Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#531 Hr. Nielsen 12 år siden

Man kan vel godt betegne Nolan som en mainstream instruktør, der laver mainstream-film, for det er jo sandt. Manden svømmer jo lige midt i menneskehavet og rammer bredt. Jeg synes dog så i det mindste, set i forhold til hvor overbefolket der er derinde, at Nolan svømmer imod strømmen, modsat de fleste, trods alt.

Hvornår noget så er mainstream kan der være delte meninger om. Jeg synes ikke Von Trier er, men har dog læst folk der mener det. Jeg hører f.eks. også meget Dean Martin og er det mainstream? Før midten af 60'erne var det jo og det er jo stadig nok det mere tilgængelige (Sinatra står klart foran her) for normalt dødelige at gide høre, hvis de er til genren. Men som jeg læste engang, så har Dean Martin ikke været mainstream siden midten af netop 60'erne, da det ikke længere var den type musikken størstedelen af en befolkning lyttede til.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#532 Ericmase 12 år siden

Hvis man har spørgsmåler om TDKR kan man vist få de fleste svar på dem her:
http://www.imdb.com/title/tt1345836/faq

ADVARSEL! Indeholder spoilers for dem der IKKE har set den :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#533 Batsy 12 år siden

Guys, den her ven jeg snakker om. Er ligesom alfred for mig, han har altid givet mig gode råd, forklaret mig ting. Det mindste jeg kan gøre er at se en batman film med ham, siden jeg ikke har set ham i måndeder pga efterskole og sådan. Ved godt det lyder mærkeligt, men har i ikke en ven? som i tænker at han er på en måde en bror for en, store bror som bare guider end, er for en og giver en råd og fraråder end for at gøre ting og sager. Passer på end?

Føselsmæssig comment off/
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#534 bhs 12 år siden

Hormonernes tid
Gravatar

#535 frankdrebin 12 år siden

bhs (534) skrev:
Hormonernes tid

lol
Gravatar

#536 Batsy 12 år siden

Nah, vil nu mere mene.

Slå sig ud, nyde livet og drik sig stiv tiden.

Gravatar

#537 BN 12 år siden

Batsy (536) skrev:
drik sig stiv tiden.

Det er der skam folk der gør HELE livet. Jeg tænker på dem, der hver morgen på vej til arbejde lige er inde i den nærmeste butik for at hente fra 2 til 6 øl - og ikke andet. De må virkelig nyde livet! ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#538 Batsy 12 år siden

BN (537) skrev:
Det er der skam folk der gør HELE livet. Jeg tænker på dem, der hver morgen på vej til arbejde lige er inde i den nærmeste butik for at hente fra 2 til 6 øl - og ikke andet. De må virkelig nyde livet! ;-)

Okay, nu betyder nyde livet os at købe masser film, se film, spille spil være sammen med venner, lære nye ting værd dag! :p

Gravatar

#539 BN 12 år siden

#538:

I know. Du behøver ikke uddybe det. Jeg jokede bare. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#540 evermind 12 år siden

Jeg forstår dig godt, Batsy! Du er en nobel mand at vente med noget, der betyder så meget for dig, og jeg ved, det bare vil være endnu mere smukt, vidunderligt og rigtigt for dig og din ven, når tiden er inde, fordi I har modstået fristelserne og verdens pres og ventet ...

Her taler jeg naturligvis stadig om The Dark Knight Rises, der er ingen underliggende dagsorden, metafor osv. ;)

Hehe, men altså: Synes det er cool, du er en ung mand af dit ord!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: