Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#531 Hr. Nielsen 12 år siden
Hvornår noget så er mainstream kan der være delte meninger om. Jeg synes ikke Von Trier er, men har dog læst folk der mener det. Jeg hører f.eks. også meget Dean Martin og er det mainstream? Før midten af 60'erne var det jo og det er jo stadig nok det mere tilgængelige (Sinatra står klart foran her) for normalt dødelige at gide høre, hvis de er til genren. Men som jeg læste engang, så har Dean Martin ikke været mainstream siden midten af netop 60'erne, da det ikke længere var den type musikken størstedelen af en befolkning lyttede til.
#532 Ericmase 12 år siden
ADVARSEL! Indeholder spoilers for dem der IKKE har set den :)
#533 Batsy 12 år siden
Føselsmæssig comment off/
#534 bhs 12 år siden
#535 frankdrebin 12 år siden
lol
#536 Batsy 12 år siden
Slå sig ud, nyde livet og drik sig stiv tiden.
#537 BN 12 år siden
Det er der skam folk der gør HELE livet. Jeg tænker på dem, der hver morgen på vej til arbejde lige er inde i den nærmeste butik for at hente fra 2 til 6 øl - og ikke andet. De må virkelig nyde livet! ;-)
#538 Batsy 12 år siden
Okay, nu betyder nyde livet os at købe masser film, se film, spille spil være sammen med venner, lære nye ting værd dag! :p
#539 BN 12 år siden
I know. Du behøver ikke uddybe det. Jeg jokede bare. :-)
#540 evermind 12 år siden
Her taler jeg naturligvis stadig om The Dark Knight Rises, der er ingen underliggende dagsorden, metafor osv. ;)
Hehe, men altså: Synes det er cool, du er en ung mand af dit ord!