Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#581 BN 12 år siden
Hehe ... nej, at Batman/Bruce Wayne dominerer filmen.
#582 Høegh 12 år siden
For mig var det derimod den første af Nolans Bat-film hvor jeg rent faktisk sad og tænkte "hvor faen er Batman/Bruce, og hvorfor skal vi se den her nye fyr lege detektiv og frihedskæmper?"
Oh brother... :-D
hehe, jamen jeg er skam helt enig. Vi følger aldrig Bane på samme måde som Bruce/Batman. Blake derimod...
Men hvordan du kan mene at din argumentation (med dertilhørende Star Wars-referencer) for hvorfor Bane - filmens skurk - ikke fylder for meget, kan overføres direkte til karakteren Blake... ja det forstår jeg så ikke helt.
Men fair nok. Hvis du fik nok Batman og Bruce, så er det jo som sådan også helt fint.
#583 Riqon 12 år siden
Jeg fik nok Bruce Wayne.
Batman, derimod ... men det var fedt, når han var der.
#584 BN 12 år siden
Jeg overfører ikke noget til John Blake. Jeg siger bare, at ingen af de øvrige karakterer tager nævneværdig screentime eller opmærksomhed fra Batman/Bruce Wayne. Bane fungerer som han skal, og det samme gør Blake - nemlig som figurer, der næsten udelukkende får liv gennem deres spillen op til Batman/Bruce Wayne. Den ene udfordrer Batman og ønsker at knække ham; den anden beundrer ham og bakker ham op.
#585 Riqon 12 år siden
Hvis der var nogen i filmen, man godt kunne ha' sparet væk (og gjort filmen 5-10 minutter kortere / givet mere plads til Batman), så var det ham Gordons kujonagtige kollega.
#586 BN 12 år siden
Uenig. Denne karakter er vigtig i forhold til Gordon og Blake, idet han repræsenter den manglende handlekraft, som disse kæmper imod, og den antipati mod Batman, som politi-ledelsen generelt har.
Desuden gør hans tilstedeværelse jo, at vi - trods forlydender om det modsatte - faktisk har en Joker i filmen. ;-)
#587 Lars.dk 12 år siden
Robin og Catwomen ......ffs de to først film virkede jo bla begrund af at Batman var alene og mere dyster end foregående forsøg og så ender det jo med en Joel Schumacher afslutning
#588 FlickReviews 12 år siden
Synes denne "anmedelse" siger det hele:
Den er super flot og var da også ganske okay popcorns underholdning, men ikke én jeg ville se igen.
#589 MMB 12 år siden
En af mine favoritter:
#590 elwood 12 år siden
Godt voice cast til Bane, må jeg sige.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"