dark Knight Rises endnu? Jeg tror, du dermed mister retten til det brugernavn. ;)

Skriv ny kommentar: