Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#601 Batsy 12 år siden

Som en nørd jeg er, så har jeg prøvet kræft i at immitere bane, is it good? :D

Damn jeg kan ikke vente til at se scenerne med bane igen!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#602 BN 12 år siden

Kyllingebenet (598) skrev:
Der er så mange episke øjeblikke, som da Batman første gang lader sig vise i filmen (jeg fik seriøst gåsehud)

Det gjorde JEG også - alle tre gange. ;-)

Jeg troede faktisk ikke, de kunne skabe sådan et øjeblik igen (Jævnfør "I'm Batman"-scenen i 'Batman Begins'), men det har de gjort. Helt enkelt, men uhyre virkningsfuldt.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#603 Kyllingebenet 12 år siden

BN (602) skrev:

Jeg troede faktisk ikke, de kunne skabe sådan et øjeblik igen (Jævnfør "I'm Batman"-scenen i 'Batman Begins'), men det har de gjort. Helt enkelt, men uhyre virkningsfuldt.

Haha, det er fedt!

Jeg havde sgu heller ikke forventet, at jeg som 32 årig ville side og få gåsehud af at se Batman suse over lærredet, men den scene var effektfuldt. :-)
Gravatar

#604 BN 12 år siden

Kyllingebenet (603) skrev:
BN (602) skrev:

Haha, det er fedt!

Jeg havde sgu heller ikke forventet, at jeg som 32 årig ville side og få gåsehud af at se Batman suse over lærredet, men den scene var effektfuldt. :-)

Gåsehud rammer uden hensyn til alder, køn og nationalitet!

;-D
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#605 mr gaijin 12 år siden

Det var dog den længste Fernet Branca-reklame, jeg nogensinde har set.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#606 doom WAD 12 år siden

mr gaijin (605) skrev:
Det var dog den længste Fernet Branca-reklame, jeg nogensinde har set.

Ha :-)
Gravatar

#607 Kyllingebenet 11 år siden

Hader at der ikke er et pap-cover med til denne udgivelse, når nu de andre havde! :P
Gravatar

#608 MOVIE1000 11 år siden

Kyllingebenet (607) skrev:
Hader at der ikke er et pap-cover med til denne udgivelse, når nu de andre havde! :P

Kan du ikke bare fjerne papcoveret fra de andre?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#609 PredatorX 11 år siden

Den er egentlig overdrevet kedelig.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#610 Louise84 11 år siden

Jeg elsker filmen, men jeg er nu irriteret over at alle ekstra materialer kun findes på blu-ray. Jeg ejer ikke sådan en maskine og kommer ikke til det i den nærmeste fremtid!

Skriv ny kommentar: